שתף קטע נבחר

ארסנל רוצה שיא, מוריניו מטפח צעירים

ליגת האלופות: התותחנים יגיעו לעשרה ניצחונות חוץ רצופים בכל המסגרות אם ישיגו שלוש נקודות במארסיי. מנג'ר צ'לסי היה ציורי בהתייחסות שלו לכשרונות בקבוצה. מאמן דורטמונד יורגן קלופ מתכונן לפגוש את נאפולי שרצתה אותו בקיץ

יום הפתיחה של ליגת האלופות סיפק לא פחות מ-30 שערים, ו-16 הקבוצות שישלימו הערב (ד') את המחזור מקוות לעמוד בסטנדרטים ולכבד את האוהדים בכמות יפה לא פחות של כיבושים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

מרבית העניין, כך נראה, תהיה בבית המוות - בית 6. ארסנל, דורטמונד, נאפולי ומארסיי ייאבקו שם על שני כרטיסים, ונקודת הפתיחה תהיה כשהאיטלקים יארחו את הגרמנים, שהגיעו בעונה שעברה לגמר, בעוד התותחנים ייצאו לצרפת.

 

ארסן ונגר. השיא בדרך? (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
ארסן ונגר. השיא בדרך?(צילום: גטי אימג'ס)

 

לקראת המשחק מול מארסיי, ארסנל סימנה לעצמה מטרה: לשבור את שיא המועדון עם עשרה ניצחונות חוץ רצופים בכל המסגרות. הקבוצה של ארסן ונגר מגיעה בכושר טוב מהליגה, שם היא מדורגת במקום השני לאחר ארבעה מחזורים, והבלם פר מרטזאקר אמר: "אפשר היה להרגיש מהיום הראשון שיש פה משהו מיוחד העונה, חוץ מההפסד לאסטון וילה במחזור הראשון. הראינו עד כה שאנחנו מוכנים לשמור על רמת הביטחון ולהמשיך בריצה שלנו".

 

ונגר התייחס לאווירה הצפויה: "הקהל הביתי של מארסיי מלא תשוקה. זו קבוצה חזקה בהגנה, פיזית ומנוסה". הבעיה העיקרית שלו היא אוליבייה ז'ירו, שמצוי בכושר פנטסטי אבל סובל מכאבים בברך. החלוץ הצרפתי יפתח, אך ונגר יהיה מודאג בנוגע להתפתחויות.

 

ז'ירו ומרטזאקר. "משהו מיוחד" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ז'ירו ומרטזאקר. "משהו מיוחד"(צילום: רויטרס)

 

במארסיי עסקו בשבוע האחרון בטרגדיה של המנהל המקצועי חוסה אניגו, שבנו אדריאן נרצח. שחקני הקבוצה צפויים לעלות עם סרטים שחורים.

 

נאפולי ודורטמונד מגיעות שתיהן עם מאה אחוזי הצלחה מהליגה האיטלקית והספרדית, ומאמן האיטלקים רפא בניטס להוט להמשיך ברצף. לשם כך, הוא הבהיר לקראת המשחק: "לא נשים 11 שחקנים מאחורי הכדור ונחכה לדורטמונד. אנחנו רוצים לנצח ומוכנים לתקוף".

 

רפא בניטס. "מוכנים לתקוף" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
רפא בניטס. "מוכנים לתקוף"(צילום: AFP)

 

מאמן דורטמונד יורגן קלופ אישר כי נאפולי פנתה אליו בקיץ כדי שיגיע להחליף את וולטר מצארי, אך דחה את ההצעה. עכשיו הוא מתכונן לפתיחה מולה, ומתרגש: "זה עומד להיות הבית המלהיב ביותר, ואנחנו חלק ממנו. כל ארבע הקבוצות יכולות לעלות וכל ארבע הקבוצות יכולות לא להשיג כרטיס אפילו לליגה האירופית. אבל אנחנו בכושר טוב והגענו כדי להשיג משהו".

 

לקראת משחקה של צ'לסי מול באזל בבית 5, ז'וזה מוריניו שיעשע את העיתונאים עם המטאפורות שלו בנוגע לשחקנים הצעירים של הקבוצה: "יש לנו ביצים צעירות ויפהפיות, שצריכות אמא - או במקרה הזה אבא - שיטפל בהם, ישמור שיהיה להם חם בחורף יביא את השמיכה וידאג שיעשו שיפור. יום אחד השמש תזרח, ואתה שובר אותן והם מוכנים לרמה הגבוהה".  

 

ז'וזה מוריניו. אמא אווזה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
ז'וזה מוריניו. אמא אווזה(צילום: גטי אימג'ס)

 

מוריניו, שמאז תחילת העונה עורך שינויים רבים בהרכב ממשחק למשחק, צפוי להחזיר הפעם את פרנק למפארד, שישחק לצד  מרקו ואן חינקל בקישור.

 

סלטיק יוצאת לסן סירו לפגוש את מילאן בבית 8, בו ישחקו גם ברצלונה ואייאקס. מנג'ר סלטיק ניל לנון האשים את יובנטוס ששיחקה מול קבוצתו באגרסיביות מוגזמת בשמינית הגמר בעונה שעברה, והחלוץ אלסנדרו מאטרי, שעבר מיובה למילאן ויפגוש שוב את הסקוטים, השיב: "סלטיק עשתה את אותו הדבר. הרבה מהשחקנים תקפו אותנו וזה נורמלי".

 

אלסנדרו מאטרי. שוב מול סלטיק (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אלסנדרו מאטרי. שוב מול סלטיק(צילום: AFP)

 

מילאן תחסר את קאקה הפצוע, שדורש לא לקבל תשלום עד שיחזור לשחק, וגם את סטפן אל שראווי. ניר ביטון נכלל בסגל סלטיק למשחק, אך לנון לא צפוי לתת לו דקות ראשונות משום שעדיין לא הספק להתאמן זמן משמעותי עם הקבוצה. בירם כיאל, הסובל מפציעה במפשעה, נשאר מחוץ לסגל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
יורגן קלופ
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים