שתף קטע נבחר

עובדי נייר חדרה שוב חסמו את הכניסה למפעל

מאבק עובדי החברה הגדולה לייצור נייר מול ההנהלה ממשיך: העובדים חסמו את הכניסה למפעל באזור התעשייה בחדרה, במחאה על כוונה לקצץ בשכרם ולכאורה לפטר חלק מהם. ההנהלה: "השאיפה היא לשבת למשא ומתן על צעדי התייעלות מוסכמים"

מאות מעובדי נייר חדרה הפגינו היום (ג') מחוץ לשער הראשי של המפעל באזור התעשייה בעיר, על רקע סכסוך העבודה עליו הכריזו. העובדים מחו על כוונת ההנהלה לקצץ בשכרם ופעילות המפעל מושבתת החל מיום שישי האחרון. הפגנת העובדים העוברה בשידור חי ב-ynet.

 

 

 

375 עובדי המפעל הכריזו על סכסוך עבודה לפני כשבועיים וביום שישי האחרון השביתו את פעילות ייצור הנייר הלבן והממוחזר של המפעל. במוצאי שבת הפגינו העובדים מחוץ למפעל וחסמו את הכניסה אליו, דבר שאילץ את המנכ"ל, עופר בלוך, להזדקק לסיוע משטרתי על מנת לצאת מהמקום. העובדים בהפגנה נשאו שלטים עליהם התנוססה תמונתו של בלוך והיה כתוב עליהם בין היתר: "עופר בלוך רומס את העבודה המאורגנת".

 

  

בין העובדים להנהלה מתקיימת מלחמת גרסאות. לטענת העובדים, ההנהלה מתכוונת לקצץ בשליש את שכרם ולפטר עובדים. עוד הם טוענים, כי ההנהלה היא זו שהשביתה את המפעל החל מאתמול (א'), בעקבות העיצומים בהם נקטו העובדים בסוף השבוע.

 

במכתב חריף ששיגרו אתמול להנהלה ולדירקטוריון, טענו העובדים כי החברה מעוניינת לבצע צעדים חד צדדיים שיפגעו בתנאיהם וללא ניסיונות הידברות. יו"ר ועד עובדי נייר חדרה, אדי חננוב, אמר אתמול, כי "נאבק על זכויותינו עד הסוף. אני קורא להנהלה לשבת איתנו למו"מ על הסכם קיבוצי לכלל העובדים באופן מיידי".

 

בהנהלת המפעל אומרים בתגובה שבעקבות ההפסדים הכבדים (62 מיליון שקל ברבעון האחרון) ולאחר מהלכים של קיצוצים והתייעלות בדרג המנהלים, פנו לעובדים על מנת לנהל משא ומתן על התייעלות מצידם, אולם עד כה לא נוהל משא ומתן כזה. "לצערנו", נמסר, "אם לא תהיה ברירה נאלץ להגיע גם לפיטורים אבל השאיפה היא לשבת למשא ומתן על צעדי התייעלות מוסכמים".

 

לדברי המנכ"ל עופר בלוך, "370 עובדים שמרוויחים בממוצע 25 אלף שקל בחודש מאיימים על הפרנסה של 3,000 איש. כל המנהלים ויתרו על 10% משכרם, והעובדים בחוזים האישיים שמרוויחים יותר מ-10,000, ויתרו באופן מדורג על כ-2.5% בממוצע. אנחנו לא רוצים להגיע לפיטורים, אבל אנחנו עלולים להגיע לכך בגלל תקיעת המו"מ". על פי הנתונים שמציגה ההנהלה, עלות השכר המינימלית של העובדים החתומים על ההסדר הקיבוצי, הוא 12 אלף שקל.

   

410 עובדים נוספים מאתר החברה במודיעין וחברת-הבת אמניר הכריזו אף הם על סכסוך עבודה, אך טרם חלפו שבועיים מהכרזת הסכסוך מצדם, כך שהם אינם יכולים לשבות לעת עתה.

 

לפני כשבועיים דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, לפיהם חלה ירידה של 8.7% במכירות ל-444 מיליון שקל, והפסד בשורה התחתונה של 61.5 מיליון שקל - זינוק חד לעומת הפסד של 6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.


פורסם לראשונה 26/11/2013 11:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפגנת העובדים בנייר חדרה
צילום: נמרוד גליקמן
הכניסה למפעל נייר חדרה
צילום: נמרוד גליקמן
מומלצים