שתף קטע נבחר

איבד את הצפון: הנפילה של אדריאן רוצ'ט

הקשר היצירתי, שהיה היהלום של קריית שמונה בעונת האליפות, ירד ביכולת, הסתבך בבעיות משמעת, איבד את סרט הקפטן ונדחק לספסל. מה קרה לכוכב מנאות מרדכי?

עונת האליפות ההיסטורית של עירוני קריית שמונה הייתה הישג קבוצתי. רן בן שמעון בנה סגל בלי שמות ענקיים או סופרסטארים בקנה מידה מקומי. ובכל זאת, היה שחקן אחד שסומן אז ככוכב הגדול של הקבוצה - אדריאן רוצ'ט. שנה וחצי לאחר מכן, הקשר מוצא את עצמו במלחמה על דקות באותו המועדון. בזמן שרבים משותפיו לאותו תואר התקדמו למועדונים אחרים, רוצ'ט נתקע במקום ואיבד מהמעמד שלו.

 

 

רוצ'ט (26), קיבוצניק מנאות מרדכי, עלה לבוגרים בעונת 2006/07 והופיע מספר פעמים בליגה הלאומית. ב-2008 הושאל להפועל נצרת עילית, ומשם חזר לקריית שמונה והפך לשחקן הרכב קבוע. משם החלה הפריצה. רוצ'ט הוביל את הקבוצה בחזרה לליגת העל, והבריק בעונת האליפות המדהימה. לאחר הזכייה, הוא אפילו התכבד בזימון בכורה לנבחרת.  

 

אדריאן רוצ'ט. לאן הוא נעלם? (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
אדריאן רוצ'ט. לאן הוא נעלם?(צילום: גיל נחושתן)

 

הבעלים איזי שרצקי הרגיש שיש לו יהלום ביד, שחקן שיכניס כמה מיליונים לקופת המועדון. מכבי והפועל ת"א, מכבי חיפה והפועל באר שבע גיששו והתעניינו - אבל תוכניות לחוד ומעשים לחוד,

והקשר נשאר בקריית שמונה. ובמקום להמשיך קדימה, רוצ'ט איבד כיוון. הוא לא הזכיר בדבר את אותו שחקן יצירתי מהעונה הגדולה, ולא בא לידי ביטוי ביכולת ובהנהגת הקבוצה, גם אחרי שקיבל את סרט הקפטן. למרות העונה הבינונית שנתן, הוא המשיך לקבל קרדיט מברק בכר, אבל העונה נראה שהתוכניות השתנו.

 

מי שהיה באנקר בהרכב של קריית שמונה התחיל להכיר מקרוב את הספסל, אחרי שסרט הקפטן נלקח ממנו, מכה לא פשוטה עבור השחקן שמזוהה יותר מכל האחרים כשחקן בית של הקבוצה. הסיבה: רוצ'ט היה מעורב במספר הפרות משמעת בעונה שעברה, החל מעימות חריף עם דני עמוס ועד מילים מיותרות כלפי שופטים. בחמישה מחזורים העונה מעמדו הלך והתערער יותר ויותר. הוא פתח רק בשני משחקים, ובשניים לא שותף כלל.

 

רוצ'ט. בעיות משמעת (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
רוצ'ט. בעיות משמעת(צילום: אורן אהרוני)

 

בכר החליט לנסות שחקנים אחרים בעמדת עושה המשחק, גם בגלל התרומה המעטה של רוצ'ט. בעונת האליפות עצמה, צריך לזכור, רוצ'ט כבש רק פעמיים, והוסיף שער אחד בלבד בעונה שעברה.

 

בקיץ קיבל שרצקי הצעה מהפועל חיפה עבור רוצ'ט, אבל בגלל האהבה וההערכה כלפי הקשר החליט למכור אותו רק אם תגיע הצעה מאחת הגדולות. בינתיים, בקריית שמונה ינסו להבין איך לעורר מחדש את הקשר, שכבר הוכיח מה הוא מסוגל לתרום. את הסיבה לנפילה שלו הם לא יכולים לתת, ורק יודעים שהפגיעה במעמדו גרמה לאחת הדמויות הכי צבעוניות בחדר ההלבשה להיראות כבוי. בשורה התחתונה, בקבוצה מאמינים שבקרוב הוא יחזור לעצמו ויעשה את קפיצת המדרגה לה מצפים ממנו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אדריאן רוצ'ט
צילום: רויטרס
מומלצים