שתף קטע נבחר

מפעילות מועדוניות: הכירו בנו כעובדות מדינה

בתביעה שהגישו מפעילות מועדוניות ביתיות בבאר שבע, הן תובעות 3.4 מיליון שקל מהעירייה ומשרד הרווחה בטענה להפרת זכויותיהן הסוציאליות

מפעילות מועדוניות ביתיות בבאר שבע תובעות 3.4 מיליון שקל מהעירייה וממשרד הרווחה בטענה להפרת זכויותיהן: בתביעה שהגישו השבוע לבית הדין האזורי לעבודה בעיר, נטען כי העובדה שלא מכירים בהן כעובדות מדינה אלא כנותנות שירותים עצמאיות, נועדה להתחמק מתשלום הזכויות הסוציאליות המגיעות להן.

 

לכתבות נוספות בערוץ קריירה

 

התביעה הוגשה בשמן של 17 מפעילות מועדוניות בעיר, באמצעות עו"ד גל גורודיסקי, מומחה בדיני עבודה ופנסיה. התובעות מבקשות מבית הדין להצהיר, כי בין הצדדים מתקיימים יחסי עובד מעביד. כן הן מבקשות לחייב את המשרד ואת העיריה לשלם את ההוצאות הסוציאליות המגיעות להן לטענתן, בהם דמי הבראה, שי לחג, קצבת ביגוד, הפרשי שכר, דמי מחלה, הפקדות פנסיוניות וקרן השתלמות.

 

ילדי המועדוניות נחשבים ילדים בסיכון, הרשומים ומטופלים במשרד הרווחה. בתביעה מפורט, כי התובעות מפעילות בביתן מועדוניות בשעות שלאחר הגן והלימודים לילדים בגילאים 10-5. "מטרתן של המועדוניות והתובעות היא לסייע לילדי המועדוניות ולשמש עבורם דוגמא לסדר חיים והתנהלות משפחה תקינה", נכתב בתביעה.

 

התובעות קובלות, כי על אף שהמועדוניות מצויות בביתן - הן נתונות לפיקוח, ביקורת וכללים של משרד הרווחה והעירייה. בתוך כך מפורט כי הילדים יכולים להצטרף למועדוניות רק באישור משרד הרווחה והעיריה, כי במועדונית יכולים לשהות עד 6 ילדים לכל היותר וכי המפעילות לא יכולות לקבל למועדונית ילדים על דעת עצמם, גם לא כשמדובר בילדיהן שלהן.

 

עוד מצוין, כי מעמדן של התובעות כעצמאיות, לא היה נתון לשיקול לבחירתן וכי בכך המדינה מתחמקת הלכה למעשה, מתשלום זכויותיהן הסוציאליות. "למרות שהתובעות מועסקות על ידי המדינה, הן אינן נחשבות עובדות מדינה", מצוין בתביעה. "בינן לבין המדינה מתקיימים יחסי עובד מעביד על פי כל המבחנים שנקבעו לכך בדין והן זכאיות לכל התשלומים והזכויות המגיעים לעובד מדינה".

 

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: מפעילות המועדוניות לא מועסקות על ידי המדינה. המשרד מעביר תשלום ישיר למפעילות על פי בקשה ודווח של הרשות המקומית. הרשות המקומית היא זו שבוחרת את המפעילה לעבודה, ויוצרת איתה הסכם. למשרד אין שום קשר ישיר עם המפעילה".

 

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "עיריית באר שבה לומדת את התביעה אשר הוגשה על ידי מפעילות המועדוניות ותמסור את תשובתה כמקובל לבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוס גן ילדים
צילום: shutterstock
מומלצים