שתף קטע נבחר

איום בשביתה במאוחדת: האבטחה תצומצם

הנהלת הקופה החליטה על צמצום שירותי השמירה בחלק מהמרפאות, במסגרת התייעלות שתחסוך כ-10 מיליון שקלים. העובדים מאיימים בשביתה, ומזהירים מסיכוני אבטחה עקב סכומי הכסף הגדולים המועברים במרפאות והתרופות הנרקוטיות בבתי המרקחת. במקביל, המאבטחים המועסקים באמצעות חברות קבלן טוענים כי המשך העסקתם לא ברור

עובדים בקופת חולים מאוחדת מאיימים להשבית חלק מהמרפאות עקב החלטת הנהלת הקופה לצמצם את שירותי השמירה במרפאות. חלק מעובדי האבטחה אף קובלים כי אינם יודעים היכן יועסקו החל מיום שישי הקרוב, אז אמורה להיכנס ההחלטה לתוקף. בינתיים, הנהלת הקופה שינתה הערב (ד') את ההחלטה ובכוונתה להותיר בסניפיה המרכזיים את מספר המאבטחים על כנו.

 

הנהלת הקופה החליטה על צמצום שירותי השמירה במרפאות ברחבי הארץ, במסגרת הליך התייעלות שנועד לחסוך כ-10 מיליון שקלים. הקופה מצויה בגירעון כבד, בדומה לשאר קופות החולים, אולם בשנת 2012 היתה היחידה שהצליחה להקטין אותו, מ-282 מיליון שקל ל-164 מיליון שקל.

 

במכתבים ששיגרו היום עובדים במרפאות להנהלה, הם קבלו כי ההחלטה מהווה פגיעה בביטחונם האישי. באחד המכתבים, שיועד למנכ"ל, זאב וורמבנד, נמנו הסיכונים הנשקפים לעובדים עקב העברתם של עשרות אלפי שקלים מדי יום בקופה, החזקת תרופות נרקוטיות בבתי המרקחת, מקרי אלימות של מבוטחים ואיומים על עובדים סוציאליים.

 

העובדים ביקשו שלא להפסיק את שירותי השמירה, ואיימו כי אם לא תשונה ההחלטה הם ינקטו בצעדים חריפים, עד כדי השבתת העבודה. בשעות הערב נודע כי לחץ העובדים סייע ככל הנראה ובכוונת הנהלת החברה לצמצם את מספר המאבטחים רק במקומות שהדבר "פחות נחוץ", אולם כאמור בסניפים מרכזיים ואסטרטגיים יוותר מספר המאבטחים על כנו.

 

מה יעלה בגורל עובדי הקבלן?

במקביל, חלק מהמאבטחים המועסקים בקופה באמצעות חברות קבלן, קובלים כי אינם יודעים אם והיכן יועסקו עם כניסת ההחלטה לתוקף. שניים מהמאבטחים, המועסקים בקופות חולים בירושלים באמצעות חברת מודיעין אזרחי, סיפרו ל-ynet כי שמעו על השינוי דרך שמועות ושיחות עם עובדי הקופה.

 

"לפני כשלושה שבועות שמענו שמאוחדת רוצה לקצץ באבטחה מעובדים של הקופה ולפני שבוע אמרו לנו שב-1 לחודש יהיו שינויים ויכול להיות שמורידים עובדים", סיפר אחד העובדים ל-ynet. "הבנו שהחברה רוצה לבצע קיצוצים ושהיא שמה מצלמות במקום המאבטחים.

 

"לא אמרו לנו כלום. לי אמרו שאני שומר טוב ושאני ממשיך לעבוד כרגיל, אבל אתמול הקערה התהפכה פתאום. אמרו לי שבעוד יומיים אני לא עובד פה ושאפנה לחברה כדי לברר אם יש לי מקום עבודה אחר. בינתיים אף אחד לא דיבר איתי ואני לא יודע אם ישבצו אותי במקום חדש".

 

עובד אחר סיפר כי החלטת הנהלת הקופה, כוללת גם קיצוץ בשעות של עובדי הניקיון. הוא מציין שאכן קיבל הצעה אחרת מהחברה הקבלנית, אבל נאלץ לדחות אותה. "בשבועיים-שלושה האחרונים התרוצצו שמועות שלא ממשיכים עם השמירה ושמחר היום האחרון שלנו בעבודה, אבל לא היתה הודעה רשמית", סיפר, "נכון לעכשיו מיום שישי אנחנו לא עובדים".

 

מחברת מודיעין אזרחי נמסר כי הקופה החליטה לצמצם את התקנים בקופות, וכי המאבטחים שההחלטה תקפה לגביהם, התבשרו על כך בצורה מסודרת. עוד נמסר, כי הוצע למאבטחים שיבוץ חלופי, תוך שמירה על הוותק ועל תנאי ההעסקה.

"מי שסירב לקבל הצעות שיבוץ, אנו רואים את זה כהתפטרות שלו", ציינו במחלקת משאבי אנוש בחברה. "מי שלא קיבל הודעה, המשרה שלו לא אמורה להשתנות. עובדים שלא יודעים היכן יועסקו מוזמנים לפנות אלינו מחר בבוקר".

 

מהנהלת קופת חולים מאוחדת נמסר מוקדם יותר, כי "מאוחדת ממשיכה להקפיד על האבטחה והניקיון במרפאות ברמה הנדרשת תוך הקפדה ושמירה על הנהלים". בערב כאמור שונתה ההחלטה והוחלט להותיר חלק מהתקנים על כנם.

 

המידע הראשוני לכתבה הגיע באמצעות המייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים