שתף קטע נבחר

צפו: עובדי טבע-טק מפגינים מחוץ למפעל

עובדי המפעל ברמת חובב פתחו אמש בשביתה והבוקר התייצבו מול שער המפעל מאות מפגינים. העובדים הכריזו על סכסוך עבודה לפני כחודש, משום שמאז תחילת 2013 אין להם הסכם שכר. הם דורשים שיכירו במפעל כמפעל כימי מסוכן. טבע: "אנחנו ערוכים לכך ברמה העסקית"

מאות עובדי מפעל טבע טק שברמת חובב הפגינו הבוקר (א') מול שער המפעל, לאחר שאמש חברי ועד העובדים עברו בין מתקני הייצור והורו לעובדים להפסיק את הייצור בכל המערכות. "המפעל כרגע לא מייצר ולמעשה מושבת כמעט כליל. הושארה השגחה בכל המתקנים למנוע אירועי בטיחות", אמר ל-ynet אחד העובדים.

 

 

העובדים הכריזו על סכסוך עבודה לפני כחודש, במחאה על תנאי עבודתם ורמות השכר. העובדים טוענים כי מזה כ-10 חודשים שאין להם הסכם שכר בגלל סחבת של המו"מ מול ההנהלה. ביום חמישי האחרון נערכה פגישה מול הסתדרות העובדים הכללית במהלכה אישרו לעובדים להכריז על סכסוך עבודה. אין קשר בין המהלך לבין הליך הפיטורים בטבע

 

 

סמנכ"ל משאבי אנוש בטבע העולמית, מארק סבג, מסר ל-ynet כי "החברה נמצאת בתהליך מו"מ מול העובדים בכל 11 האתרים של טבע בישראל, במטרה לחתום על הסכמי עבודה. ברוב האתרים, המו"מ נמצא בשלב מתקדם. בטבע טק הוכרז כבר סכסוך עבודה של העובדים מול ההנהלה, על רקע פערים במו"מ בשל אי הסכמות על שיעורי העלאת השכר, כשבמוצ"ש הוא הוחרף עד כדי מצב של איומים בשביתה. אנחנו ערוכים להשבתה ברמה העסקית והתפעולית".

 

"תוספת שכר ראויה לעובדים במפעל כימי מסוכן"

בהסתדרות מציינים, שכ-60% מעובדי המפעל משתכרים ברמת שכר המינימום. "העובדים במפעל טבע-טק, שהוא מפעל כימי מסוכן, משתכרים משכורות רעב", מסר מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב. "עלינו להבטיח שהעובדים יזכו לשכר הגון כמי שעובדים במפעל כימי מסוכן ומייצרים עבור החברה את הרווחים העצומים שלה. חשוב להבין שהעובדים כאן נלחמים על האוכל בבית. אנו ערוכים פה לשביתה ארוכה".

 

העובדים מפגינים מול שער מפעל טבע טק (צילום: תומר מרציאנו) (צילום: תומר מרציאנו)
העובדים מפגינים מול שער מפעל טבע טק(צילום: תומר מרציאנו)

 


הפגנת העובדים מול שער המפעל (צילום: תומר מרציאנו) (צילום: תומר מרציאנו)
הפגנת העובדים מול שער המפעל(צילום: תומר מרציאנו)

 

אברהם זוהר, יו"ר מועצת העובדים, מסר כי "הנהלת טבע החליטה שהיא איננה מנהלת משא ומתן על הסכם שכר ומציעה הצעה זהה לכל המפעלים, 5% ל-5 שנים. הבעיה היא, שההנהלה משמרת את הפערים בין המרכז לפריפריה. במרכז, השכר הממוצע נע סביב 13 אלף שקל ואילו בדרום השכר הממוצע הינו כ-4,500 שקל.

 

"למעשה, ההנהלה מוכנה לתת לתושבי המרכז תוספת שכר של יותר מ-3,000 שקל במסגרת ההסכם בעוד תושבי הפריפריה יאלצו להסתפק רק ב-400 שקל. לא ניתן יד לשימור הפערים בחברה. לא נצליח לשרוד עוד שנה אחת עם המשכורת הזו". 

 

ביום שלישי הגיעו אלף מעובדים טבע טק לכינוס חירום של ההסתדרות. בתום הישיבה יצאו מאות עובדים למפגן כוח מול ההנהלה. יו"ר ועד העובדים, אברהם זוהר, איים: "שביתה כללית אם לא יימצא פתרון בימים הקרובים. המפעל יהיה בית קברות לריאקטורים וצנטריפוגות".

 

מפעל טבע טק מעסיק כ-1,300 עובדים, מתוכם 1,100 מאוגדים, ונחשב למפעל התעשייתי השני בגודלו בדרום. לפני כארבעה חודשים נהרג עובד במפעל באחד המתקנים במקום ואחד מעיקרי דרישות מועצת העובדים הוא שיכירו בהם כעובדים במפעל כימי מסוכן.

פורסם לראשונה 20/10/2013 00:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  חיים הורנשטיין, "ידיעות אחרונות"
טבע טק
צילום: חיים הורנשטיין, "ידיעות אחרונות"
מומלצים