שתף קטע נבחר

נקודת ה-11: חמש ארבע ולעבודה

יותר מ-20 שנה לא קרה שמכבי ת"א הביסה והפועל ת"א הובסה באותה שבת, פער הנקודות ביניהן מאיים לשבור שיא היסטורי. וגם: חגיגות ה-3,000 של ערן זהבי, למה נזכרנו בג'ף טוטואנה וסולארי שוב מופיע בסיוט של בני יהודה. סיכום השבת מזווית קצת שונה

אם בשבוע שעבר התלוננו על כך שהסיבוב הראשון בליגת העל הסתיים עם סערה שהשתוללה בחוץ ובצורת של שערים על כל הדשא, הסיבוב השני נפתח בדיוק ההיפך - מזג אוויר קריר ואווירה לוהטת במגרשים. הפועל תל אביב מתביישת ובצדק אחרי התבוסה בסכנין, מכבי תל אביב כבר לא זוכרת מתי היריבה העירונית הייתה כל כך רחוקה ממנה, והפועל באר שבע וקריית שמונה יכולות לחתום מחזור נדיר לקבוצות הביתיות. סיכום משחקי השבת מזווית קצת שונה.

 

ליגת העל ב-ynet ספורט:

 

1. בלבל אותם. עד שהגיעה אמש לאצטדיון דוחא, הפועל ת"א דווקא די אהבה לשחק מול בני סכנין, שניצחה את האדומים חמש פעמים בלבד בתולדותיה (מ-25 משחקים), כולם בהפרש של שער. הרביעייה המדהימה אמש סידרה לקבוצה של מרקו בלבול את הניצחון השני הכי גדול בליגה אחרי ה-0:5 על קריית שמונה בסיום עונת 2011/12.

 

מלבד זאת, זו הפעם הראשונה שבלבול מצליח כמאמן לנצח בהפרש של יותר משני שערים. מברוק. אגב, הפועל ספגה רק שתי תבוסות גדולות יותר, שתיהן 5:0 (מול מכבי ב-69/70 ומול נתניה ב-61/62).

 

2. פערי איכות. נחזיר אתכם עד ה-30.10.93, אז התקיים המחזור היחיד בתולדות הכדורגל הישראלי בו מכבי תל אביב ניצחה ב-4+ (ניצחון 0:4 על מכבי פ"ת) והפועל הובסה ב-4+ (תבוסה מול בני יהודה 4:0). עד אתמול.

 

עד כמה המצב קשה? התבוסות בהן היו שותפות התל אביביות השבת, יצרו פער של 16 נקודות בינהן. רק בעונת 1993/4 (26 נק') ועונת 1991/2 (18 נק') היו פערים גדולים יותר בין הקבוצות (בשני המקרים הפער היה לטובת מכבי).

 

3. חגיגות ה-3,000. זה היה יכול להיות סמלי אם בדרבי היה מגיע השער ה-3,000 בתולדות מכבי ת"א, אבל הוא הגיע בשבוע איחור, כשערן זהבי העלה ל-0:1 מול הפועל עכו, עוד לפני שהחל המופע של השופט דניאל בר נתן. אגב, גם בהבקעות בליגה בכל הזמנים, הצהובים מובילים בפער גדול. שנייה מכבי חיפה עם 2,686 שערים, הפועל ת"א שלישית עם 2,568, את המקום הרביעי חולקות הפועל פתח תקווה ומכבי נתניה עם 2,235 כ"א.

 

חתום על שער ה-3,000. זהבי (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
חתום על שער ה-3,000. זהבי(צילום: עוז מועלם)

 

4. חמסה חמסה. התבוסה 5:0 שנחלה הפועל עכו אמש השוותה את ההפסד הגדול ביותר שנחלה הקבוצה ב-208 משחקים שקיימה בליגה הראשונה. סתם שתדעו שגם בפעם הקודמת שהצפוניים הוציאו חמישה כדורים מהרשת היריבה הייתה מכבי ת"א, בעונת 1977/78.

 

5. נמצא חלוץ בכרמל. לא בטוח שזרקו קוראץ' ייזכר כאחד החלוצים הטובים שלבשו את מדי הפועל חיפה, אבל מקום בספרי ההיסטוריה כבר יש לו מאחר שאמש הוא הפך לזר השני בתולדות הפועל חיפה שכובש שלושער (ג'ף טוטואנה היה הראשון ב-2004/05). בכלל, זו הפעם ה-27 ששחקן הפועל חיפה כובש שלושער או יותר במשחק ליגה, בשיא מחזיק יצחק בן-זאב (חמישייה בעונת 49/50).

 

6. רמת השרון נזכרה איך מפסידים. אחרי רצף מרשים של שישה משחקים ללא הפסד, חזרה רמת השרון מקריית אליעזר עם תבוסה לא נעימה. להזכירכם, לפני כן היא נוצחה שבע פעמים ברציפות, אבל היא יכולה להתנחם בכך שלפניה היו 30 קבוצות שספגו שבעה הפסדים רצופים. רק בית"ר ת"א, בעונת 1957/8 הצליחה מיד לאחר מכן לרשום רצף של חמישה משחקים ללא הפסד. אז הנה הצלחנו לשפר במעט את מצב הרוח של חיים שאבו ושחקניו.

 

7. ניצחון לרפואה. קובי רפואה יכול להיות גאה בכך שכבר במשחק הראשון שהוא יושב על הספסל בצוותא עם ייטב לוזון, מכבי פתח תקווה רושמת היסטוריה פרטית משלה. הניצחון אמש על הפועל רעננה היה הראשון של המלאבסים בכל הזמנים על הקבוצה מהשרון, שגברה עליהם בכל שלושת המפגשים שנערכו עד אתמול. תדעו גם שרעננה, לזכותה רשומים עשרה ניצחונות בליגת העל, לא ניצחה אף קבוצה, פרט למכבי פ"ת, יותר מפעם אחת.

 

8. הסיוט של בני יהודה. זוכרים את השער המרהיב של דויד סולארי בתוספת הזמן לרשת של הכתומים, שהיה אחד משערי האליפות של קריית שמונה? אמש באצטדיון הי"א הסיוט של החבר'ה מהשכונה שוב חזר על עצמו, הפעם הוא כאב הרבה יותר.

 

עד כמה כואב? זו הייתה הנקודה החמישית שבני יהודה מפסידה העונה כתוצאה משערים שמובקעים אחרי הדקה ה-85. בסך הכול הפסידה בני יהודה לא פחות מ-30 נקודות ב-5 וחצי העונות האחרונות משערים שהובקעו אחרי הדקה ה-85.

 

9. בית החלומות. שבת מוצלחת עברה על הקבוצות הביתיות, שחמש מהן השיגו ניצחונות במגרשן בהפרש של 0:14. אגב, מדובר בסוג של היסטוריה שמתבשלת לנו פה מכיוון שבתשעה מחזורים בעבר הושג מאה אחוז הצלחה לקבוצות הביתיות, אבל מעולם זה לא קרה "על האפס". קריית שמונה והפועל באר שבע, לטיפולכן.

 

10. אני רואה ירוק בעיניים ומפחד. בנינו על כך שקריית שמונה תשמור על המאזן של הביתיות במחזור הזה? לא בטוח שיש על מי לסמוך. לקבוצה של ברק בכר יש רק 29 אחוזי הצלחה מול מכבי חיפה, האחוז הכי נמוך שיש לה ביחס לשאר 15 היריבות מולן התמודדה ביותר משלושה משחקי ליגה (סכנין במקום השני עם 38 אחוז).

 

ישמרו על גאוות הביתיות? שחקני ק"ש (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
ישמרו על גאוות הביתיות? שחקני ק"ש(צילום: ישראל יוסף)

 

11. בין רוני לוי ליעקב גרונדמן. המאמן החדש של בית"ר ירושלים מגיע לפגוש מחר את הפועל באר שבע אחרי שלא הפסיד לה מעולם כמאמן (שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). 49 מאמנים פגשו את ב"ש שמונה פעמים או יותר, רק ליעקב גרונדמן, שהפסיד במשחקו ה-12 מול ב"ש, יש רקורד דומה מול הקבוצה מבירת הנגב.

 

נתונים: ירון משעל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
ערן זהבי
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים