שתף קטע נבחר

הכוכב האדום? כרטיס אדום / טור

חרף הניצחון של מכבי תל אביב, לעידו אשד יש ביקורת על הגבוהים, על רייס השכונתי ועל האוהדים שירדו נמוך מדי. רשמים מערב לא משכנע בהיכל נוקיה

המשחק התחיל בטקס לכבוד ג'ימבו ז"ל ולו סילבר אבל בדיוק אתמול מלאו 10 שנים למותו של קווין מגי הגדול. אצלו ריבאונד היה ריבאונד. עמדה בפוסט היתה באנקר. וג'אמפ קצר בסיבוב היה טביעת אצבע. זכר צדיק לברכה. ולזכרו, הטור הזה ידבר גבוה גבוה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

וחייבים להתחיל עם מאריאנוביץ'. להסתכל עליו ולהבין כמה עבודה הושקעה בענק כזה. וגם כמה השפלות הוא עבר בחיים, כמה פעמים מישהו קרא לו מוז'יק. כמה קשה לו גם היום להסתדר בחיים הרגילים שלו. והנה, בזכות עבודה קשה ומאמנים שהאמינו, הוא מצא מקום בו הוא יהיה נערץ, כוכב, גדול באמת. אף אחד לא צוחק כשהוא רואה אותו על המגרש. מפחיד כל חדירה, מאיים על כל זריקה, שחקנים מוסרים אחורה ונפטרים מהכדור רק מהמחשבה להתמודד איתו.

 

בלאט העדיף לרוץ בכל הזדמנות (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
בלאט העדיף לרוץ בכל הזדמנות(צילום: עוז מועלם)

 

בגלל מאריאנוביץ' רוב המשחק הרגיש כמו ליגת קיץ. בלאט העדיף לרוץ בכל הזדמנות כשהוא על המגרש, והיקמן ורייס לקחו את זה למקומות הלא נכונים. דווקא בלו ואינגלס מזהים טוב יותר מתי כדאי לרוץ, מתי נכון לעצור, ומה הזריקה הנכונה לקחת. הרכזים כל כך מאכזבים את בלאט,

שהוא העלה הרכב פורוורדים טהור בדקה ה-13. סמית, בלו ולנדסברג יחד, עם סופו המשתפר ואינגלס על תקן צ'אק איידסון משופר, שמאלי גבוה שמרכז, זורק בתנועה וקולע שלשות קשות.

 

בלאט ממשיך עם הניסויים בהרכבים, כמו לקראת הסיום שבו הפער הגדול התקזז. הניסוי בגבוהים עם טיוס וג'יימס יחד סידר לכוכב האדום ריצה של 2:10. טיוס לא יכול לשחק 4. הוא לא מתמצא באיזור הזה ואין לו קליעה בכלל, הוא מתאים רק לעמדה 5. אבל ג'יימס יכול. השלשה שלו בפתיחת המחצית השניה יכולה להתפתח לאירוע מפתח לעונה של מכבי. הוא יודע לקלוע שלשות, לפחות ידע בבני השרון. הוא חייב לזרוק, כך הוא יוכל לשחק עם סופו, וגם לאיים משלוש מעמדה 5. יחד עם בלו ואינגלס זה יהיה קונצרט. חמישיה גבוהה שכולם מסוכנים משלוש – תהפוך את מכבי לקבוצה מאיימת במיוחד. מכבי ניצחה בשלשות 4:15. נדיר מאוד מול יריבה אקס-יגוסלבית, והדבר הטוב העיקרי שבלאט לוקח מהמשחק.

 

אבל במכבי עוד לא הופנם הרעיון של שימוש בגבוהים, במיוחד לא בסופו. בעונה הראשונה שלו, מכבי עבדה עונה שלמה כדי להביא את זה לשלמות. בהתחלה הוא עמד, קיבל עם הגב לסל וחפר. ואז זה שופר והוא קיבל חסימה, חסם והסתובב. ולקראת הפיינל פור נוצרה תנועה שלמה

 סביבו. והנה התחלנו מההתחלה, כאילו זו השנה הראשונה שלו. ודווקא תנועת הרגליים שלו והניידות מאוד גבוהות יחסית לשלב זה של העונה. כולל חטיפה תוך זינוק של שוער לפרקט והצלת כדור אבוד. העבודה של אבי קובלסקי ניכרת בכל יציאה מהמקום וכל שינוי כיוון. גוד ג'וב.

 

ואז מתברר שרייס הוא כרגע פלופ, שכונתי ומבלגן. נעימי לעומתו יהיה הרבה יותר יעיל. יש מצב שהפועל תל אביב הצילה למכבי את העונה. הגנת המעבר של מכבי נוראית, לא עוצרים את הכדור ולא שומרים על הטבעת. לפעמים שחקני מכבי חוסמים אחד את השני בדרך. אבל האמת שזה לא מדד אמיתי. הסרבים הצעירים רק דגדגו את מכבי, ועם 15 שלשות מכבי לא תפסיד בבית לאף אחת. אבל עכשיו יוצאים לשני משחקי חוץ קשים. שם נראה אם תהיה למידה.

 

רייס. פלופ שכונתי ומבולגן (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
רייס. פלופ שכונתי ומבולגן(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

ואם דיברנו גבוהה גבוהה, בא השלט המביך והמביש של האוהדים שירדו נמוך: "למה מי אתם?" אבל מתורגם עם מילת ה- F באנגלית. הם לא מבינים שזה לא מקובל. זה פשוט חלק מבעיית האמריקניזציה שמחלחלת לכל פינה טובה. שומעים ראפ, מקללים, ולא מבינים למה. WTF?

 

נוח על משכבך בשלום קווין מגי. אין כמוך בגבוהים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דייויד בלאט
צילום: עוז מועלם
מומלצים