שתף קטע נבחר

צילום: אורן אהרוני

בן שמעון: "המשחק יקבע אם נהיה למעלה"

הפועל ת"א יודעת שאם לא תנצח הערב (21:00) בטדי, ישארו לה סיכויים קלושים להדביק את הפער ממכבי ת"א. האדומים שמרו על שתיקה ובונים על הניסיון. שחקנים: "ניתן לשחקני בית"ר לדבר ללא הפסקה"

יותר מ-30 אלף אוהדים, אלי טביב אחד ביציע והר הגעש בבירה עומד להתפוצץ. כל זה יפה לתפאורה מדהימה, אבל יהיה גם כדורגל הערב בירושלים. בהפועל תל אביב מבינים כי דווקא מול היריבה השנואה עליהם, בית"ר ירושלים, מול החבר'ה עם המנורה, הם חייבים לנצח. אחרת - הליגה תברח להם.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בהפועל בחרו במדיניות של שתיקה לקראת המשחק. נתנו לטביב לפנטז על השמפניות, לקריאף והרוש להתראיין בכל מקום, אבל הם מבחינתם אפילו לא הדביקו את הכתבות השונות. לא ניסו להזכיר לאיתי שכטר כיצד רדף עם דמעות אחרי טביב בכדי שישחרר אותו לקייזרסלאוטרן וזה עשה לו תרגילי מחבואים, ולא העירו את גילי ורמוט שעבר חוויה די דומה שכמעט הגיעה לבוררות מול טביב. הם מבינים כי משמעות של משחק מול בית"ר בטדי ברורה לכל.

 

"אנחנו מגיעים לדבר על המגרש, מבינים את חשיבות המשחק מבחינה מקצועית בעיקר, ניתן לשחקני בית"ר לדבר ללא הפסקה", אמרו שחקנים בהפועל

הבוקר. הפועל אמנם הרסה לבית"ר אליפות, ראה ערך משה סיני בימק"א, והדור הנוכחי חגג אליפות על חשבונה, ראה מקרה ורמוט, שכטר והשחקן שכבש אמש מול רמה"ש במדים הצהובים, אבל דווקא השנה האחרונה זכורה לרעה עבור הפועל בכל מה שקשור לבית"ר.

 

באימון המסכם אתמול בוולפסון נזכרו כיצד שני משחקים מול בית"ר החריבו להפועל את העונה והסיכוי להיצמד למכבי. זה התחיל עם המשחק בטדי, בו כבר הובילה הפועל 1:2 אחרי שער של טוטו תמוז, ואז הגיעה אחת ההרחקות התמוהות, אותה ניצלה בית"ר, או בעיקר חן עזריאל לכבוש שני שערים ולנצח 2:3.

 

"מודע להשלכות". רן בן שמעון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"מודע להשלכות". רן בן שמעון(צילום: עוז מועלם)

 

אחר כך הגיע המפגש בבלומפילד. יוסי אבוקסיס על הקווים, נצחון - והפועל עולה למקום הראשון מול אנדרדוג מובהק. אבל, הפועל הפסידה

ומאז החלה ההדרדרות שבסיומה אבוקסיס כבר נפרד מהקווים והאדומים סיימו בקושי במקום השלישי. "המשחק בירושלים חירב לנו את כל העונה", נזכרו בהפועל. "זו היתה הנקודה שנגמרה לנו העונה".

 

הפועל, שתקיים בצהריים אימון שחרור בוולפסון לפני היציאה לבית המלון, מודעת לחשיבות המשמעותית של המפגש מבחינתה. "תשלטו על האמוציות שלכם, תחשבו רק עם הראש ואל תיסחפו לאווירה ביציעים", הבהיר רן בן שמעון לשחקניו באסיפה המסכמת, אחרי שתי אסיפות טקטיות מתישות שעברו שחקניו ביומיים האחרונים.

 

נראה חד באימונים. איתי שכטר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
נראה חד באימונים. איתי שכטר(צילום: ראובן שוורץ)

 

"זה משחק שיכול להקפיץ אותנו למעלה, או כזה שיכול להחזיר אותנו לאחור, עם כל ההשלכות שיהיו לכך ואני מודע לעוצמה שהן יגיעו", אמר בן שמעון לאנשי המועדון.

 

אחרי תחילת העונה הגרועה של הפועל, עם נקודה משני המשחקים מול סכנין ובאר שבע, היא צברה שבע נקודות מול מכבי פ"ת, הפועל חיפה והתיקו מול הבונקר מרעננה. אבל, היא עדיין לא הצליחה להרים את עצמה.

 

שחקני הפועל ת"א באימון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
שחקני הפועל ת"א באימון(צילום: עוז מועלם)

 

בן שמעון מודע לכך שהפסד, ואולי אפילו תיקו, ירחיק את הקבוצה שלו עד כדי שמונה או שש נקודות ממכבי. יותר מדי אחרי שישה מחזורים בלבד. מצד שני, נצחון בטדי, במיוחד מול הר געש בצהוב, משמעותו הצהרת כוונות, עליה למקום הרביעי, ארבע נקודות בלבד ממכבי.

 

בן שמעון החליט ללכת על בוריס קליימן כשוער הבכיר הערב, על חשבונו של דני עמוס, שעדיין לא חד מאז שהחלים מפציעה. מקצועית הפועל קבוצה טובה מבית"ר. השאלה היא כיצד ישפיעו 30 אלף האוהדים על השחקנים. להפועל שחקנים מנוסים יותר, אולי מלבד קליימן וליאור לוי.

 

המשחק הגדול בחייו כשוער בכיר. קליימן (צילום: ראובן כהן ) (צילום: ראובן כהן )
המשחק הגדול בחייו כשוער בכיר. קליימן(צילום: ראובן כהן )

 

קליימן יכול להיות נקודת מפתח במשחק והשאלה כיצד יתמודד במשחק הגדול ביותר בחייו כשוער הבכיר. יתר השחקנים מנוסים מאוד. שכטר וורמוט ניצחו את בית"ר מול קהל עויין במשחק האליפות, הבלמים קולין ואיליץ' שמשחק בנבחרת סלובניה מכירים את המעמדים, דגני הגיע מחיפה, גרזיציץ' זכה באליפות ולוקאש לא שחקן שחושש ממעמדים כאלה.

 

גורדנה משחק כבר כמה שנים בהרכב, ועומר דמארי כבר התחשל למשחקים גדולים. השאלה אם האוהדים העוינים ויפגעו ביכולות של הפועל. הקבוצה של בן שמעון מבינה כי שער מהיר עשוי להכניס אותה למצב השתק, או לפגוע דווקא בשחקנים הלא מנוסים של בית"ר.

 

התחשל למשחקים גדולים. עומר דמארי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
התחשל למשחקים גדולים. עומר דמארי(צילום: אורן אהרוני)

 

הטריו ההתקפי של הפועל עשוי להיות המשמעותי ביותר במגרש. ורמוט חוזר לעצמו והוא השחקן המרכזי של הפועל הערב. הוא צריך להפעיל את שני החלוצים הטובים בליגה, שלא פתחו את העונה בטירוף. שכטר נראה חד מאוד באימונים מאז השיבה מהנבחרת ומאז שמכבי ת"א ירדה לו מהראש.

 

דמארי מהווה עוף מוזר. לפעמים מנותק במשחק, לפעמים בלתי ניתן לעצירה. איזה דמארי יגיע הערב? גם בן שמעון לא יודע. אז דווקא מול טביב, שהדליק עוד יותר את המדורה, הפועל מבינה כי המשחק בטדי הוא משחק של הצהרת "אנחנו חלק מהצמרת", או שמצפה לה עוד עונה של מאבק על כרטיס אירופי אפור.

 

האוהדים חוששים להגיע לטדי

אוהדים רבים של הפועל תל אביב חוששים להגיע למשחק בעקבות המתכונת הלא בטוחה, לטענתם, של משטרת ירושלים לאבטח את אלפי אוהדיה. ארבעה אוטובוסים בלבד אמורים להפוך לשאטלים שיובילו למעלה מאלף מאוהדי הקבוצה, אשר יופנו לגן החיות התנ"כי. הדבר מעלה חשש גדול בהפועל מפגיעה אפשרית באותם אוהדים שימתינו להסעות.

 

"כולם מדברים על גן החיות התנ"כי, אבל מאות מאוהדי הפועל מתכוונים להגיע ברכבת לירושלים ודווקא שם תהיה האלימות הגדולה ביותר עם אוהדי בית"ר", הבהירו בהפועל. הקבוצה שלחה אתמול בבוקר לשר לבטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' ולמפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו מכתב חריף, אותו כיתבה גם למפקדי מחוז ירושלים ותל אביב. המועדון דרש במכתב לאבטח את דרכי הגישה של האוהדים, ואף התריע כי התוכנית לרכז מאות מתוכם בגן החיות התנ"כי מסוכנת, אולם המתכונת לא שונתה.

 

הרכב משוער: בוריס קליימן, ליאור לוי, יורגן קולין, ברנקו איליץ', אוראל דגני, לוקאס סשה, בריאן גרזיצ'יץ', רועי גורדנה, גילי ורמוט, עומר דמארי, איתי שכטר.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
רן בן שמעון
צילום: עוז מועלם
מומלצים