שתף קטע נבחר

נציגי וודסייד יגיעו לארץ לקדם רכישת 30% מלווייתן

במסגרת העסקה - שנחתמה בראשי תיבות בדצמבר 2012 - אמורה ענקית האנרגיה לרכוש כשליש ממאגר הגז תמורת 2.5 מיליארד דולר

נציגי ענקית האנרגיה וודסייד עשויים להגיע החודש לישראל במטרה לקדם את עסקת הגז הגדולה שכוללת רכישת 30% ממאגר "לווייתן" בעבור 2.5 מיליארד דולר. כך נודע ל"כלכליסט". שותפות לווייתן מוחזקת בידי נובל אנרג'י.

 

העסקה עם וודסייד, שנחתמה בראשי תיבות בדצמבר 2012, היתה מדללת את חלקת של השותפות הנוכחיות ומעניקה מימון ראשוני לפיתוח מאגר "לווייתן" כך שיכלול לא רק צנרת הולכה לישראל אלא גם מתקן ייצוא גז נוזלי ימי (FLNG), בהשקעה כוללת של כ-10 מיליארד דולר.

  

העסקה התבססה על העובדה שממשלת ישראל תתיר ייצוא גז, ומאחר שמאגר "תמר" שוריין לטובת המשק הישראלי ל-15 עד 17 השנים הבאות, חלק ניכר מ"לווייתן" נרשם כמוטה ייצוא. יצוין שנפח הגז שם - כ-535 מיליארד מ"ק - שווה לכ-80 שנות צריכה של המשק (ביחס להערכות הצריכה של 2013).

  

הצדדים היו אמורים לסגור את העסקה עד פברואר האחרון, אך המלצות ועדת צמח, במסגרתן נקבע נושא הייצוא - כלל לא הובאו לדיון בממשלה. רק בסוף יוני האחרון הממשלה אישרה את ההמלצות תוך הפחתת מכסת הייצוא לעד 40% מהמאגרים המוכחים. לפני כשבועיים דחה בג"ץ את העתירות נגד ההחלטה - ופתח רשמית את הדלת לייצוא גז.

 

 

הפגישות שיערכו נציגי וודסייד בישראל עשויות לקדם את העסקה - ואולי אף להביא לחתימתה. נציגי החברה עשויים להיפגש עם נציגים ממשרדי ראש הממשלה, האוצר והאנרגיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
לווייתן
צילום: אלבטרוס צילומי אוויר
מומלצים