שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר
אורי קופר

להתחיל מחדש / על ניצחון מכבי חיפה

השילוב הקסום של בנאדו כמאמן הירוקים התחיל גם הוא בניצחון על בית"ר ירושלים. ה-0:2 פותח מעגל חדש, בעיקר כי המאמן עשה סוף סוף את השינוי הנדרש במערך שלו. אורי קופר מסכם

יש מעגלים שנסגרים בדיוק מושלם, ויש כאלה שמסרבים להיסגר ולפעמים אפילו נפתחים מחדש. בדיוק לפני שנה ראובן עטר פוטר ממכבי חיפה, אירוע שהפך את אריק בנאדו למאמן הקבוצה. אם חיפה הייתה מפסידה הערב (א') ולא מנצחת 0:2, גורלו של בנאדו, בתזמון מבהיל, היה יכול להיות דומה.

 

 

המעגל היה עלול להיסגר. אבל בדיוק ההפך קרה, והסיפור חזר לנקודת ההתחלה שלו - כי השילוב הקסום של בנאדו כמאמן חיפה התחיל גם הוא עם ניצחון על בית"ר ירושלים. אז המעגל נפתח מחדש ישר בנקודת ההתחלה שלו.

 

אריק בנאדו. המעגל נפתח מחדש (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אריק בנאדו. המעגל נפתח מחדש(צילום: אורן אהרוני)

 

הערב בקריית אליעזר היו שדיברו על אמונות טפלות. ציינו את היונים שהופרחו, לראשונה מאז הניצחון האחרון במגרש, או על המלח שפוזר על רגלי השחקנים, אבל אם מחפשים שינוי שנתן לחיפה 'פוש', הוא לא קשור לחזרתם של ציפורים לבנות או לתזוזתם של קופים ירוקים (שנדדו עם סגירת יציע ג'), אלא למה שנעשה על המגרש עצמו. והשינוי הזה היה ברור.

 

בעונה שעברה, באותו משחק מול בית"ר שהתחיל רצף ניצחונות, בנאדו עשה 'טוויסט' טקטי (הדביק את יניב קטן לאגף) שעטר פחד לעשות. גם אתמול, בנאדו - והגיע הזמן - עשה שינוי מערכתי שתרם לקבוצה שלו. בנאדו עבר מה-3-3-4 הרגיל שלו ל-2-4-4 פשוט, עם עזרא בימין, ראיוס בשמאל ושני חלוצים במרכז ולא בגלות באגף. זה לא היה מבריק, אבל זה היה אחר. ובימים קשים אחר זה מצוין.

 

אביחי ידין מול בית"ר ירושלים. הכי טוב על המגרש (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אביחי ידין מול בית"ר ירושלים. הכי טוב על המגרש(צילום: ראובן שוורץ)

 

גם אם זה הגיע באיחור של שניים או שלושה משחקים, אפשר לזקוף את המהלך לזכות בנאדו. אבל האמת שהוא גם היה חצי כפוי, כיוון שהפציעה של בוקולי והסכסוך עם גולסה, השאירו אותו עם קשר קשוח אחד בלבד, אביחי ידין.

 

וידין, שהחזיק את האמצע בצורה מעוררת כבוד, היה הכי טוב על המגרש. למזלו של ידין, בית"ר לא ניסתה ליזום מספיק, מה שהקל את העבודה. אלי כהן הראה לשחקנים שלו את הניצחון של מכבי ת"א בחיפה, ורצה גם הוא לחכות ולעקוץ, אבל לירושלמים אין בדיוק את הכלים הקלאסיים לכך. גם העובדה שכמה שחקנים היו ביום חלש, במיוחד איציק כהן במשחק הכי פחות טוב שלו העונה, כמובן לא עזרה לבית"ר.

 

מכבי חיפה בסיום. התמונה הזו לא הגיעה בגלל האמונות הטפלות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מכבי חיפה בסיום. התמונה הזו לא הגיעה בגלל האמונות הטפלות(צילום: אורן אהרוני)

 

אבל הסיפור הגדול הוא כמובן חיפה. בסיום שמעתי את אחד האוהדים מציין בפני חבר שהפער ממכבי ת"א צומק לתשע נקודות. דיבור מיותר וכדאי שייזהרו בחיפה - לא צריך לחשוב רחוק מדי ומופרך מדי. גם אמש לא היה משחק ענק שלהם, אבל לפחות משהו להתחיל איתו מחדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מכבי חיפה חוגגת
צילום: אורן אהרוני
אריה מליניאק
מומלצים