שתף קטע נבחר

למ"ס: פחות משרות פנויות במשק

מספר המשרות הפנויות במשק צנח ב-3.9% בין אוקטובר לנובמבר - ירידה של 2,400 משרות. המגמה הורגשה בעיקר בעסקים בינוניים

מספר המשרות הפנויות במשק בחודש נובמבר היה נמוך ב-2,400 משרות לעומת חודש אוקטובר. כך דיווחה היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

 

 

מדובר בירידה של 3.9% במספר המשרות הפנויות במשק. הירידה הורגשה בעיקר בעסקים בינוניים, שבהם עובדים 90-50  אנשים. בעסקים אלה נרשמה ירידה של 11.4% במספר המשרות שלא אוישו, לעומת עלייה של 13.9% במספר המשרות הפנויות בעסקים קטנים (9-5 עובדים).

 

הענפים שבהם הורגשה הירידה המשמעותית ביותר במספר המשרות הפנויות הם ענף המסחר הקמעונאי והסיטונאי (ירידה של 2.1%), וענף המידע והתקשורת (ירידה של 2%). מנגד, נרשמה עלייה של 1.5% במספר המשרות הפנויות בענף השירותים המקצועיים, המדעיים והטכנולוגיים.

 

על פי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו בתחילת החודש, מספר המפוטרים עמד באוקטובר על 14,420. מדובר בכמות המפוטרים החדשים הגדולה ביותר מאז חודש יולי, עלייה של 28% לעומת חודש ספטמבר ושל 24.7% לעומת אוקטובר 2012. בניכוי נתוני ספטמבר (שהושפעו מהחגים), ניתן לסמן מגמה עקבית של עלייה במספר המפוטרים במשק מאז חודש מרס, אז עמד מספר המצטרפים החדשים למעגל המובטלים על פחות מ-10,000.

 

עם זאת, בשירות התעסוקה ציינו כי העלייה במספר המפוטרים היא עונתית וכי בנתוני מגמה ביחס לחודש הקודם, נשאר מספרם של המפוטרים החדשים שנרשמו בשירות התעסוקה ללא שינוי והסתכם ב-12.9 אלף. בממשלה ציינו כי העלייה במספר המפוטרים אינה מבשרת על מגמה של עלייה באבטלה. גורם ממשלתי שעימו שוחחנו ציין כי בשנים האחרונות נע מספר המפוטרים מדי חודש בין 10,000 ל-15 אלף, בעוד שמספר המצטרפים החדשים למעגל העבודה עומד מידי חודש על רמה של למעלה מ-20 אלף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים