שתף קטע נבחר

ריב השכנים הסתיים בתביעה על 70 אלף שקל

אדם תבע 70 אלף שקל משכנתו, בטענה שנגרמו לדירתו נזקים עצומים בשל השיפוץ שערכה. הוא זכה בפיצוי של 8,000 שקל בלבד. ביהמ"ש: סכום התביעה מופרז

אל פתחו של בית משפט השלום בבאר-שבע, הגיעה תביעה של אדם כנגד שכנתו לבניין. בתביעתו טען כי שיפוצים שערכה השכנה, המתגוררת בדירה מתחתיו, גרמו לדירתו נזקים רבים לאין שיעור.

 

 

לתביעה צורפה חוות דעת הנדסית, הקובעת כי הנזקים הישירים שנגרמו לתובע כתוצאה ממעשי השכנה, עומדים על 40 אלף שקל. הנזקים העקיפים, כגון עוגמת נפש והצורך בדיור חלופי בתקופת התיקונים, עומדים על לא פחות מ-30 אלף שקל נוספים. התובע לא הסתפק בכך, וביקש לחייב את הנתבעת גם בתשלום שכר טרחת המומחה מטעמו.

 

השכנה הכחישה את טענות התובע. היא צירפה לכתב ההגנה חוות דעת נגדית, ממנה עולה כי לתובע לא נגרמו נזקים הקשורים לשיפוצים בדירתה.

 

פער עצום בין סכום התביעה לנזק

השופט אור אדם, קבע כי לנוכח הפערים המשמעותיים בין שתי חוות הדעת שהונחו בפניו, אין מנוס מלמנות מומחה מטעם ביהמ"ש שיכריע במחלוקת.

 

בחוות הדעת שהגיש זה, נקבע כי נזקיו הישירים של התובע מסתכמים ב-7,000 שקל בלבד. זאת לאחר שנקבע כי מרבית הנזקים הם נזקי טיח ושקיעת אריחים. עוד קבע כי משך הזמן הדרוש לתיקון אלו עומד על שלושה ימי עבודה בלבד.

 

השופט קיבל את חוות דעת המומחה, תוך ציון כי מדובר במומחה ניטרלי. מכיוון שהתובע לא סיפר ראיות לנזקים עקיפים, השופט קבע כי נזקיו בגין עוגמת נפש ומשך תיקון הנזקים עומדים על לא יותר מאלף שקלים.

 

בהתחשב בפער הגדול שבין כתב התביעה לנזק שנקבע בסופו של דבר, השופט פסק כי אין מקום להשיב לתובע את עלות שכר טרחת המומחה מטעמו - אשר הפריז בקביעת הנזק.

 

לסיום, קבע כי השכנה תשלם לתובע 8,000 שקל. בנוסף תשלם לו הוצאות משפט בסך כ-1,900 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
השיפוץ יצא משליטה (אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים