שתף קטע נבחר

גל הפיטורים נמשך: קומברס מקצצת כוח אדם

החברה החלה במהלך פיטורים שצפוי לכלול עשרות עובדים ולהיות הגדול ביותר בחברה עד כה. אחד העובדים: "יש שמועה שנעלו את הדלתות לגג, שלא יהיו התאבדויות". גם חברת האופנה גוטקס מפטרת עובדים

חברת קומברס החלה היום במהלך פיטורים נוסף של עובדים בישראל. כך דיווחו גולשים בפניות שהגיעו למייל האדום של ynet. על פי עובדים בחברה, מדובר בגל הפיטורים הגדול ביותר שהיה עד כה בחברה ושיכלול עשרות עובדים לכל הפחות.

 

 

העובדים בחברה התבשרו על הפיטורים הצפויים לפני כחודש אולם אלו נדחו לתום תקופת החגים. הפיטורים הללו מצטרפים למספר גלי פיטורים קודמים שכללו מאות עובדים בחברה. בתוך כך, בחודש ינואר פיטרה החברה כ-120 עובדים בעולם, מתוכם 30 עובדים בישראל. ביוני 2012 פוטרו 20 עובדים בישראל.

 

עובדים בחברה סיפרו ל-ynet על תחושות של חוסר וודאות. "כולם בלחץ" סיפרה אחת העובדות. עובד אחר סיפר, כי "השמועה אומרת שנעלו את הדלתות לגג, שלא יהיו התאבדויות. אנחנו לא יודעים למה וכמה, אין לנו מושג". עובד נוסף ציין, כי "יש שמועות אבל אף אחד לא דיבר איתנו, לא נערכה שיחה בחברה ולא נשלחו מכתבי התרעה". עובדת נוספת מסרה, כי "לא באו לאנשים ואמרו להם 'אתם מפוטרים', אבל מצד שני אף פעם לא אומרים את זה. זה הפך לשיחת היום.

 

קומברס עוסקת בפתרונות תוכנה עבור מפעילות תקשורת סלולרית ומשרדיה ממוקמים ברמת החייל בתל אביב. בסך הכל החברה מעסיקה כ-4,000 עובדים, מתוכם 1,500 בישראל. חברת קומברס סירבה להגיב.

 

פיטורים במשק

גם חברת האופנה גוטקס החלה בהליך פיטורים של עשרות עובדים בחברה זאת במסגרת הליכי התייעלות הכוללים צמצום בכוח האדם. מהחברה נמסר, כי היא "יוצאת בשורת מהלכי התייעלות מתוך התאמה לעונתיות. אחד ממהלכי ההתייעלות הינו צמצום כוח האדם, במסגרתו יסיימו את עבודתם מספר מצומצם של עובדים מתוך 2,500".

 

הפיטורים הללו מצטרפים גלי פיטורים נוספים עליהם דיווחו חברות במשק בשבועיים האחרונים. בתוך כך, יצרנית התרופות הישראלית טבע, הודיעה כי תצמצם כ-10% מכוח האדם שלה בעולם במהלך 2014, מהלך שיכלול פיטורי עובדים בישראל. בעקבות פגישה שערך בשבוע שעבר עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הודיע מנכ"ל החברה ג'רמי לוין, כי בכוונתו להקפיא את הפיטורים עד שיושג הסכם בנושא מול ההסתדרות.

 

בשבוע שעבר הודיעה גם חברת בז"ן (בתי זיקוק נפט), הנמצאת בשליטת החברה לישראל של משפחת עופר וחברת פטרוכימיים, כי בכוונתה לפטר כ-240 עובדים על רקע הפסדים גבוהים שהצטברו במאזני החברה בשנים האחרונות. גם מפעל פלקסטרוניקס אופקים פיטר בשבוע שעבר עשרות עובדים, בעקבות ירידה בהזמנות. 

 

בספטמבר הודיעה יצרנית ציוד התקשורת ECI טלקום, שבבעלות שאול שני, על גל פיטורים שצפוי לפגוע ברבע ממצבת העובדים שלה בישראל. על פי ההערכות מדובר בפיטוריהם של 300-250 עובדים מתוך 1,200 עובדיה בישראל - גל הפיטורים הגדול ביותר של החברה אי פעם ואחד הגדולים כיום בענף ההיי-טק.

 

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות מסר כי "הודעות הפיטורים של ECI, טבע וקומברס הם סנונית מסוכנת המחייבת התגייסות כוללת לשמירת ריווחיות הייצוא ועתיד הצמיחה של המשק הישראלי. בריחת חברות מתחילה בפיטורים, אולם כאש בשדה קוצים מתפשטת עם הענקת הליגטימציה החברתית".

 

בהכנת הכתבה השתתף גלעד מורג

 

אם יש ברשותכם מידע נוסף בנושא שתפו אותנו במייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
משרדי קומברס
צילום: תומריקו
מומלצים