|   15:07:40
דלג
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

הטור של פריצי

מדוע אני מתגאה בחמש שליליים מכיתה ט'? מדוע משרד הביטחון מתחיל לחלק מדליות לכל מי שהשתתף באירועים ביטחוניים, החל מחברות בארגון 'ניל"י' וכלה ב'מבצע' עדכני בגדה? ומדוע קשה לפתוח עסק קטן בישראל, ואם פותחים כבר - למי זה מועיל, אבל באמת?
10/04/2009  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
אם אין ביטחון אז שיקבלו מדליות, והרבה[צילום: AP]


אותות ומופתים

פעם היו לישראל כוחות מגן דלים, אבל לא רעים באיכותם. מימי המחתרות ( לא מחתרת בת עין שלנו,זו שביקשה לפוצץ תלמידות בתי ספר), ועד פלוגות הפלמ"ח, ומימי השומר ועד שועלי שמשון, הנכונות והמוטיבציה בנו כוחות מגן אמיצים שעל גבם ניבנה והוקם צבא ההגנה לישראל.

משהו השתנה מאז. צה"ל השמין, התעשר (ועימו כמה מקציניו שלקחו עימם את מפתחות הרכש והמכרזים שלו) והפסיק להיות צבא כל העם. יותר ויותר אנשים אינם מהססים לספר שבניהם לא מתגייסים ובראיונות עבודה כבר אסור לך לשאול אדם למה הוא לא שירת. ישנן בצבא יחידות שנראות כמו מרכז קליטה, כי רוב החיילים בהן הם בני עולים חדשים ומשפחות הגירה. מה לומר - עוד מעט ואנחנו אמריקה.

עכשיו החליט משרד הביטחון להתקשט גם במדליות. מישהו התקנא כנראה במצעדי הווטרנים הרוסיים עם 400 מדליות וסרטים על הז'קט (מה שלא מנע אגב מלשלוח אותם קודם לכן לסיביר לכמה שנים, עם כל הסרטים והמדליות הללו), וגם פה מישהו הבין שריקוע פח לא עולה הרבה כסף, אך אפשר לקנות בו המון התלהבות של קהל שוטים. מה רע?

כבר נאמר שככל שהקרב התנהל מטופש יותר כך מחלקים אחריו יותר מדליות. ראינו זאת במלחמת שלום הגליל הראשונה, אח"כ גם בשנייה, שבשתיהן לא היינו הדויד, אבל ביקשנו לקבל צל"ש ומדליות. אז מחלקים. ולכן משרד הביטחון החליט ליישר קו גם אחורה, כי גם למי שלחמו בעבר הרחוק מגיע איזה כוכב בדיל או סרט צבעוני, ומשרד הביטחון פרסם מודעה.

אז כל מי שמגיע לו וטרם קיבל, יכול לפנות למשרד הביטחון ולקבל עיטור עבור כל מלחמה בה השתתף: מלחמת סיני, ששת הימים, ההתשה, יום הכיפורים, לבנון הראשונה, לבנון השניה וגם סתם "שירות מבצעי". ומקבלים אותות ועיטורים לא רק חיילים שהיו במלחמה בחזית (או בבית קפה), אלא גם מי שעבדו במפעל שהוגדר כחלק ממפעלי משק לשעת חירום. ובעברית פשוטה: גם מי שעבד במאפיה ובמחסן חלוקת החלב של תנובה בעת הצפירה מקבל צל"ש ומדליה.

מאחר וסדר צריך להיות, אז משרד הביטחון פרסם במודעה הסבר מהו "התעריף" לקבלת כל מדליה ועיטור:

כדי לקבל את אות מלחמת שלום הגליל (מישהו רוצה להסתובב איתו ברחוב?) אתה צריך להוכיח שירות של 21 יום באותן השנים. עבור אות מלחמת ההתשה תוכיח 30 ימי שירות, אבל יש גם תעריף לימי העבר:

את אות השומר תקבל אם היית בשומר ולו רק יום אחד בין השנים 1909 ל-1920 שעה שאת אות ניל"י מקבלים עבור יום פעילות אחד במחתרת הזו בין השנים 1915 ל-1917, למרות שסביר שאם אצליח למצוא עד שזוכר אותי (או משהו) מימי השומר או מניל"י, אוכל וודאי להעיד אותו ששירתי שם כמח"ט וגם עמדתי בראש כוח התקיפה האווירי שלהם באל-עלמיין.

עבור אות ההגנה יספיק יום אחד של שירות בין 1937 ל-1946 , כך שאם העברת פתק לגננת שלך בזמן העוצר הבריטי בטח תקבל עכשיו מדליה, כמו שיום אחד של מאבק בנאצים מספיק כבר עבור אות הלוחם בנאצים. רק עבור מלחמת הקוממיות, מה שנקרא מלחמת העצמאות, אתה צריך להוכיח לפחות 120 ימי שירות פעיל בצה"ל של אז. מה לעשות , אפילו 5 חודשי לחימה רצופים בתש"ח לא שקולים ליום אחד מפואר בבקו"ם במלחמת ששת המים. ככה לפחות קובע משרד הביטחון, שפסק שבששת הימים מספיק שהיית מגויס ליום - וזכית באות.

לכו לעיין במודעה. גם הצעירים ביניכם יוכלו לצאת השבוע עם איזה 3-4 מדליות, והקשישים עם 7-8מדליות לפחות, ואם הייתם במקרה בחיים בעת הצפירה של מלחמת העולם הראשונה - אז גם מדליה תשיעית. מבחינה ביטחונית אני רגוע לחלוטין. משרד הביטחון ערוך כנדרש ופתר כל בעיותיו, עד שיש לו גם זמן, תקציב ומנגנון לעסוק בזכאותם של אנשים לקבל אות התנדבות עבור יום אחד של בין 1917 ל-1939 או לתת להם את אות העל"ה (מישהו זוכר מה זה? ) עבור יום אחד של עבודה בין 1909 ל-1948.

יש לי רעיון למשרד הביטחון ולמדינת ישראל: לכו למוסדות הסעודיים והצמידו לכל הקשישים המוטלים שם אותות מלחמה וסרטי בד מכל הצבעים. שירותי סיעוד ראויים הם הרי לא מקבלים, חלקם נרקבים בלא שיש יד שהופכת אותם בעת שהם מרטיבים, אבל לפחות נקבור אותם עם עיטורי גבורה. ובעצם - וכי לא בשביל זה המציאו המלכים והאימפריות את מדליות הפח וסרטי הבד?

המנדרינים
למי הולך הכסף? למדינה!

עסקים קטנים הם השמן האמיתי של גלגלי הכלכלה הלאומית. הם שיוצרים תעסוקה והם התשתית שעליה צומחים הפיתוח והמסחר. הממשלה הכריזה שהיא תעודד אותם, אבל זה בלוף. הממשלה לא מעודדת עסקים קטנים - היא מעודדת פקידים קטנים.

כשאזרח רוצה להקים עסק, הוא חייב ללכת לרשויות כדי לרשום חברה, לפתוח תיקי מס ומע"מ ולפתוח חשבון בנק עיסקי עם 60 טפסים וערבות בלתי מוגבלת. ככה הולכים לו 20,000 ש"חראשונים על שירותי עו"ד, שכירת רו"ח, תשלום אגרת רישום ואגרה שנתית. וזה אם הוא לא ביקש סיוע מקרן ממשלתית (שאז הכל כפול). ואם מדובר גם בפתיחת משרד או חנות או שכירת שטח, מחכה לו עוד סיפור עירוני של רישיונות, אגרות ומיסים, וזה לפני מס שלטים. ספק אם בשנה הראשונה הוא יוציא מהעסק שלו אפילו את החזר הוצאות הדלק שלו, אבל כל חשבון יגלה שבינתיים הוא כבר מימן לפקידות הממשלתית והעירונית את החלפת הרכב שלהם לחדש.

לפני חודש פורסם שהפקידים באוצר במשרדים הכלכליים הרלוואנטים ייפגשו וישבו בקרוב לדון בבעיה הזו ולהכין לה פתרון. מעניין אם הם נפגשו, או שהם עדין מתאמים ביניהם את הפגישה המסובכת ואם אלה הם אותם פקידים שמטפלים עדין במכרז של תעודות הזהות. עשר שנים שהמדינה ופקידיה לא מצליחים אפילו להדפיס תעודות זהות חדשות. אז הם יצליחו לתת מענה לבעיות כלכלה? הם אפילו לא מבינים במה המדובר.

התעודה
חמש שליליים, והמבין יבין...

מחקרים על התנהגות מינית מוצאים תמיד מקום בעיתון. אנו הרי סקרנים ומתים לדעת איך מתנהלים חיי המין של האחרים (בעיקר אחרי שהתאכזבנו משלנו) ולכן "סקר מקיף" שנעשה על ההתנהגות המינית של צעירי ישראל שוב עשה כותרות. רק שסקר, בניגוד למחקר, לא בודק עובדות אלא רק מאמין לתשובות , ולכן מי שרוצה להאמין ש-15% מהבנים בכיתה ט' בישראל כבר קיימו יחסי מין מלאים שיאמין להם.

א - כי זה מה שהם סיפרו. וב-כי בכיתה ט' כל חווייה מינית היא עולם ומלואו מסעיר ומרטיט, כך שהמושג "יחסי מין מלאים" בכיתה ט' הוא כנראה אחיו התאום של המושג 'תהליך שלום אמיתי" בממשלת נתניהו. פה ושם קצת נגיעות אבל כל השאר פנטזיה ודמיון.

אבל מה בעצם הביאנו לכאן?

ארבעה חוקרים ישראלים פרסמו מאמר מדעי שלם המבוסס על הסקר הזה (שאינו בדיוק סקר עדכני), והם טוענים שככל שהתלמידים מדווחים על יותר אי הצלחה שלהם בלימודים, כך הם מקיימים יותר יחסי מין. אם זה נכון, אז בהתחשב בכיוון אליו צועדת רמת ההוראה בישראל ומהן הישגיה, סביר שרוב תלמידי מערכת החינוך שלנו יצטרכו להתמחות בקרוב באורגיות רומאיות.

אבל טענת החוקרים הזו עוררה משהו עמום בזיכרוני. הלכתי לחפש במחסן ובאחת המגרות הישנות מצאתי: התעודה המקורית שלי מכיתה ט' אכן מציגה 5 שליליים. אתם תחשבו מה שאתם רוצים, אבל אני הולך לתלות אותה בסלון.

תאריך:  10/04/2009   |   עודכן:  14/04/2009
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לפריצי 6 שליליים.
10/04/09 20:56
 
humanape
11/04/09 13:04
2
לפריצי נ . ב .
10/04/09 21:29
 
לפי כללי האקדמיה
11/04/09 00:36
3
אמיר לירן, עו"ד
11/04/09 00:43
4
"פקידה"
11/04/09 01:58
 
את פקידה נמוכה
11/04/09 17:00
5
אמן ציפציה
11/04/09 14:53
 
פני פוטי
12/04/09 13:10
6
י.ש
11/04/09 23:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע הקרוב יעמוד בצל הצמידות הנבנית בין כוכב מארס ואורנוס, המעוררת תחושה של מתח, כעס ותסכול, כאלה שאי-אפשר להכיל יותר, גם ברמה האישית וגם הכללית. ההיבט הזה ישפיע על חיי היום יום של כולנו. במקום לבעוט בכיסא, או להאשים את הילדים הנמצאים בחופש, אולי תנסו להקשיב להם?
10/04/2009  |  טובה ספרא  |   מאמרים
הנתונים הכלכליים בעולם לא מיטיבים עם ישראל. סגירת מפעלים והעברת פסי ייצור למזרח, פוגעים רבות במשק. עידוד חדשנות יעזור לנו להיערך לעתיד ולבנות לנו יתרון יחסי על פני כוח העבודה הזול במדינות המתפתחות.
10/04/2009  |  שי שמואל  |   מאמרים
הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה מהוות את מעוז הביורוקרטיה במדינת ישראל. פקידי הוועדה המקומית מרכזים בידיהם סמכויות רבות, כפי שמקנה להם חוק התכנון והבנייה על תקנותיו, ומוסיפים על סמכויותיהם החוקיות עוד כהנה וכהנה בסיוע יועצים משפטיים צמודים, וככל העולה בדמיונו הקודח של מהנדס הוועדה ו/או יו"ר הוועדה.
10/04/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בדיוק בשעה שמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הרים כוסית לכבוד החג יחד עם עובדי משרדו הודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על כוונתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת "מרכז ההשקעות". זה היה ביום ראשון השבוע, כשנתיים וחצי לאחר שמערכת היחסים בין לינדנשטראוס לאולמרט עלתה על שרטון. הרקע: כל חקירות המשטרה בשנים האחרונות נגד אולמרט, למעט אחת, נערכו עקב ממצאים שהגיש מבקר המדינה.
10/04/2009  |  צבי זרחיה  |   מאמרים
עברתי כבר את זמן מחצית שנות החיים המאוחלות. זכיתי ויש לי חברים ששמרתי לי מהילדות המוקדמת, צפיתי בהם בתהליך השתנותם. יש לי בעוונותיי גם מכרים מאוחרים שקרובים לגילי. לכולם יש כבר נכדים, וכולם עסוקים וטרודים מסביבם כאילו הם יתומים מהוריהם; מתפעלים מהם וממעשיהם הילדותיים, כמו הורים צעירים שאך זה הביאו לעולם את ילדם הראשון, מתבוננים בפלא הטבע הזה משתאים כרואים עצמם "כאילו הם אלה יצאו לראשונה ממצרים". מתבטלים מעיסוקיהם, מוותרים על חזונם ונוכחותם הבוגרת בעולם, מנדבים את עצמם למשימות של גננות ושמירה על "הנסיכים" הקטנים והמעצבנים, כדי להימצא בקרבתם, מציפים אותם בתשומת לב ומתנות אין ספור.
10/04/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il