יום שלישי, 21.05.2024 שעה 09:30
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633 מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

זיו: לא מסתכלים על הפועל, יש צרות טובות משלנו

במכבי ציינו ניצחון 5 ברציפות ב-0:5 על עכו. המגן: "שיחקתי בכל התפקידים חוץ משוער". תמוז, מורי, ביטון ושהר הוזכרו כמועמדים. צפו בתקציר

|
זהבי, מיטרוביץ´, בן הרוש ולוגסי (רדאד ג`בארה)
זהבי, מיטרוביץ´, בן הרוש ולוגסי (רדאד ג`בארה)

19 ימים, חמישה משחקים, חמישה ניצחונות רצופים ומכבי תל אביב סופרת כבר פער של שבע נקודות, אמנם באופן זמני, מהמקום השני בטבלת ליגת העל אחרי שאמש (שבת) פתחה את הסיבוב השני עם 0:5 מוחץ על הפועל עכו לעיני כ-12 אלף אוהדים באצטדיון בלומפילד.

במשחק שפתח את חודש דצמבר העמוס של הצהובים ניצחו חניכיו של פאולו סוזה 1:3 את הפועל רעננה ומשם המשיכו לרצף אשר הוכתר כמכריע ביותר של הקבוצה עד כה העונה. הוא המשיך עם 1:2 בטדי על בית"ר ירושלים, 0:1 על בורדו בדרך לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית מול באזל, 0:1 בדרבי ולקינוח ה-0:5 על החניכים של יובל נעים.

צריך לציין ששבוע לפני הרצף שהחל מול רעננה, למכבי היה משחק חוץ מול הפועל חיפה (1:3) ועוד אחד מול אפואל ניקוסיה בליגה האירופית (0:0), כך שבסה"כ ב-28 ימים השלימה הקבוצה שבעה משחקים (ממוצע של משחק לארבעה ימים) עם שישה ניצחונות ותיקו. 

"אנשים נוטים לגמד את מה שעשינו, אבל באמת שהנתונים מדברים בעד עצמם. היה לנו חודש לא פשוט בכלל עם הרבה משחקים מכריעים ומשחקים בעלי משקל גדול כמו בורדו והדרבי שלא צריך להסביר את המשקל הזה לאף אחד. סיימנו את החודש הזה בצורה כל כך טובה ומגיע כל הכבוד לכל מי שלקח חלק במאמץ האדיר הזה", אמרו בקבוצה.

בין הביקורת אשר הושמעה על מכבי בשבועות האחרונים, נאמר בין היתר כי היא פחות דורסנית ופחות מרשימה. כך שה-0:5 על עכו הגיע בדיוק בזמן. "היה משחק מצוין. אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו, לפעמים מסתפקים בתוצאה והפעם זאת גם התוצאה וגם הדרך וראו כדורגל טוב", אמר יואב זיו שפתח אמש כבלם, בהמשך עבר לעמדת המגן הימני והציג משחק טוב מאוד.

0:5 ענק למכבי ת"א על עכו

"שיחקתי כבלם פעמיים בעבר בבית"ר ירושלים לצד דוד אמסלם וגם את שני המשחקים האלה סיימנו ללא ספיגה. שיחקתי בקריירה בכל התפקידים חוץ משוער והדרך היחידה להתמודד זה לבצע התאמות. לשמחתי, יש לי הרבה עזרה מקרלוס גארסיה שהוא שחקן ומנהיג אדיר ומכוון, וגם מאיתן טיבי. בסופו של דבר עושים את ההתמאות תוך כדי האימונים ואת כל מה שצריך למען הקבוצה".

על הקרב הגדול יותר שצפוי עכשיו על המקום בהרכב ובסגל כאשר המשך המסע האירופי ימתין עד סוף חודש פברואר אמר: "ברור שכשיש לנו משחק אחד בשבוע זה יהיה יותר קשה, אבל זה המחיר של להיות בקבוצת צמרת ובמועדון כזה גדול כמו מכבי ת"א. אני אומר את זה עכשיו וגם אמרתי את זה בעבר. צריך לבוא ולתת הכל במהלך כל אימון בשביל להיות בסגל, לשחק ולהוכיח את עצמך בכל דקה על המגרש. יש סגל רחב ומצוין וכולם אוהבים ומפרגנים אחד לשני וזה באמת מכל הלב. אבל כולם רוצים לשחק וכל אחד צריך לעשות את הכל כדי לשחק".

פארסת הפנדל: השופט טעה?

"מה שחשוב הוא שגם ב-2, 3 ו-0:4 לא הורדנו רגל מהגז ואת רמת המחויבות שלנו", המשיך זיו. "היו משחקים בעבר שהוא כעס עלינו כי הורדנו את רמת המחויבות. הפעם הוא ציין לטובה שלא עשינו את זה וגם שמרנו על רשת נקייה כי אנחנו לא אוהבים לספוג ועושים הכל כדי שזה לא יקרה".

"לנו יש את הבעיות שלנו ואת הצרות שלנו, שאני מקווה שימשיכו להיות צרות טובות. שכל אחד יתעסק בצרות שלו כי זה לא ענייני. אנחנו לא מסתכלים על זה וזה לא ענייני", התעקש זיו כשנשאל על התבוסה שספגה הפועל ת"א בסכנין. "היתרון שלנו עכשיו מהמקום השני הוא שבע נקודות והוא זמני, אבל ב"ש שמתחתינו וסכנין הן קבוצות ראויות ואני לא מזלזל באף אחת אלא מסתכל רק על מכבי".

זהבי: ננסה להמשיך להשתפר

שחקן נוסף ששב להרכב הוא החלוץ, ראדה פריצה, שבדומה למשחק האחרון בליגה בו פתח מול בית"ר ירושלים, גם הצליח לכבוש ושוב פרק הרבה הרבה רגשות. "רצנו לחגוג באהבה עם כולם", הוסיף זיו כאשר נשאל האם החגיגות עם פריצה לא היו מוגזמות. "רצנו לחגוג בטירוף גם עם דור מיכה אחרי הבישול הענק שלו וגם אחרי הגול שלנו, רצנו לערן על השער ה-3,000 ורצנו גם לראדה. אנחנו באמת שמחים אחד בשביל השני מכל הלב וזה לא משנה מי כבש".

פריצה בעצמו התייחס גם הוא לנושא והסביר מדוע חגג עם כל-כך הרבה אמוציות: "היו לי כמה מצבים לפני השער והחמצתי וכמובן שזאת תמיד הקלה כשאתה מבקיע. אני מרגיש תמיכה מהקהל, מחבריי לקבוצה ומהצוות המקצועי וזה הכל עבורי. אני עובד עבור הקבוצה והאוהדים, אני אוהב לראות אותם שמחים ולכן ההרגשה עכשיו טובה".

שחקני מכבי ת&qout;א חוגגים עם ראדה פריצה (רדאד ג´בארה)
שחקני מכבי ת"א חוגגים עם ראדה פריצה (רדאד ג´בארה)
 

החלוץ נשאל מדוע הצטברו אצלו שוב אותן הרגשות ואותו כעס אשר התפרץ כזכור כבר בטדי כשזה כבש את שער הליגה האחרון שלו, בסך הכל לפני פחות משבועיים: "הייתי מאוד מאוכזב כשלא שיחקתי נגד הפועל בדרבי. רציתי מאוד לשחק והתאכזבתי ולכן הרגשתי הקלה גדולה אחרי השער הזה. אני תמיד מאוכזב כשאני לא משחק, ביום שלא אהיה מאוכזב זה היום שבו אצטרך לפרוש".

השבדי נשאל האם עכשיו נראה אותו כובש יותר שערים בשל חסרונו של מונס דאבור בשלושת השבועות הקרובים בשל פציעה: "אני כמובן אעשה את המיטב כדי לכבוש כמה שיותר. לאורך כל העונה החלוץ הפותח השתנה ואני חושב שזה דבר טוב כי יש לנו סגל גדול שכל אחד בו טוב כדי לשחק. עכשיו כשמונס פצוע זה רק אני וברק שיכולים לשחק ואני מקווה כמובן להבקיע כמה שיותר כאשר אני משחק".

ראדה פריצה חוגג (רדאד ג´בארה)
ראדה פריצה חוגג (רדאד ג´בארה)
 

"אני לא חושב שאנחנו שתי רמות מעל הליגה", המשיך פריצה. "כל משחק הוא שונה ואם לא נגיע מוכנים, לא ננצח. היינו מאוד טובים בכך בעונה שעברה. תמיד באנו מוכנים ורצנו ועבדנו אחד עבור השני ואם אתה עושה את זה אתה מנצח".

על כך שהפער מהפועל כבר עומד על 16 נקודות ועל 14 נקודות באופן זמני ממכבי חיפה, מי שהוגדרו בתחילת העונה כיריבות המרכזיות לתואר, הוסיף: "ב"ש רק שבע נקודות מאחורינו וזה זמני. יש עוד עונה ארוכה. נצטרך לנהוג כמו אשתקד, לקחת כל משחק לגופו ולעבוד קשה ואני חושב שבסוף זה יראה טוב".

על המאבק על המקום בהרכב ובסגל הוסיף: "לא תהיה בעיה להתמודד עם זה. אנחנו חברים טובים. תמיד תומכים בחברים לקבוצה וזה לא משנה מי משחק. אנחנו כמו משפחה גדולה. אני חושב שזה שיש לנו כל כך הרבה שחקנים טובים זה יתרון וכל אחד צריך לדעת להתמודד עם זה".

ערן זהבי חוגג עם חבריו (רדאד ג´בארה)
ערן זהבי חוגג עם חבריו (רדאד ג´בארה)
 

עושה רושם שהמאבק על המקום בהרכב הולך להתעצם עוד יותר בחלון ההעברות הקרוב. במכבי ת"א מחפשים להתחזק ב-2-3 שחקנים, כאשר השמות שנזרקים לאוויר מדברים על חיזוק להגנה ולהתקפה. בעוד בורסת השמות הזרים נשארת בלתי ניתנת לפיצוח בשלב זה, בגזרת הישראלים הוזכרו שמותיהם של דן מורי שאינו מקבל דקות בוויטסה ארנהיים, טוטו תמוז, דודו ביטון ובן שהר כמועמדים לקבוצה.

כמו כן, במועדון החמיאו שוב לקהל שסיפק הצגה ענקית וגם מחווה לערן זהבי. בקבוצה היו שבעי רצון גם מהחזרה של דור מיכה להרכב עם בישול גדול ושער ואף החמיאו למושיקו לוגסי שזכה לדקות נדירות העונה והחזיר עם מעורבות בשער האחרון ובכלל, נראה טוב מאוד כאשר נכנס למשחק למרות שכמעט ולא שיחק העונה. בדומה לראדה פריצה, שחקן נוסף שפרק המון אחרי שכבש הוא הקשר, גל אלברמן, שהיה חתום על השער החמישי. אלברמן זכה לעידוד בלתי פוסק מהקהל במהלך המשחק והוא זוכה להערכה גדולה מהצהובים.

&qout;Zahavi shot you down&qout;. השלט של אוהדי מכבי ת&qout;א (רדאד ג´בארה)
"Zahavi shot you down". השלט של אוהדי מכבי ת"א (רדאד ג´בארה)
 

מכבי תל אביב תהנה היום ומחר מחופש וביום שלישי תחל בהכנות שלה למשחק הליגה הבא מול בני יהודה, המשחק הרביעי ברצף של הקבוצה בבלומפילד, הפעם כאורחת של נועלת הטבלה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */