יום רביעי, 15.05.2024 שעה 22:59

אנדי רם ויוני ארליך נתנו לישראל 1:2 על בלגיה

רגע לפני כניסת יום כיפור, אנדיוני ניצחו 3:6, 7:5, 6:1, 5:7 ו-3:6 את רוחוס ודארסיס ונתנו לישראל יתרון בדייויס. דודי סלע יוכל לגמור את הסיפור

|
אנדי רם ויוני ארליך (איגוד הטניס)
אנדי רם ויוני ארליך (איגוד הטניס)

דקות לפני כניסת יום הכיפורים בבלגיה, השיגו אנדי רם ויוני ארליך, למרות התפרקות לא מובנת במשך כמערכה וחצי, עוד ניצחון ענק לפנתיאון המפואר שלהם כשגברו בדרמה מורטת עצבים על אוליבר רוחוס וסטיב דארסיס הבלגים 3:6, 7:5, 6:1, 5:7 ו-3:6.

עם הניצחון הזה, ישראל עלתה ל-1:2 במפגש הפלייאוף על ההישארות בבית העליון בגביע דייויס, כשהנבחרת זקוקה לנקודה בודדת אותה יצטרך להשיג דודי סלע מול רובן בלמנמס במשחק הראשון ביום ראשון. אם סלע לא יעמוד במשימה, המפגש יילך למשחק חמישי בין סטיב דארסיס לאמיר וינטרוב.

אחרי מספר משחקונים של גישוש נכנסה המערכה הראשונה להילוך גבוה. חמשת המשחקונים הראשונים זרמו עם ההגשה. במשחקון השישי קיבלו הישראלים אפשרות שבירה ראשונה שנוצלה במלואה ועלו ל-2:4. רם וארליך השלימו את המלאכה כששמרו על ההגשות וסגרו 3:6 ו-0:1 במערכות.

במערכה השנייה השבירה הישראלית הושגה כבר במשחקון השלישי. רם וארליך המשיכו לשלוט במגרש כששמרו ל-1:3. ביתרון 2:4 החמיצו אנדיוני שלוש נקודות שבירה והבלגים שמרו. גם המשחקון הבא היה צמוד והפעם הבלגים החמיצו הזדמנות לשבור וישראל עלתה ל-3:5.

הבלגים המתוסכלים נקלעו ל-40:0 במשחקון הבא אבל דארסיס התעשת, הציל ארבע נקודות מערכה וצימק ל-4:5.  המומנטום הישראלי שנפגע השפיע על רם שביצע כמה שגיאות והבלגים שברו והשוו ל-5:5. מכאן הישראלים נעלמו, הבלגים שמרו וניצלו משחקון הגשה רע של יוני, שברו ל -5:7 והשוו את מניין המערכות ל-1:1.

רוחוס ודארסיס עלו בטירוף למערכה השלישית, שברו את יוני ארליך ששבר מחבט מעצבים וברחו ל-0:3. אנדיוני השיגו משחקון של כבוד אבל הבלגים המשיכו לשלוט במערכה ושברו גם ל-1:5 בדרך ל-1:6 קליל ויתרון 1:2 במערכות.

המערכה הרביעית נפתחה בדיוק מהיכן שנעצרה המערכה השלישית. הבלגים שברו את אנדיוני ושמרו ל-0:2. רם וארליך עצרו את שטף חמשת המשחקונים הרצופים של הבלגים כששמרו על ההגשה ל-1:2. דארסיס לא נלחץ והגיש ל-1:3, אבל אנדיוני נרגעו, שמרו על ההגשה וההזדמנות שלהם אכן הגיעה כששברו בחזרה ל-3:3.

אנדי רם ויוני ארליך (איגוד הטניס) (ONE)
אנדי רם ויוני ארליך (איגוד הטניס)
 

אבל הישראלים בעטו בדלי כשרם לא הצליח להמשיך את המומנטום והעניק עם טעות כפולה נקודת שבירה שנוצלה על ידי הבלגים, שעלו ל-15:40 אבל הפעם היה תורם לפשל ואנדיוני חזרו ושברו ל-4:4.

הישראלים הצילו נקודת שבירה קריטית ושמרו על ההגשה והבלגים השוו ל-5:5 על האפס. הבלגים עלו ל-0:30 אבל ארבע נקודות רצופות העלו את אנדיוני ל-5:6. המהפך הושלם כשהישראלים חזרו מ-30:0 ושברו ל-5:7 כשהם חזרו בענק לתמונת המשחק.

אחרי שלושה משחקונים בהם נשמרה ההגשה במערכה חמישית, הצליחו אנדיוני לשבור בסופו של משחקון צמוד ל-1:3 אחרי שניצלו החמצה מזעזעת של דארסיס ושתי טעויות בלתי מחויבות של רוחוס.

אבל זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנדיוני שברו בחזרה ולקחו בשיניים עם 5:7 את המערכה הרביעית. במערכה החמישית השיגו הישראלים שבירה מכרעת ל-1:3 ומכאן הניצחון הישראלי היה בכיס.

רם וארליך שמרו ל-1:4 ו-2:5 והחמיצו נקודת משחק אחת כשהבלגים שמרו ל-3:5, אך לקחו את המשחק בקלות עם ההגשה במשחקון הבא. רם וארליך התחבקו ארוכות בסיום, כשהמחנה הישראלי צהל ושמח.

אסור לפספס
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */