שתף קטע נבחר

עובדי טבעול פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן

לאחר שהמו"מ המתנהל בינם לבין ההנהלה בנוגע למתן תוספות שכר נתקע, פתחו כ-200 מעובדי המפעל בשביתה. לא נראה שבימים הקרובים יורגש מחסור במוצרי החברה על המדפים

עובדי מפעל טבעול פתחו הבוקר (א') בשביתה ללא הגבלת זמן, זאת לאחר שהמו"מ המתנהל מול ההנהלה בנוגע למתן תוספות שכר לעובדים נתקע. מדובר בשביתה המלאה הראשונה שמקיימים עובדי המפעל המזון הקפוא שבבעלות אסם. עם זאת, לא נראה שבימים הקרובים יורגש מחסור במוצרי החברה על המדפים.

 

 

אשר שמואלי, יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, סיפר כי המו"מ על תוספות השכר לעובדים החל בחודש אפריל והגיע למבוי סתום ביום ד' האחרון. לדבריו, ההנהלה הציעה תוספת שכר של 1% לשנה עבור השנים 2013-2015, כלומר 3% בסך הכל, בעוד שהעובדים דרשו תוספת של כ-8% לשנים הללו ותוספות מיוחדות.

 

"קיבלנו הצעה מבישה, של תוספת שכר של אחוז לכל שנה לעובדים שמרוויחים 8,000 שקל. כשעלות השכר של מנכ"ל החברה היא 4.6 מיליון שקל בשנה, זה פשוט לעג לרש להציע לעובדים תוספת של 3%, וגם התוספת הזו לא תוענק לכל העובדים", אמר שמואלי.

 

המפעל, שממוקם בקיבוץ לוחמי הגטאות, מעסיק כ-200 עובדים. ועד העובדים במפעל הוקם לפני כשלוש שנים.  

 

מהנהלת המפעל נמסר: "מפעל טבעול נמצא בימים אלה במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי עם העובדים. במסגרת זו הוצעו לעובדים תוספות שכר משמעותיות, בניגוד לנתונים המגמתיים שנמסרו לתקשורת. לצערנו הפסיקו העובדים את המו"מ לפני סיומו והחלו בשביתה. טבעול שואפת לקיים מערכת יחסים הוגנת עם העובדים ומצפה מההסתדרות לגלות אחריות שתוביל להסכמה ולא להקצנה".  

 

השביתה מעכירה עוד יותר את מערכת היחסים בין העובדים להנהלת המפעל שהידרדרה בחודשים האחרונים והגיעה לשיאה בפיטוריו של יו"ר הוועד דוד בן-הרוש, במסגרת החלטת בוררות בין ההסתדרות להנהלה. בן-הרוש עתר לפני כשבוע וחצי נגד החלטת הבורר, נשיא בית הדין הארצי לעבודה בדימוס, סטיב אדלר.

 

בהכנת הכתבה השתתף מיקי פלד, כלכליסט

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מפעל טבעול
צילום: גיל נחושתן
מומלצים