יום שלישי, 21.05.2024 שעה 14:49

האצטדיון שאוהבים לשנוא: נפרדים מרמת גן

אחרי שנים ארוכות, נבחרת ישראל אומרת שלום לאצטדיון הלאומי בו היא משחקת מ-53'. ברקוביץ': "ה-0:5 על אוסטריה הכי גדול". נמני: "אפשר לעבור לטדי"

|
אצטדיון ר
אצטדיון ר"ג. ביקורת וגם זכרונות(שי לוי)

נבחרת ישראל נפרדה מאצטדיון רמת גן בתום המשחק נגד צפון אירלנד. הנבחרת שיחקה לראשונה באצטדיון הלאומי ב-1953, הזכרונות יישארו, אך הפנים הם למעבר לאצטדיונים חדשים ברחבי הארץ, כפי שהצהיר יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון.

גדולי הנבחרת נזכרו ברגעים הגדולים שהם חוו באצטדיון, שסיפק לא מעט הצגות בכחול לבן, לצד לא מעט אכזבות.

כוכב העבר, אייל ברקוביץ', נזכר ברגע אחד גדול: "המשחק שזכור לי לטובה הוא הניצחון 0:5על אוסטריה ב-1999. המשחק שדווקא אני אזכור תמיד לרעה גם הוא מול אוסטריה ב-1:1 בשנת 2001 עם ריצ'ארד נילסן. המגרש מיושן וחסר אווירה חייבים לעבור לאצטדיון אחר".

עוד אחד מעמודי התווך של הנבחרת בשנות ה-90, אבי נמני, הוסיף: "המשחק הכי זכור לי מאצטדיון ר"ג במדי הנבחרת זה המשחק שניצחנו 1:2 את נבחרת בולגריה. זה היה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלי ובעקבותיו עברתי לאתלטיקו מדריד. בתור צופה, המשחק שהכי זכור לי הוא בין ישראל לקולומביה".

נמני הסביר: "לא האצטדיון יקבע את ההישגים של הנבחרת, אך יותר טוב לה לשחק באצטדיון ביתי יותר. יש את טדי ואת אצטדיון חיפה החדש שייפתח. הנבחרת בהחלט יכולה לשחק בהם".

חלוץ הנבחרת בעבר, ויקי פרץ שכבש 14 שערים במדים הלאומיים נזכר: “התמודדנו לקדם אולימפי לפני אולימפיאדת מונטריאול ב-1975 ולמעשה המשחקים החשובים היו בארץ נגד דרום קוריאה ויפן שהיו קבוצות ששוות ברמה אלינו, אך היום הם לא סופרים אותנו מבחינת רמה. הם התקדמ ואנחנו קצת נתקענו. אלה היו משחקים חשובים. ניצחנו ועלינו לאולימפיאדה. לא לכל אחד יוצא לשחק במעמדים האלה".

חיים רביבו ואייל ברקוביץ´. (ONE)
חיים רביבו ואייל ברקוביץ´. היו זמנים
 

פרץ הוסיף: "משחק נוסף שזכור לי בצורה טובה הוא משחק ידידות מול יוון ב-1979, משחק שהבקעתי בו שלושער. היינו הרבה יותר טובים. מה שהיה מרגש במשחקים האלה היה הקהל הגדול שמילא את האצטדיון. זו היתה חוויה לשחק מול אצטדיון מלא".

על ההחלטה להפסיק את משחקי הנבחרת באצטדיון אמר: "זה אצטדיון לאומי אבל אני חושב שהוא כבר ישן וצריך אצטדיון יותר קומפקטי, שהצופים ייהנו בו וזה לא אצטדיון שאפשר ליהנות בו מבחינת צפייה במשחקים. הוא מיושן והקהל יושב רחוק. אני חושב שעל מנת ליהנות מחווית משחק, הקהל צריך להיות קרוב יותר למגרש כדי להיות מעורב יותר. ההחלטה להפסיק לשחק היא החלטה נכונה מה שאפשר לעשות הוא להרוס את היציעים ולבנותם בקונספט חדשה, זה יהיה הרבה יותר טוב לכולם".

אוהדי נבחרת ישראל. יתגעגעו לאצטדיון? (שי לוי)
אוהדי נבחרת ישראל. יתגעגעו לאצטדיון? (שי לוי)
 

הבלם אמיר שלח הוסיף: “בתקופה שאני שיחקתי בנבחרת משטח הדשא היה מהטובים ביותר והיה כיף לשחק. ברור שהמרחק מהיציעים מהווה חיסרון לאצטדיון, אבל זה חיסרון שאין לו משמעות אם האצטדיון מלא. יש הרבה משחקים שזכורים לטובה. שיחקתי בנבחרת 12 שנה מול נבחרות מהחזקות בעולם, למשל המשחק אוסטריה כשניצחנו 0:5, המשחקים של הנבחרת היו כאשר האצטדיון היה מלא וזה חוויה מדהימה גם כשחקן וגם כמובן לקהל".

לגבי ההחלטה לנדוד למקום חדש אמר שלח: "אני חושב שזו החלטה לא נכונה לגמרי. צריך להתאים את ההחלטה לפי היריבה. למשל במשחק מול פורטוגל, האצטדיון היה מלא וכשיש 40 אלף צופים יש חגיגת כדורגל למרות המרחק, הבעיה היא כאשר היציעים לא מאוכלסים. כרגע האצטדיונים שקיימים, אם זה טדי או בלומפילד , ם עד 20 אלף צופים. אם תבוא נבחרת רצינית, אני לא יודע אם זה יספיק. המטרה של אצטדיון גדול היא לייצר חוויה של כמה שיותר קהל וזה טוב לשחקנים. אני חושב שצריך לחשוב קודם כל על הקהל שרוצה להגיע למשחקים, אסור לנו לחתוך את כמות הצופים בחצי, זה דבר שיכול לגרום לכך שפחות אנשים יוכלו ליהנות ממשחקים גדולים. בנוסף, בגלל מספר המקומות המוגבלים, ידרשו יותר כסף לכרטיסים ואז אנחנו בעצם יורים לעצמנו ברגל".

שייע באצטדיון ר&qout;ג המפוצץ (לע&qout;מ)
שייע באצטדיון ר"ג המפוצץ (לע"מ)
 

חלוץ העבר ומאמן הפועל כפ"ס בהווה, שייע פייגנבוים, שהבקיע 24 שערים במדי הנבחרת: "המשחק הזכור לי ביותר הוא המשחק שבו ניצחנו את אוסטרליה במשחקים לקראת הגביע העולמי של מקסיקו, שיחקנו מול בערך 50 אלף איש, האצטדיון היה מפוצץ, הייתה אווירה מחשמלת וידענו שבאותו יום התלמידים לא הלכו לבית הספר. אנשים לא הלכו לעבוד, ידענו שאחנו מחוייבים למשחק הזה. שיחקנו עבור הסמל, עברנו הרבה חוויות, היינו משפחה אחת גדולה אני מאחל לדורות האלה של השחקנים לטעום מהחוויה הזו".

לגבי ההחלטה הוסיף: "אני חושב שההחלטה לעזוב את ר"ג טובה הקהל יושב רחוק מהמגרש וקשה ליהנות מחווית צפייה, אבל ההחלטה לשחק בהרבה מגרשים היא לא נכונה, לנבחרת ישראל חייב להיות אצטדיון לאומי של הנבחרת, אם רוצים באמת לעשות משהו לטובת הנבחרת, צריך להשקיע ולבנות אצטדיון חדש שהקהל יהיה על המגרש ולא רחוק, זה יהיה מאוד טוב לנבחרת שיהיה לה מגרש ביתי ולא לנדוד ממגרש למגרש".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */