שתף קטע נבחר

רוברטסון בגמר אליפות בריטניה בתום מותחן

סנוקר: סטיוארט בינגהאם עם קאמבק מדהים חזר מפיגור 8:3 ל-8:8, אך המדורג ראשון בעולם ניצח במשחקון המכריע. היום: מארק סלבי מול ריקי וואלדן

זה היה נראה כמו חצי גמר חד צדדי, לא כזה שמקווים לראות בשלב כה מתקדם של אליפות בריטניה בסנוקר. המדורג ראשון בעולם, ניל רוברטסון, כבר הוביל הלילה (ש') 3:8 על סטיוארט בינגהאם והיה זקוק למשחקון אחד נוסף כדי להבטיח את מקומו בגמר הראשון בקריירה באליפות בריטניה, אלא שאז התרחש מהפך מדהים ולא צפוי.

 

 

בינגהאם שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לאליפות ניצח במשחקון ה-12 וקבע ששני השחקנים לפחות יירדו להפסקה לפני שהמשחק מסתיים. עם חידוש המשחק בינגהאם החל להציג סנוקר אדיר וניצח בארבעה משחקונים נוספים ברציפות כדי להשוות ל-8:8 ולשלוח את המשחק למשחקון מכריע. השיא היה במשחקון ה-16 אותו ניצח בינגהאם עם רצף של 107 נקודות.

 

ניל רוברטסון. מחכה לוואלדן או סלבי בגמר (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
ניל רוברטסון. מחכה לוואלדן או סלבי בגמר(צילום: GettyImages)
 

 

המומנטום בשלב זה היה כל כולו של בינגהאם שהיה זקוק למשחקון אחד נוסף כדי להשלים קאמבק מטורף. במצב של 11:64 לרוברטסון במשחקון המכריע, הוכיח האוסטרלי שהוא לא רק שחקן ענק אלא גם אדם ישר, כשהודה שביצע עבירה אחרי ששיפשף כדור חום. בינגהאם צימק ל-64:33 אלא שרוברטסון, באחת המכות היפות במשחק, הכניס כדור אדום גורלי והכריע למעשה את ההתמודדות.

 

היום ייערך חצי הגמר השני בין אלוף בריטניה המכהן, מארק סלבי לריקי וואלדן שהדיח בשמינית הגמר את דינג ג'ונווי וסיים לו רצף של שלוש זכיות בטורנירי דירוג. הסשן הראשון ייפתח ב-15:00 והסשן השני ב-21:00. אליפות בריטניה נחשבת לאחד משלושת הטורנירים היוקרתיים ביותר בסבב יחד עם אליפות העולם והמאסטרס, זהו גם הטורניר היחיד מבין השלושה בו רוברטסון לא זכה מעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages
ניל רוברטסון
צילום: Gettyimages
מומלצים