שתף קטע נבחר

רכישת סנטקס ע"י פאלט יצרה ענק בנייה בארה"ב

עם הרכישה, בסך 1.3 מיליארד דולר, פאלט הומס הפכה לחברת הבנייה הגדולה בארה"ב. פאלט תקבל שטחים בטקסס ובצפון ודרום קרוליינה, משוקי הנדל"ן היציבים במדינה

חברת פאלט הומס רוכשת את סנטקס בסכום של 1.3 מיליארד דולר במניות בעסקה אשר תיצור את חברת הבנייה הגדולה בארצות הברית. הרכישה תעניק לפאלט שטחי קרקע גדולים בטקסס ובצפון ודרום קרוליינה, שניים משוקי הנדל"ן היציבים ביותר בארצות הברית – כמו גם נוכחות ב-29 מדינות ובוושינגטון הבירה.

 

החברה החדשה תמשיך להיקרא פאלט והמטה שלה יישאר בבלומפילד הילס, מישיגן. בעקבות המיזוג יתבצעו פיטורים, אף כי טרם פורסם באיזה היקף. "זה מאפשר לנו לא רק לשרוד, כי אם לשגשג בכל אקלים כלכלי", אמר ריצ'ארד דוגאס ג'וניור, נשיא פאלט ומנכ"ל החברה, שישמור על תפקידים אלה בעקבות העסקה.

 

המיזוג משקף את ההחלטות הקשות שחברות קבלניות בתחום הבנייה נאלצות לבצע על מנת להתמודד עם התנאים הקשים בשוק, לאחר שמכירות הבתים החדשים צנחו ב-76% מהשיא שנרשם באמצע 2005 וכמעט כל היזמיות בתחום מחפשות עתה חבלי הצלה. 

 

פאלט בנתה 45,630 בתים ב-2005. סנטקס בנתה באותה שנה 37,022 בתים. בשנה שעברה, שתי החברות בנו פחות ממחצית מכמות זו והורידו את היקפי הבנייה והמחירים על מנת לשרוד. פאלט הפסידה כמעט 3.73 מיליארד דולר במשך השנתיים האחרונות. סנטקס הפסידה בשנה שעברה 2.66 מיליארד דולר ומחקה את רווחיה בארבע השנים הקודמות.

 

הבקשות למשכנתאות עלו ב-11%

המיתון הקשה מוטט חברות בנייה רבות ויו"ר סנטקס ומנכ"ל החברה, טימותי אלר, נחוש למנוע מקרה דומה אצלו. משום כך, יצר לפני חודשיים קשר ראשוני עם דוגאס. "ריצ'ארד הסכים שמדובר בשילוב חזק ומתאים. העניינים זזו מהר מאוד מאז השיחה הראשונה", אמר אלר, אשר יהפוך לסגן המנכ"ל ויעבוד כיועץ משך שנתיים לאחר השלמת העסקה. 

 

נתונים חדשים שהתפרסמו אתמול מראים כי הבקשות למשכנתאות עלו ב-11% בשבוע שעבר. מכירות בתים חדשים עלו בכמעט 5% מינואר לפברואר, מה שנותן תקווה מסויימת כי המכירות כבר הגיעו לתחתית ועתה תירשם התאוששות. 

 

שווי העסקה מוערך ב-10.50 דולר למניית סנטקס בהתבסס על מחיר הסגירה של יום שלישי שעמד על 10.77 דולרים. בעלי המניות של פאלט יחזיקו בכ-68% מהחברה החדשה ומשקיעי סנטקס יחזיקו ב-32% הנותרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
כשהשוק בצרות - צריך לאחד כוחות
צילום: רויטרס
מומלצים