שתף קטע נבחר

סטודנט פרץ למחשב המתרגל ויתנדב כעונש

תלמיד לרובוטיקה בטכניון הואשם שפרץ למחשבו האישי של המתרגל ובאמצעות המייל ביקש טופס בחינה מהדיקאן. למרות המעשה החמור, בית המשפט החליט שלא להרשיעו וכעונש יבצע רק 150 שעות התנדבות

מסתבר שגם אם תפרצו למחשבי האוניברסיטה, תוכלו לסיים את התואר. כך קרה במקרה של סטודנט לרובוטיקה מהטכניון, שלפני שלוש שנים חדר למחשבו האישי של אחד מתרגלים במסלול בו למד. למרות זאת, אחרי השעייה של כמה שנים, הוא יוכל לשוב לספסל הלימודים ולסיים את התואר שהתחיל.

 

 (צילום: shuttershock) (צילום: shuttershock)
(צילום: shuttershock)

 

הסטודנט שלח אי-מייל בשמו של המתרגל למרצים בכירים ובו ביקש שישלחו אליו עותק של מבחן אותו היה אמור הסטודנט לעבור. אופן הפנייה עורר את חשדם של אנשי הסגל, שכן בטכניון נמנעים מלדון בתוכן הבחינות בדואר האלקטרוני.

 

כתבות נוספות במדור הלימודים :

 

במחלקת הביטחון של הטכניון גילו כי הפריצה התאפשרה עקב וירוס שהותקן במחשבו של המרצה, שגם התפשט למחשבים אחרים. בשלב זה הטיפול בנושא הועבר לידי מחלקת ההונאה במשטרה.

 

במהלך החקירה שניהלה חוקרי המשטרה הם זיהו טביעות אצבע ממוחשבות שמצביעות על מגוריו של הפורץ בהוד השרון. בהתאם לכך בוצעה הצלבת נתונים עם כתובות הסטודנטים ותוך זמן קצר אותר הסטודנט ונעצר.

 

כתב אישום עם עבירות קשות 

בכתב האישום שהוגש כנגדו נכללו שורה של עבירות קשות לרבות חדירה לחומר מחשב שאינה כדין וכן ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מדובר בעבירות שבגינן הודיעה הפרקליטות לנאשם כי קיימת אפשרות ממשית בה יתבקש בית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל. בנוסף, הודיע הטכניון לאחר מעצרו של החשוד כי הוא "בחר לאבד את הלימודים שלו בשביל 'שטות'", כלומר ייתכן שיסולק מהמוסד ויאבד את האפשרות לסיים את לימודיו שבשלב הזה כבר היו לקראת סיום.

 

במסגרת מו"מ שקיים עם הפרקליטות עו"ד אילן שדי, בא כוחו של הנאשם, נטען כי הרשעה בדין תגדע את מסלול חייו של הצעיר שגם כך נידון לעונש כבד בדמות הרחקה מהמוסד הלימודי למשך שלוש שנים ויש בהחלט מקום להקל בעונשו.

 

הפרקליטות הסכימה לקבל את עמדתו לפנים משורת הדין. "העונש מאזן את האינטרסים השונים שבית משפט והפרקליטות צריכים לקחת", אומר שדי. "יש את החומרה של פריצה למחשב ולמאגרי מידע, אבל יש גם את העניין שנזק מוחשי לא בוצע בפועל. כמובן שהיה נזק בעצם החדירה למערכת, אבל בסופו של דבר הוא לא קיבל את השאלות".

 

הצדדים הגיעו להסכם שאושר על ידי השופטת אורית קנטור, סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, לפיו הסטודנט, כיום בן 27, לא יורשע ובמקום זאת יוטל עליו לבצע 150 שעות התנדבות למען הציבור (בניגוד לעבודות שירות שמהוות חלופה למאסר). למרות חומרת העבירות שביצע ועמדת הפרקליטות בתחילת ההליך, לא יוכתם שמו של הסטודנט במרשם הפלילי.

  

מעיון בהחלטות אחרות של בית הדין המשמעתי בטכניון, נראה שעונשו של הסטודנט אכן הוקל באופן יחסי. בחודש יוני האחרון הואשמו שני סטודנטים בכניסה לשטח הטכניון בשעות הלילה והורחקו מהלימודים לתקופה של ארבע שנים. סטודנט מהפקולטה להנדסה אזרחית סביבתית נתפס מעתיק בזמן מבחן וקיבל ציון אפס באותו קורס.

 

מהטכניון לא נמסרה תגובה לדברים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים