שתף קטע נבחר

מיזם: קונים שיחה עם סלב, הכסף - לצדקה

סטארט-אפ ישראלי חדש מוכר שיחת וידאו קצרה עם מפורסמים לכל המרבה במחיר. הכסף יועבר לצדקה, בהתאם לרצון הידוען. בין המשתתפים בשלב הפיילוט: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ופרופסור דן אריאלי

אצל המיליארדר האמריקני וורן באפט, מדובר כבר במסורת: ארוחת ערב עם המרבה במחיר, כאשר הכספים מועברים לקרנות צדקה. מחיר הכרטיס לארוחות האחרונות עם באפט האמיר ל-3.5 מיליון דולר, והיתה זו שאלה של זמן עד שהמוח הישראלי ימציא גם הוא פטנט דומה.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה והצרכנות:

 

הסטארט-אפ Wizeo הישראלי יצר פלטפורמה אינטרנטית לגיוס תרומות המאפשרת לתורמים לתקשר ישירות עם דמויות ציבוריות בולטות ומשפיעות באמצעות שיחת וידאו פרטית. גם כאן המטרה היא תרומה לקידום מטרה ציבורית שבוחר אותו המפורסם.

 

"Wizeo הוקמה כדי לספק פתרון פשוט, זמין ומעל הכל - מהנה, לגיוס מיקרו-תרומות עבור מטרות חברתיות מגוונות בכל רחבי העולם", מסביר גיא באומן, מבעלי המיזם. לדבריו, "האתר מושק בימים אלו בגרסת בטא שניתן להצטרף אליה באמצעות הרשמה שאורכת כ-10 שניות. בקרוב ישיקו 'וויזים' מוכרים בארץ ובעולם עמודי פרופיל באתר לקידום מטרות נוספות".  

 

אחד האורחים שמוכרים את הזכות לשוחח איתם הוא ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שכספי התרומה שיאספו מהשיחה איתו יועברו לעמותת עלה, המטפלת במאות ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות וקוגניטיביות מורכבות, במטרה לרכוש מעלית נכים לכפר השיקומי "עלה נגב נחלת ערן" השייך לעמותה.

 

אולמרט. מחכה לשיחה מכם (צילום: ישראל הדרי) (צילום: ישראל הדרי)
אולמרט. מחכה לשיחה מכם(צילום: ישראל הדרי)

 

הסכום שישלם הזוכה יקבע לאחר שבעמוד הפרופיל של ראש הממשלה לשעבר ייסגר קמפיין ההתרמה. כעת, כרטיס הכניסה עומד על כ-230 דולר והמכירה תסתיים בעוד קצת פחות מ-20 ימים. באופן תיאורטי אפשר לזכות בשיחה עם הדמות המפורסמת גם בעבור דולר אחד ובכל מקרה בסיום המכירה היא תתקיים. ייתכן גם כי יהיה יותר מזוכה אחד, והידוען יקיים מעין שיחה קבוצתית.

 

לדברי אולמרט, הוא ממתין לדבר עם הגולשים על נושאים שמעניינים אותם. "באופן טבעי כמי שהיה ראש ממשלה בישראל אני מניח שיירצו לשוחח עימי בנושאים מדיניים, צבאיים, בבעיות עם איראן עם סוריה באירועים שונים שהיו, ביחסים הבינלאומיים עם סין, רוסיה וכמובן ארה"ב והיחסים הקרובים שלי עם נשיא ארה"ב לשעבר בוש", אמר.

 

אולמרט כבר מנסה לכוון את השאלות שישאל: "האמת היא שהייתי רוצה שישאלו אותי גם על איך אנחנו צריכים לקבוע את סדרי העדיפיות של החיים שלנו כאן בארץ ומה הם הנושאים החשובים שמדינת ישראל צריכה להתעסק בהם; בראש ובראשונה, תהליך השלום שהוא הדבר החשוב ביותר לעתידה של מדינת ישראל וכמובן גם בנושא הצדק החברתי - שוויון, סגירת פערים וטיפול באוכלוסיות חלשות".

 

בסבב השיחות הראשון, שאחריו מבטחים היזמים כניסה של מפורסמים רבים מתחומים נוספים, מציע בין היתר גם הפרופסור לכלכלה התנהגותית דן אריאלי שיחה עימו. המכרז עבור אריאלי יסתיים גם הוא בעוד 19 ימים וכעת המחיר עומד על 173 דולר. הכספים משיחה זאת יתרמו לפרויקט "לאמץ ילד" שדוגל במצוינות בחינוך בגילאים 3-12.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט
צילום: מוטי קמחי
מומלצים