יום שבת, 08.06.2024 שעה 14:58
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

צא מזה: הפועל עדיין מחכה לשכטר של הדאבל

המשקולות על הרגליים ("תג המחיר פקטור") והביטחון שנפגם ("ברדה לא מוריד ראש"). כשהדרבי באופק, האיש עליו בנו בהפועל נראה העונה כמו הצל של עצמו

|
שכטר. הסטטיסטיקה משקרת (רדאד ג`בארה)
שכטר. הסטטיסטיקה משקרת (רדאד ג`בארה)

מול מ.ס. אשדוד כבש עומר דמארי את שערו השמיני העונה בהפועל תל אביב. השער העלה לא רק את מאזנו, אלא גם את הערך הכספי שלו, משהו שעשוי להועיל מאוד לאדומים בעתיד. בכלל, נראה שאם יש משהו שעובד בהפועל זה דמארי, מה שמחדד יותר את האכזבה הגדולה מהיכולת של חברו לחוד והאיש שעל כתפיו הונחו הציפיות הגדולות ביותר אצל האדומים, איתי שכטר.

מבט על השורה הסטטיסטית של שכטר, מראה תמונה שונה ממה שמצטייר על המגרש. חמישה שערים ושלושה בישולים מציבים אותו בטופ 5 של הליגה בפרמטרים האלו, אך למרות שעם נתונים קשה להתווכח, אף אחד לא משלה את עצמו. זה אפילו לא קרוב למה שציפו משכטר.

ההופעה הנהדרת מול עירוני רמה"ש ממנה חשבו ששכטר ייצא לדרך חדשה, התבררה כמשחק אחד גדול ותו לא. החלוץ מתקשה לשחזר את היכולת שתזכיר לאוהדים מדוע יצאו למסע גיוסים כה נרחב כדי לממן את הגעתו בשכר האסטרונומי העומד על מיליון וחצי שקלים לעונה למשך חמש שנים.

ואולי, אותו גיוס כספים נרחב והעובדה שהוא מבין אחד משלושת מקבלי השכר הגבוהים בהפועל הם הסיבה למשקולות הכרוכות סביב רגלי החלוץ. גילי לנדאו, מי שמבין דבר או שניים על להיות חלוץ בקבוצה, מנתח: "יש כלל ברזל בכדורגל. ברגע שהרצף נפגם, היכולת נפגמת. כמעט כל ליגיונר שחוזר לארץ, חוזר בכושר ירוד, לאחר שלא שיחק תקופה ארוכה וקשה מאוד לחזור לכושר אחרי דבר כזה, לא רק לשכטר. בעניין הספציפי שלו, יכול להיות שבאמת תג המחיר שלו משחק תפקיד גדול בעניין".

צפו בהפועל מנצחת בקושי את אשדוד

גורמים בסביבתו של החלוץ לא הכחישו את היכולת הלא טובה, אך גם סייגו את העניין: "איתי לא פוגע ממש, זה נכון, אבל יש מישהו שכן פוגע בהפועל? אולי דמארי. את איתי הכי קל לחפש והוא יודע את זה". בינתיים, מקבל החלוץ אשראי בלתי נגמר מהצוות המקצועי שמנסה לקבל את התקופה של שכטר מאותו דאבל מפורסם,  גם אם זה עולה בשינוי תפקוד כזה או אחר לדמארי.

"הצל של שכטר נראה יותר טוב משכטר עצמו", אמר ל-ONE איציק אהרונוביץ', חלוץ העבר של מכבי חיפה, "להגיד שהביאו את שכטר בסכומים האלו ועכשיו בונים אותו זה לעג לרש. השחקן נראה מבחינת בטחון עצמי כאילו הוא עלה אתמול מהנוער לבוגרים. ממה חוסר הבטחון נובע? לדעתי מכמה דברים. תג המחיר הוא פקטור וזה חד משמעי. תוסיף לזה שהקבוצה נראית רע מאוד, גם כקבוצה וגם השחקנים כיחידים ואולי מעל לכל זה, העובדה שהוא במשך שנתיים שיחק, אך לא שיחק בחו"ל היא הנזק הכי גדול".

שכטר ובן שמעון מוצגים (חגי ניזרי)
בן שמעון עם שכטר. משנה תפקוד לדמארי על מנת לעזור לחלוץ (חגי ניזרי)
 

אהרונוביץ' מוסיף: "הוא איבד את התכונות שאיפיינו אותו. האחד-על-אחד שהיה חלון הראווה של שכטר פשוט נעלם. המהירות האדירה שלו בשטחים ריקים פשוט לא קיימת וגם השמירה שלו על הכדור היא נוראית. עבר כמעט סיבוב והוא לא יכול לבקש עוד זמן ממה שכבר ניתן. השאלה היא מתי יחליטו להפסיק להתייחס לשחקנים כפרות קדושות והקרדיט יגמר. שכטר עם בטחון עצמי מכניס את ההזדמנות שהייתה לו אתמול מהכדור של אבוטבול עם הכתף לחיבור".

לסיום, אהרונוביץ' נותן זווית השוואתית מעניינת ליכולתו של החלוץ: "שכטר היה אמור להיות חוד החנית של הפועל והמלך הבלתי מעורער שלה. התיאורים מחווירים לאור היכולת. קח לדוגמא את ברדה. גם הוא חזר מאירופה, אבל ההבדלים הם תהומיים. שכטר משחק מנטלית עם הראש למטה בעוד שברדה, גם כשלא הולך לו בהתחלה כמו שקרה לו השבוע עם הפועל חיפה, מרים את עצמו וגם את שאר השחקנים ובזה נמדד מנהיג".

ברדה מטריף את החברים (ONE)
ברדה מטריף את החברים (ONE)
 

מבחינת השחקנים, האמון לשכטר נשמר באופן די רחב, אך גם הם יודעים שזה לא מה שציפו לו: "איתי הוא מהדמויות הכי חשובות בחדר ההלבשה. אנחנו אוהבים אותו ורק יכולים לקוות שהוא יחזור לכושר שהיה. הוא עובד באימונים, אבל במגרש לפעמים הדברים לא מסתדרים, במיוחד לחלוצים. מול מכבי בשבוע הבא, הוא וגילי יהיו חייבים להעלות אותנו רמה".

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */