שתף קטע נבחר

ירושלים: "פעם זה לטובתך ופעם זה לרעתך"

כעס בבירה על מכבי ת"א בשל סאגת העבירה ב-85:87 הדרמטי במלחה. המנהלת תדרוש מאיגוד הכדוסל לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לטעות המזכירות. אליהו: "זה היה מוזר, אבל יזכרו את הניצחון. אנשים אמרו לי שהם לא זוכרים את מלחה ככה". הלפרין: "אנחנו עוד נראה הרבה מליאור"

"פעם זה לטובתך ופעם זה לרעתך", כך אמרו היום (ג') בהפועל ירושלים, שם כועסים על ה"ספין התקשורתי", כהגדרתם, של מכבי ת"א, על רקע אירועי המשחק בין השתיים אמש, שהסתיים בניצחון אדום 85:87 במלחה.

 

אל תחמיצו את התקצירים ב-ynet ספורט:

 

כזכור, כשנותרו 2.1 שניות לסיום וירושלים הייתה ביתרון של 2 נקודות, נשרקה עבירה לזכותו של יוגב אוחיון, ומכבי ת"א קיבלה כדור מהצד במקום שתי זריקות מהעונשין בגלל שזו הייתה עבירה חמישית קבוצתית של האדומים.

 

בירושלים טענו שבעבר קרו מקרים חמורים יותר והזכירו את משחקם מול גלבוע/גליל ב-2001, אז רימאס קאוקינאס שיחק במהלך הרבע האחרון עם 5 עבירות ויצא רק כשנשרקה לחובתו עבירה שישית.

 

עקב האירוע, במנהלת הליגה הוציאו מכתב לאיגוד הכדורסל עם דרישה לביצוע בדיקה מעמיקה והסקת מסקנות לגבי טעות המזכירות. בנוסף, בשבוע הבא תתקיים פגישה בין יו"ר המנהלת, יושבי ראש של קבוצות בליגת העל, צוות המנהלת, יו"ר איגוד הכדורסל ויו"ר איגוד השופטים בנוגע לאפשרות של הקמת גוף מבקר בנושא השיפוט. 

 

קיבל כדור הצד. יוגב אוחיון מול ירושלים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קיבל כדור הצד. יוגב אוחיון מול ירושלים(צילום: אורן אהרוני)

 

בינתיים, פורסם דו"ח המשקיף ובו נכתב כי אוהדי הפועל ירושלים שפרצו לפרקט, ניסו להקניט את אוהדי מכבי ת"א. בבירה הגיבו: "המשחק הדרמטי וסיומו הביאו לפריצה ספונטנית של אוהדי הקבוצה למגרש. את הפריצה הזו אנו מגנים ונמנע מקרה כזה בעתיד. עם זאת, אנחנו מצהירים באופן ברור שאוהדי ירושלים הם אמנם אמוציונליים, אך בשום אופן אינם אלימים ומעולם לא נשקפה סכנה לאוהדי הקבוצה היריבה במלחה, לא במשחק אמש ולא באף משחק אחר".

 

אליהו: "זה היה מוזר, אבל יזכרו את הניצחון"

שני אקסים של מכבי ת"א, יותם הלפרין וליאור אליהו, ניצחו אותה עם הפועל ירושלים. לגארד, שסיים עם 19 נקודות, היה משחק נהדר, כולל השלשה המכריעה שנקלעה אחרי הכדור שפגע בשופט גילי עובד והגיע אליו. הפורוורד, לעומת זאת, לא הצליח למצוא את עצמו ואת הסל במחצית הראשונה (0 נק'), אך בשנייה התעורר וסיים ערב של 6 נקודות ו-7 ריבאונדים ב-29 דקות.

 

כבר אחרי הניצחון שחקניו של גרינברג ארזו את המזוודות ותפסו את טיסת הלילה למוסקבה, שם תחכה להם ביום רביעי חימקי למשחק נוסף במסגרת היורוקאפ.

 

אליהו חוגג על הפרקט במלחה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אליהו חוגג על הפרקט במלחה(צילום: אורן אהרוני)

 

"אני חייב להגיד שזה היה קצת מוזר, התרגשתי יתר על המידה", הודה אליהו. "אבל מה שזוכרים זה את הניצחון, וזה הכי חשוב. הייתה אווירה מדהימה, שמעתי מאנשים שנמצאים כאן הרבה יותר ממני שהם לא זוכרים את מלחה ככה. אני לפחות הרגשתי מדהים. היו חגיגות, אבל זה בסך הכל משחק ליגה, יש עוד דרך רבה לפנינו".

 

יותם הלפרין התייחס לחברו לקבוצה: "אין ספק שלליאור כן עבר משהו. זה נורמאלי וטבעי לחלוטין. כולנו בני אדם בסופו של יום. כל ההתנהלות שהייתה בחודשיים האחרונים עם ליאור, בטוח שהעמידה אותו בסיטואציה לא פשוטה, אבל בואו לא נשכח שהוא עוד לא רץ איתנו ב-100 אחוז. הוא פה רק שבועיים ואנחנו עוד נראה הרבה ממנו".

 

ארטיום פרחוסקי מול ג'ייק כהן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ארטיום פרחוסקי מול ג'ייק כהן(צילום: אורן אהרוני)

 

כדיר מועמד לאילת, חולון וגלבוע/גליל

כשליאור אליהו הגיע למלחה, קפטן הפועל ירושלים, אלישי כדיר, מצא את עצמו בדיוק באותה הסיטואציה שהתרחשה ב-2010. כדיר, שהגיע אז

 למכבי ת"א, אחרי שלקח אליפות עם גלבוע/גליל, לא זכה לזמן פרקט בעקבות אליהו (שפתח בחמישייה).

 

כיום, זה שוב קורה, הפעם בהפועל ירושלים, בה הוא משמש עדיין כקפטן ואחרי שפתח את שנתו השלישית במועדון. כשקבוצות אחרות בליגה כמו הפועל אילת, הפועל חולון וגלבוע/גליל הביעו התעניינות רבה בשחקן, והנהלת הפועל ירושלים לא מציגה שום התנגדות, החליט כדיר לקחת את העניינים צעד אחד קדימה, וצפוי כבר בימים הקרובים לעבור לתחנתו החדשה בקריירה כאשר ההחלטה לאיזו קבוצה להצטרף נתונה בידיו.


פורסם לראשונה 03/12/2013 08:58

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אליהו והלפרין
צילום: אורן אהרוני
מומלצים