יום שני, 27.05.2024 שעה 20:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

חלטורה במיטבה: ההחלטות שהשאירו את גוטמן

ארוחת הצהריים שעיצבנה את לוזון, הטלפון לחלובה וההבטחה לבניון שלא מומשה - מה הוביל את ההתאחדות לבחור שוב בגוטמן ולמה בנאדו יכול להירגע?

|
גוטמן ואבי לוזון. המאמן ממשיך (חגי ניזרי)
גוטמן ואבי לוזון. המאמן ממשיך (חגי ניזרי)

כבר ביום חמישי החליט יושב ראש ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, שאלי גוטמן ימשיך כמאמן הנבחרת, כפי שפרסמנו ב-ONE. לוזון היה נחרץ, ומאס אז מכל הקרקס שנוצר סביב בחירת המאמן הלאומי.

אך על לוזון הופעלו לחצים כבדים שגוטמן לא ימשיך. הממלא מקום שלו, שטרן חלובה, רצה צוות מאמנים צעיר בראשות אלי אוחנה ואבי נמני, ולא רצה את גוטמן.

תחילה מספרים שגם לוזון לא רצה את גוטמן, אך ביום חמישי הוא אמר בנחישות כי רק גוטמן יהיה המאמן. למעשה היה גם מאבק על מי האיש החזק בכדורגל הישראלי, ובמערכה הזו לוזון כופף את חלובה ויצא המנצח.

יו"ר ההתאחדות ראה מה התקשורת עושה סביב נושא בחירת המאמן הלאומי, ומאס לו מכל מה שקורה. השיא היה כאשר שמע שחברי ועדת האיתור שלו, צביקה רוזן ודרור קשטן ישבו יחד במסעדת 206 עם שלמה שרף שכבר שהצהיר כי יעשה הכל לשכנע את רוזן לרדת מכל ועדת האיתור. השלושה ישבו יחדיו זמן רב, דבר שעיצבן את לוזון שגם לא אהב את העובדה שרוזן התראיין בכל מקום אפשרי. אגב, רוזן עוד הבטיח שהוועדה תראיין את כל המועמדים, דבר שכמובן לא קרה.

 
 בימים האחרונים היה מאבק מאחורי הקלעים בין גוטמן לקפטן שלו, יוסי בניון, לו הובטח שהמאמן לא ימשיך ע"י בכירי ההתאחדות. גוטמן אף שלח לבניון מסר כשאמר שלא בטוח שהוא ימשיך לשחק בנבחרת 
 
 
 

לוזון הבין שהקרקס מגיע לשיאו. אמנם בינו ובין חלובה היה נתק בגלל המלחמה על המאמן הלאומי, אך לוזון בדק משפטית וראה שגם לפי ועדת דודי כהן אם המאמן הנוכחי ממשיך אז לא צריך כל ועדת איתור. בשעה 14:30 החליט היו"ר לעשות מעשה אחרי שקיבל את הטיפ מאחד מאנשי ההתאחדות לכדורגל שבדק את זה משפטית. לוזון החליט שיפסיק לתת לתקשורת לעשות צחוק מהוועדה וכל מה שקורה עם בחירת המאמן הלאומי.

לוזון אגב אמר כבר ביום חמישי שעשה טעות כשהקים את הוועדה הזו, ואם היה יודע שתהיה כזו בדיחה הוא לא היה עושה זאת ומחליט ישר למנות את גוטמן.

לוזון הרים טלפון לחלובה, אמר לו 'בוא נלך על גוטמן', והאחרון היה זה שהודיע לחברים - רוזן את קשטן - כי גוטמן נשאר. במקביל הרים היו"ר טלפון לגוטמן ואמר לו 'אתה ממשיך' והיה שמח שהסאגה הסתיימה.

שטרן חלובה ואבי לוזון (אמיר לוי)
שטרן חלובה ואבי לוזון. אפשר להבין מי מביניהם חזק יותר (אמיר לוי)
 

בנוסף, בימים האחרונים היה מאבק מאחורי הקלעים בין גוטמן לקפטן שלו, יוסי בניון, לו הובטח שהמאמן לא ימשיך ע"י בכירי ההתאחדות. גוטמן אף שלח לבניון מסר כשאמר שלא בטוח שהקשר ימשיך בנבחרת.

אגב מה שבטוח, בניון ישחק עוד משחק אחד בנבחרת - משחק האימון מול סלובקיה בחודש מארס, אז יוכל לשבור את שיא ההופעות. קיים סיכוי כי המשחק יהיה האחרון של בניון בנבחרת, מאחר ולא בטוח והמאמן יזמן אותו לסגל בקמפיין הקרוב. השאלה מה יקרה כאשר בניון ידבר ויספר מה הבטיחו לו. הקשר גם קיבל תמיכה לא קטנה של חלק משחקני הנבחרת בכירים שצידדו בו. 

 
 גוטמן הרוויח מכל המאבקים מאחורי הקלעים, מהאגו הגדול, מכך שוועדת האיתור הפכה ישר לוועדת חלטורה, וגם אם בתחילה היה נראה שהוא לא יהיה יותר מאמן לאומי בגלל שלא כל כך רוצים אותו, והוא האלטרנטיבה האחרונה, עכשיו אפשר להגיד בפה מלא שהוא המרוויח הגדול 
 
 
 

המאמן אגב ימשיך לקבל את השכר שקיבל בשנתיים האחרוונות - 100 אלף שקל ברוטו לחודש, 55 אלף שקל נטו. "אני מאחל לגוטמן בהצלחה ובטוח שהוא יוביל אותנו לגמר משחקי יורו 2016", אמר לוזון.

לגוטמן אגב גם יש מענק שמן אם יצליח להביא אותנו לגמר משחקי היורו. אגב, לוזון וגוטמן ייפגשו כבר מחר לפגישת עבודה ראשונה במסעדה הרחק מבניין ההתאחדות ומשם יגיעו יחד למשחק של מכבי ת"א מול מכבי חיפה.

גוטמן, בניון (יוסי ציפקיס)
גוטמן ובניון. הקשר יפתח את פיו? (יוסי ציפקיס)
 

מה שבטוח, אריק בנאדו יכול להיות רגוע  - גוטמן לא מועמד להחליף אותו בשנתיים הקרובות.

וגוטמן? הוא הרוויח מכל המאבקים מאחורי הקלעים, מהאגו הגדול, מכך שוועדת האיתור הפכה ישר לוועדת חלטורה, וגם אם בתחילה היה נראה שהוא לא יהיה יותר מאמן לאומי בגלל שלא כל כך רוצים אותו, והוא האלטרנטיבה האחרונה, עכשיו נראה כי הוא בהחלט המרוויח הגדול.

מעניין מה יגיד כעת חלובה לאוחנה שכבר עמד לקבל שדרוג. כזכור, חלובה הבטיח לבן טיפוחיו לקבל את משרת המאמן הלאומי, אך זה לא קרה.

אסור לפספס
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
נגןההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
ההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */