שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

נס ז'לגיריס, הפוך / על ניצחון נס ציונה

העולה החדשה עשתה את כל הטעויות האפשריות ברגעי ההכרעה, אבל בכל זאת הצליחה לנצח את בני הרצליה. קטש מאבד שליטה באילת וגלבוע/גליל עם הראש מעל המים. אריה מליניאק מסכם את המחזור

קומדיה של טעויות, שוב נס ציונה, שוב בהארכה. לא שמעתי מה היו ההוראות של אפי בירנבוים 20 שניות לסיום המועד החוקי, ביתרון 84:86 לנס ציונה. לדעתי אבי בן שימול היה צריך לקחת זריקה מהירה, כדי שבמקרה של החטאה יהיה להרצליה מספיק זמן לעשות עבירה ולהרוויח עוד כדור.

 

 

בן שימול בזבז 20 שניות, ניסה לנצח את המשחק והחטיא שלשה. טיילר האניקאט לקח את הריבאונד וברוילס ביצע עליו עבירה מהירה. זה קרה 1.5 שניות לסיום, אבל לזמנאי בשולחן המזכירות הייתה דרושה חצי שנייה ללחוץ על הכפתור ולעצור את השעון, שהראה 0.8 שניות לסיום. בלתי אפשרי לכייל את השעון 0.7 שניות לאחור, לכן שופטים נוהגים במקרה כזה לבקש מהזמנאי שיחכה חצי שנייה לפני שהוא מפעיל את השעון.

 

האניקאט ניגש לזרוק עונשין ביתרון שתי נקודות. הוא היה צריך לקלוע את שתיהן, או במקרה של החטאת הזריקה הראשונה להחטיא גם את השנייה,

כדי שלהרצליה לא יישאר זמן להתארגן ולזרוק לסל הרחוק. הוא עשה בדיוק הפוך ממה שצריך. את הזריקה הראשונה ניסה לקלוע והחטיא. את השנייה ניסה להחטיא וקלע.

 

שלוש נקודות יתרון לנס ציונה, פסק זמן של בירנבוים, הכנסת כדור מאמצע המגרש. כל מה שנס ציונה הייתה צריכה לעשות בשביל לנצח זו עבירה על מקבל הכדור, אבל הם נתנו לברוילס לשחרר שלשה מטורפת עם הבאזר. נס ז'לגיריס, הפוך. אבל כנראה שאפשר לעשות את כל הטעויות ולנצח.

 

העובדה שנס ציונה משחקת משחקים צמודים עוזרת לה לצאת ממצבים קשים. לאילת אין בעיה כזאת. היא מתפרקת לגורמים, וגם העברה טובה בדמות אלישי כדיר לא תעזור. אילת תקום ותיפול על עודד קטש, שכרגע לא נראה כשולט במה שהייתה בעונה שעברה סיירת. אולי זו הייתה ההתלהבות של העונה הראשונה בליגת העל, אבל זה נכון גם לגבי הפועל ת"א - ותראו מה עושה ארז אדלשטיין בלי גבוה ועם ספסל ותקציב קצרים.

 

שרון דרוקר מחזיק את גלבוע/גליל עם הראש מעל למים, ואני מקווה שנתי כהן לא ירים ידיים. למרות ההפסד הוא הביא לגן נר קבוצה, אחרי המכה שאשדוד חטפה מנס ציונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
נדב זילברשטיין
צילום: טל שחר
מומלצים