שתף קטע נבחר

"החרם הטוניסאי נוגד את חוקת האיגוד"

דובר התאחדות הטניס לגברים הגיב לאירוע בו מאלק ג'אזירי לא הופיע למשחק מול וינטרוב הישראלי, אחרי הוראה של משרד הספורט בטוניסיה. גם ברשת ביקרו את המהלך, ופירסמו תמונה ישנה של השניים מחובקים: "עוד מעט יאסרו עליהם גם להתחבק"

הרוחות מסרבות להירגע, אחרי שהטניסאי אמיר וינטרוב עלה הבוקר (ו') אוטומטית לחצי גמר טורניר טשקנט (סך פרסים של 125 אלף דולרים). כזכור, יריבו הטוניסאי של וינטרוב, מאלק ג'אזירי, לא התייצב למשחק לאחר שהתבקש על ידי משרד הספורט במדינתו שלא לעלות למגרש אחד עם הטניסאי הישראלי.

 

עוד ב-ynet ספורט:

  

אתרים רבים בעולם התייחסו למקרה תוך מתן דגש על עירוב בין הפוליטיקה לספורט, ומספר תחנות טלוויזיה (כולל אלג'זירה ספורט) לא התעלמו מהמקרה, כאשר גם הטוויטר התמלא בהודעות בעניין. תמונה ישנה בה וינטרוב מחבק את ג'אזירי, תחת הכיתוב "עוד מעט יאסרו עליהם גם להתחבק', זכתה לשיתופים רבים.

 

התמונה הישנה שפורסמה (צילום: מתוך הטוויטר)
התמונה הישנה שפורסמה(צילום: מתוך הטוויטר)

 

מי שעוד לא יכלו להתעלם מהפרשה הן סוכנויות הידיעות הגדולות (AP ו-רויטרס) שפירסמו ידיעה בעניין, ואיתה צירפו את תגובתם של איגוד הטניס העולמי (ITF) והתאחדות הטניס לגברים (ATP).

 

"אנחנו מודעים למקרה ואנחנו בקשר עם איגוד הטניס העולמי", אמר דובר ה-ATP, סימון היג'סון. "יש הבחנה ברורה בין סמכות השיפוט שלנו כלפי השחקנים ובין הפדרציות השייכות ל-ITF. אנחנו מחפשים את הנסיבות הספציפיות של המקרה יחד עם איגוד הטניס העולמי ונפעל בהתאם".

 

וינטרוב וג'אזירי. הרוחות לא נרגעות (צילום: EPA, גטי אימג'ס) (צילום: EPA, גטי אימג'ס)
וינטרוב וג'אזירי. הרוחות לא נרגעות(צילום: EPA, גטי אימג'ס)

 

מי שעוד הגיב הוא ניק איימיסון, דובר איגוד הטניס העולמי, ששיגר מכתב לאיגוד הטניס הטוניסאי כדי ללמוד על הנסיבות. "אנחנו מאמינים שהספורט מטפח שיתוף פעולה טוב בין מדינות ושחקנים אמורים להיות מסוגלים להתחרות באופן חופשי בסבב העולמי. אם פדרציה אחראית כי שחקן לא לוקח חלק במשחק מול טניסאי אחר של הארגון, זה נוגד את חוקת ה-ITF".

 

איימיסון סיכם: "הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא להמשיך קדימה כדי לתת לשחקנים טוניסאים לשחק בחופשיות נגד יריבים כלשהם בעתיד, זו המטרה של כל גופי התאחדויות הטניס בכל מקום בעולם".

 

בתוך כך, דובר משרד הספורט הטוניסאי אישר ל-AP כי למאלק גא'זירי אכן שוגר דואר אלקטרוני המורה לו שלא להתייצב למשחק נגד וינטרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים