שתף קטע נבחר

ניצחון ל-Airbnb: ניתן להשכיר דירות לתיירים

משתמש בשירות Airbnb בניו-יורק נקנס ב-2,400 דולר בגין השכרת חלק מדירתו לתיירים, אולם ועדה מיוחדת החליטה לבטל את הקנס. הסיבה: השותף של המשכיר המשיך לגור בדירה בזמן שהתארחו בה תיירים

ניצחון לשירות "Airbnb": בית המשפט בניו-יורק, ארה"ב, קבע בשבוע שעבר כי אין מניעה חוקית להשכיר דירות לתיירים לצרכי נופש לטווח קצר. זאת לאחר שהוחלט לבטל קנס שהוטל על אחד ממשתמשי השירות, אשר השכיר בשנה שעברה חלק מהדירה שלו בשכונת האיסט וילג', משום שעל פי חוק, אסור לדיירים להשכיר חלק או נכס שלם לפחות מ-30 יום.

 

 

Airbnb הוא אתר שמציע לאנשים פלטפורמה להשכיר את הבתים או הדירות שלהם למטיילים. ועדת פיקוח הסביבה של ניו-יורק (New York's Environmental Control Board) פסקה בסוף השבוע שמשתמש Airbnb, נייג'ל וורן, היה רשאי (במסגרת חוקי הדיור העירוניים) להשכיר חלק מהדירה שלו באמצעות השירות, משום שהשותף שלו המשיך לגור בדירה באותו זמן. ההחלטה ביטלה פסיקה קודמת, במסגרתה הוטל קנס של 2,400 דולר על בעל הבית של וורן.

 

נזכיר כי תעשיית המלונות המסורתית פועלת נגד החברה המפעילה את Airbnb מזה תקופה ארוכה. מדובר בשירות הנחשב לאחד המהפכניים והמצליחים ביותר בתחום התיירות שנראו בשנים האחרונות, ופופולרי במיוחד בניו-יורק. כרגע יש למעלה מ-1,000 דירות להשכרה במנהטן בלבד.

 

בין השאר, השירות מאפשר לדיירים בערים מרכזיות להשכיר את דירתם או חלק ממנה לתקופות קצרות בעבור תיירים שמגיעים לביקור בעיר, ולמטיילים לחפש דירות להשכרה באופן דומה לחיפוש חדר במלון. במקרים רבים, המחירים של השירות נמוכים משמעותית ממחירי בתי המלון, ולמעשה שוברים את השוק, וניתן בקלות למצוא דירות או חדרים להשכרה במקומות מרכזיים ומבוקשים, וכאלו שאין בהם מלונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Sutterstock
ניו-יורק. התיירים מוזמנים להגיע
צילום: Sutterstock
מומלצים