שתף קטע נבחר

שביתת פתע: עובדי כלל ביטוח הלכו הביתה

800 עובדי מחוז מרכז של החברה הפסיקו את העבודה בצהריים והלכו הביתה, זאת לאחר שהמו"מ המתקיים מול ההנהלה על הסכם קיבוצי עלה על שרטון. גם עובדי בנק דיסקונט צפויים לנקוט מחר בעיצומים ולהשבית 10 סניפים

שביתה בחברת "כלל ביטוח" - כ-800 מעובדי מחוז מרכז של החברה הפסיקו את העבודה בשעות הצהריים בהוראת הוועד והלכו הביתה. בשעות אחר הצהריים מסרה ההסתדרות כי העיצומים הופסקו בהתערבותו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, וכי הצדדים ייפגשו מחר בשכתו לקראת חתימה על הסכם קיבוצי.

 

 

בוועד ציינו כי ההחלטה על העיצומים התקבלה לאחר שהמו"מ המתקיים מול ההנהלה על הסכם קיבוצי עלה על שרטון. יו"ר הוועד, רוני רז, מסר כי הם היו אמורים לחתום על הסכם קיבוצי מול ההנהלה בראשות איזי כהן כבר ביום חמישי הקרוב, אולם ההנהלה החזרה בה ממרבית ההסכמים, בהם מתן העלאות שכר לעובדי שכר מינימום.

 

יש לציין כי מאחר שמדובר בסוף השנה - העובדים אמורים היו לעבוד היום עד לשעות הלילה המאוחרות. רז איים כי העובדים ימשיכו בשביתה וכי אם ההנהלה לא תחזור בה - היא אף תתרחב לכל יחידות החברה בארץ.

 

ועד העובדים בחברה הוקם בחודש ינואר. אז מתקיים מו"מ מול ההנהלה לגיבוש הסכם קיבוצי, במסגרתם דרש הוועד תוספות שכר ובונוסים רטרואקטיבים. עם זאת, העובדים קבלו על סחבת מצד ההנהלה בניהול המו"מ ובספטמבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה.

 

מאז המשיכו המגעים בין הצדדים,  אולם הם לא הבשילו להסכם. העובדים, שהמשיכו להתלונן על סחבת, נקטו כבר בעיצומים ב-13 באוקטובר והפסיקו את העבודה במרכז למספר שעות. הקמת הוועד בחברה, התבצעה על רקע מאמצי בעלי השליטה - תאגיד אי.די.בי, למכור את השליטה בחברה.

 

מחברת כלל ביטוח לא התקבלה תגובה

 

מחר: שביתה ב-10 סניפים של דיסקונט

לצד זאת, עובדי בנק דיסקונט הודיעו כי בכוונתם לנקוט מחר (ד') בעיצומים במסגרתם יושבתו 10 סניפים, לא יועבר דואר בין יחידות הבנק ולא יתקיימו מפגשי וכנסי חטיבות. העובדים מסרו כי הרקע למהלך הוא סירוב ההנהלה לחזור למו"מ על הסכם קיבוצי לעובדים.

 

הסניפים שיושבתו: חולון, נאות שושנים (חולון), בת ים, דניאל – בת ים, קניונים (ראשל"צ), רמת גן, לב דיזנגוף, קרית מוצקין, מבשרת ציון, תל אביב סיטי. בהנהלת הבנק ציינו כי המשמעות של מניעת הוצאת הדואר מהסניפים היא "חוסר יכולת לבצע את הליך סליקת השיקים כנדרש ומשום כך, נאלץ הבנק שלא לאפשר את שירותי הפקדת השיקים בסניפי דיסקונט".

 

העובדים הכריזו בחודש מאי על סכסוך עבודה, על רקע סיום הסכם השכר ב-31 בצמבר אשתקד, מניעת קידומים לעובדים זכאים ואי הסכמות בנוגע לשכר העובדים. מאז ננקטו עיצומים, במסגרתם הושבתו סניפי הבנק מספר פעמים.

 

בחוזר שהוציא הוועד הארצי לעובדי הבנק צוין כי "לפני כשבועיים הוסרו העיצומים על מנת לאפשר סביבת עבודה נוחה ושקטה בה ניתן יהיה להגיע להבנות. האמת התבררה מייד - הנהלת הבנק איננה מעוניינת להגיע להסכם, משתמשת בכל תירוץ אפשרי על מנת לא להתקדם וחוזרת מהבנות שהיו".

 

מהנהלת דיסקונט נמסר בתגובה: "הנהלת הבנק רואה בהחלטה להשבית חלק מסניפי הבנק בעיתוי זה, צעד נוסף בהתנהלות הפרועה והבלתי אחראית של ועד העובדים. הנהלת הבנק פנתה לנציגות העובדים בקריאה

להפסיק לאלתר את העיצומים ולשוב לשולחן המו"מ ונענתה בשלילה.

 

"הנהלת הבנק נחושה להמשיך ולפעול מתוך אחריות לחוסנו של הבנק, לקוחותיו ועובדיו, ועושה את מירב המאמצים על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בשירות ללקוחות ומתנצלת על אי הנוחות הזמנית.

 

"עדכונים שוטפים על הסניפים ומידע על השירותים הבנקאיים בתקופת העיצומים ניתן לקבל באתר הבנק בכתובת: www.discountbank.co.il, בטלבנק בטל' *6111 בין השעות: 7:00-23:00, ולמוקד חירום שיפעל בשעות פעילות הסניפים בטל: 03-5145877. לקוחות הסניפים השובתים יקבלו שירות בסניפים סמוכים על פי רשימה מעודכנת באתר הבנק".

 

תגובות כלל ביטוח ודיסקונט לא התקבלו עד למועד פרסום הידיעה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
איזי כהן, מנכ"ל כלל ביטוח
צילום: ירון ברנר
מומלצים