יום שלישי, 21.05.2024 שעה 10:12
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

לאן נעלם רן בן שמעון של האליפות בעירוני ק"ש?

הכישלון ברכש, חוסר ההתמודדות עם הלחץ והתלות בוורמוט ושכטר ריסקו את מאמן הפועל. המומחים מנתחים: "חייב מנהל מעליו. אין זהות של מאמן"

|
רן בן שמעון מאוכזב בהפועל וחוגג בקריית שמונה
רן בן שמעון מאוכזב בהפועל וחוגג בקריית שמונה

הפועל תל אביב נראית כיום קבוצה לא מאומנת, שהמאמן שלה לא מצליח לאמן אותה ועם אוסף של שחקנים מן השכונה. זוהי עובדה.

נשאלת השאלה לאן נעלם רן בן שמעון, שכל כך הרבה תקוות היו לראשי הפועל תל אביב כאשר החתימו אותו. הם פתחו את הכיס ביד נדיבה כדי להביא את המאמן למתחם וולפסון, והעמיקו את החור בארנק כדי להביא רכש שכולו כישלון אחד גדול.

רן בן שמעון בחור רהוט, יש לו יכולת דיבור גבוהה מהמאמן הממוצע, הוא אינטילגנט, אך לפעמים נדמה שהוא חושב שכולם פה מטומטמים כאשר הוא נאחז באוסף הקלישאות שלו כדי להסביר את המצב העגום של קבוצתו.

רב"ש גדל בבית מדרשו של אברהם גרנט וכבר בגיל 13 למד והיה צמוד למאמן נבחרת ישראל לשעבר. בסופו של דבר, גרנט יש רק אחד, ובן שמעון לעולם לא יוכל להיות אפילו החיקוי של אברהם, ואת זה הוא צריך להבין.

בן שמעון: לא מרים ידיים

מאז האליפות ההיסטורית עם עירוני קריית שמונה, בן שמעון לא מצליח להטביע את חותמו בכדורגל הישראלי. אומנם הייתה לו גיחה לא.א.ק לרנקה הקפריסאית, שם הוא הצליח יפה מאד, ועד היום יש לו שם טוב באי השכן שהביא לו את ההצעה בסוף השבוע מאומוניה ניקוסיה, אך ההצלחה באי השכן מזכירה את ההצלחה בקריית שמונה, קבוצה בלי ציפיות, בלי לחץ, שאפשר לעבוד בשקט.

הנפילה של בן שמעון כעת בהפועל ת"א מזכירה את מה שקרה לו במכבי ת"א ב-2008, כשגם אז הגיע לצהובים עם הרבה ציפיות, אך אחרי 8 מחזורים הוא נשלח הביתה. באופן דומה, גם במכבי כשל המאמן עם הרכש עליו התעקש ובדק בציציות כמו הבלם איגור טומאסיץ', כשראה 12 קלטות שונות שלו וכמובן ההחתמה של גיז'רמו ישראלביץ'. במכבי ת"א היה אז סיר לחץ כמו זה של הפועל ת"א היום ולבן שמעון יש לפי שעה בעיה לעבוד במקום עם כל כך הרבה לחץ.

רן בן שמעון. לא דיבר עם רוני לוי (יניב גונן)
רן בן שמעון. לא בדק עם רוני לוי (יניב גונן)
 

יש לציין כי עוד בקיץ בן שמעון נראה מאד לחוץ ואף שידר לסביבה שלו את כל הלחץ הזה. בהפועל ת"א אין היום את אבי נמני, שיש כאלה שאומרים ההמצאות שלו כביכול בקריית שלום הפריעה אז לבן שמעון, למרות שהוא היה זה שאחראי לרכש, לאימון הקבוצה ולמשחקיה.

בן שמעון חייב לחזור להיות בן שמעון שלא משדר פאניקה. החילוף אתמול שהכניס את סלים טועמה למגרש, לאחר שהקשר היה מושעה בשבוע שעבר, נראה תמוה. טועמה הפך משחקן שולי למושיע וזו החלטה שמלמדת על לחץ, אותו דבר עומד גם לגבי בסארט עבדורחימי, שדווקא נראה כנקודת האור בהפועל המגמגמת.

סלים טועמה. מהיציע להרכב (רדאד ג´בארה)
סלים טועמה. מהיציע להרכב (רדאד ג´בארה)
 

כמובן שאי אפשר להפיל את הכל על בן שמעון, אבל צריך לזכור הוא זה שבנה את הקבוצה, הוא זה שעשה את המהפכה, הוא בחר את השחקנים והיה בטוח בדרך שלו. אין קשר גם ליציאה ממירוץ לאליפות, חוץ מהדרבי, אי אפשר כמעט לזכור משחק העונה שהפועל הייתה דומה לקבוצת כדורגל, כזו שמשחקת כדורגל, היא לרוב נראית כמו אוסף של שחקנים שנפגשים אחר הצהריים. 

משהו רע מאוד עובר על בן שמעון בקבוצות הגדולות, כאילו שהוא סובל מפיצול אישיות. המאמן נפל בהפועל ת"א עם כל שחקני הרכש שהוא הביא ולא הצליח אפילו עם שחקן אחד.

גדיר משפיל את קולין ואיליץ´ (משה חרמון)
גדיר משפיל את קולין ואיליץ´ (משה חרמון)
 

בחירת השחקנים המוטעית שלו מתחילה בצמד הבלמים בראנקו איליץ' ויורגן קולין. השניים שיחקו אצל רוני לוי בקפריסין, אך שיחקו ביחד רק בשלושה או ארבעה משחקים. לוי הבחין מיד בבעיה והבין כי השניים לא יכולים לשחק ביחד ושהם צמד שחקנים איטיים מאוד. גם בן שמעון היה איטי בתור בלם, אך ההבדל הוא שאצלו החוכמה חיפתה על האיטיות.

לא ברור מדוע בן שמעון לא הרים טלפון ללוי ושמע ממנו ממקור ראשון על צמד הבלמים. בן שמעון אומנם אימן בקפריסין, שם שיחק הצמד, אך זה לא מסביר את ההתעקשות שלו על השניים. יש לציין כי כאשר לוי שמע שהם מגיעים להפועל, בשיחות סגורות הוא הביע פליאה ואמר שזה יפתיע אותו אם הם יצליחו ביחד. המידע הזה הגיע לראשי הפועל ת"א, שכיום מודים, הזהירו אותנו מצמד הבלמים יחד ואין ספק שהקבוצה נפלה איתם. השניים מאיטים את כל משחק הקבוצה, לא דוחפים את הפועל קדימה מבחינה התקפית, וגורמים למרחקים גדולים בכל מערכי הקבוצה.

בוריס קליימן מאוכזב. יאבד את המקום? (יניב גונן)
בוריס קליימן מאוכזב. יאבד את המקום? (יניב גונן)
 

הנפילה ממשיכה דרך השוער, בן שמעון הביא איתו את דני עמוס, התעקש עליו, וכאשר עמוס פישל פעם אחר פעם, הוא פתאום נזכר בבוריס קליימן, שכבר היה עם רגל אחת מחוץ לקבוצה. קליימן התחיל טוב, אך גם הוא כבר נראה חסר ביטחון, ויותר שם דגש על הפוזה מאשר שוער שאמור להיות בשערה של קבוצה בסדר גודל של הפועל ת"א.

עכשיו, אם בן שמעון יחזור לעמוס, ספק אם יהיה לו כבר את הביטחון הדרוש לשוער ראשון. להזכירכם, כשאברהם גרנט הביא את שורה אובארוב למכבי ת"א, זה התחיל בפאשלות גדולות, אך גרנט הלך איתו עד הסוף, לא וויתר, וזה השתלם לו בזכייה באליפות. בן שמעון גם הביא איתו עוד רכש מקריית שמונה, המגן ליאור לוי משחק עם רגל ימין בצד שמאל ומעכב את משחק הקבוצה.

ליאור לוי. תוקע את ההתקפה (שי לוי)
ליאור לוי. תוקע את ההתקפה (שי לוי)
 

פרשן הכדורגל איציק אהרונוביץ' עוקב אחרי בן שמעון שנים רבות ואומר: "בקריית שמונה רן אימן 11 שחקנים כשהדמות שלו ריחפה מעליהם, בלי שמות, בלי פרות קדושות, שחקנים אלמוניים. אין כיום בהפועל ת"א זיהוי של מאמן, בעבר הייתה חותמת של רן במשחק ההגנה, בקישור ובהתקפה, ראו את העבודה שלו, כיום אין כלום".

אהרונוביץ' אף סבור כי בן שמעון נפל עם השחקנים שהלך איתם בהפועל ת"א: "הוא התבסס על שחקנים שהיו בעבר בכושר שיא אצל אלי גוטמן. ורמוט ושכטר נמצאים כיום מעבר לשיא ורן לא מצליח להתוות את הדרך שלו באף אחד מהמערכים בהפועל ת"א". 

שכטר ובן שמעון מוצגים. תלות מוגזמת (חגי ניזרי)
שכטר ובן שמעון מוצגים. תלות מוגזמת (חגי ניזרי)
 

אהרונוביץ' מרחיב: "מאז שעזבו את הפועל ת"א, ורמוט ושכטר ביחד שיחקו אולי 15 משחקים ואם נקח בחשבון את הפציעות שלהם אז נצא מתוך נקודת הנחה שהתרומה שלהם להפועל ת"א זועקת לשמיים, ורן בן שמעון שבנה עליהם התרסק, זה כל הסיפור של הפועל ת"א. שכטר לא מבקיע את השערים ו-ורמוט לא מספק את היכולת המקצועית שהייתה לו בתקופה של גוטמן. בנוסף, גילי הוא חור מבחינה הגנתית באופן אישי וגם קבוצתי. במשחק מול סכנין ראו את התרומה האפסית שלו למשחק ההגנה".

חלוץ העבר של האדומים, גילי לנדאו, סבור כי אחת הבעיות של הקבוצה מתחילה בהחלפת 14 שחקנים בתחילת העונה. לנדאו :"אם החליטו שהליגה האירופית זה דבר חשוב שחייבים לעלות שלב, אסור היה להחליף כל כך הרבה שחקנים, 14 שחקנים לא יכולים להתחבר בתוך שלושה שבועות ואי אפשר לגרום לקבוצה חדשה פתאום לשחק עם כל כך הרבה שינויים".

גילי ורמוט. מעבר לשיא (רדאד ג´בארה)
גילי ורמוט. מעבר לשיא (רדאד ג´בארה)
 

לנדאו עוד סבור, מבלי לפגוע בבן שמעון, שקבוצה כמו הפועל ת"א חייבת מנהל מקצועי: "במועדונים שהם בסדר גודל של מכבי ת"א, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים, הפורמט של מאמן טכני ומאמן כדורגל הוא פורמט מתבקש ולו מהסיבה שמנהל טכני שסמכויותיו מוגדרות אמורה להפוך את המאמן לטוב יותר, זה לא צריך להיות מנוגד".

"רן מאמן מוכשר, אך חסר את הפונקציה הזו והוא צריך את העזר כנגדו. גיורא שפיגל ושום היו ביחד בבית"ר ירושלים, ההסתברות להצלחה בבית"ר ירושלים הייתה גדולה יותר. שגיורא עזב, זה היה פחות מוצלח בגלל המטלות הרבות שנפלו על שום".

בן שמעון. לעולם לא יהיה אברהם (חגי ניזרי)
בן שמעון. בנה יותר מדי על ורמוט ושכטר (חגי ניזרי)
 

כמו כן, סבור לנדאו כי הבעיות הכלכליות בהפועל ת"א משפיעות על מה שקורה: "בהפועל ת"א אנחנו יודעים שאין בסיס כלכלי רחב וזה משפיע על כל שרשרת המועדון. הם אמרו שאם הם יעברו שני שלבים באירופה אז יחזקו את הקבוצה ואם לא אז לא". 

"גם אמרו שאם בינואר הם יהיו בתמונת האליפות אז משאירים את הסגל ולא עושים שינוי, ואם לא אז מתחילים למכור. זו תמונת מצב לא אידיאלית שמשפיעה על כל החלקים במועדון. הפועל ת"א לא הייתה צריכה להמר כמטרה על הצלחה או אליפות מהירה, הפועל ת"א הייתה צריכה להיות יותר מחושבת, לא לשחק פוקר ולא ללכת על הישגים בכל מחיר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */