שתף קטע נבחר

רומן אברמוביץ' מבקש סיוע מממשלת רוסיה

בבקשה שהגישה חברת אוורז של אברמוביץ' לבנק שמחזיק בכספי תוכנית הסיוע הממשלתית נאמר כי הכסף דרוש להחזר הלוואה, שהחברה נטלה כדי לרכוש את חברת איפסקו הקנדית השנה. אנליסטים מעריכים כי חברת המתכות ספגה פגיעה קשה ממשבר האשראי

חברת המתכות והכרייה אוורז, שנמצאת בשליטת האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', מבקשת סיוע בסך 1.8 מיליארד דולר מממשלת רוסיה. החברה פנתה בבקשת הסיוע לבנק VEB, שאליו העבירה הממשלה את כספי תוכנית התמריצים הכלכלית בסך 50 מיליארד דולר.

 

אוורז כתבה בבקשה כי הכסף דרוש לחברה כדי להחזיר הלוואה שנטלה לצורך רכישת חברת איפסקו הקנדית תמורת 2.3 מיליארד דולר השנה. באוורז סירבו להגיב לידיעה.

 

להערכת כלכלנים, סך ההתחייבויות של הקבוצה, שעד לא מזמן עסקה ברכישת נכסים בכל רחבי העולם, הגיע בספטמבר השנה ל-10.24 מיליארד דולר, מתוכם 4.14 מיליארד דולר בהלוואות קצרות טווח. היקף הנכסים הנזילים של אוורז, לעומת זאת, מוערך ב-623 מיליון דולר בלבד.

 

אנליסט בכיר בבית השקעות יוניקרדיט מעריך כי אוורז היא אחת מהחברות שנפגעו קשה במיוחד ממשבר האשראי. לדבריו, עד סוף 2009 החברה נדרשת להחזיר הלוואות בהיקף של 2.2 מיליארד דולר, והיא צפויה להתקשות ולעמוד בכך ללא סיוע ממשלתי. לדברי האנליסט, גם אם חברתו של אברמוביץ' תקבל את הסכום המבוקש, הדבר יעניק לה שקט זמני בלבד ולא יפתור את בעיית הנזילות שלה.  

 

צניחה במחירי מוטות ברזל

לפי הערכות, בשנה הבאה יגיעו הוצאות המימון של אוורז ל-700 מיליון דולר, והכנסותיה ירדו באופן משמעותי לעומת 2008. מחירי מוטות הברזל, אחד המוצרים המובילים של החברה, צנחו פי 3 תוך חודשים ספורים. גם תפוקת המפעלים של החברה יורדת בהתמדה, ובאוקטובר צנחה ב-32%.

 

אוורז נאלצה להוריד את תחזית הרווח שלה לשנת 2009 ולהודיע על פיטורים של 15% מכוח האדם. שווי השוק שלה צנח ל-2.9 מיליארד דולר.

 

קבוצת אוורז מאגדת שלושה מפעלי מתכת גדולים ברוסיה, ולה מספר מפעלים נוספים באיטליה ובצ'כיה. כמו כן, היא מחזיקה במספר חברות בארה"ב ודרום אפריקה ובמכרות ברחבי שטחה של ברית המועצות לשעבר.

 

בעל השליטה בקבוצה הוא, כאמור, המיליארדר רומן אברמוביץ,' שמחזיק ב-36.44% מהמניות באמצעות חברת מילהאוס קפיטל. בעלי מניות נוספים בחברה הם אנשי העסקים אלכסנדר אברמוב ואלכסנדר פלורוב, המחזיקים ב-24.29% ו-12.15% בהתאמה. מניותיה של החברה הונפקו בבורסת לונדון ב-2005.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אברמוביץ' מבקש סיוע ממשלתי
צילום: אלי אלגרט
מומלצים