יום ראשון, 02.06.2024 שעה 05:52
אבנר קופל

הטעויות של נבחרת ישראל

אבנר קופל בטור מיוחד ל-ONE על הסיבות לכישלון של נבחרת ישראל: הוויתור על הגארד הייתה טעות קשה. מזרחי? הראה לשחקן שלו את הדרך החוצה

תארו לעצמכם שנבחרת הכדורגל של ישראל הייתה מפסידה בתוצאה מינימלית לגרמניה ביורו (אליפות אירופה), יום קודם לכן מנצחת את בלגיה, ויום-יומיים לפני כן מפסידה לצרפת ואנגליה ולא מעפילה לשלב הבא. יודעים מה היה קורה? אבי לוזון היה נשאר בתפקיד לכל ימי חייו והמאמן של אותה נבחרת היה מקבל חוזה לעשר שנים.

רק שזה לא קרה לצערי בכדורגל אלא בכדורסל ולכן אנו לומדים בעל כורחנו מונחים הזויים מפרשן שהיה בעבר מאמן נבחרת כושל ומפרשן שיצא לא מזמן מאשפוז בכפייה. דברים כמו: "רעידת אדמה", "מחפיר", "חשבון נפש".

לדעתי, הסיבות לאי הצלחת הנבחרת אינן אך ורק בשחקנים למרות שהם המרכיב המרכזי והעיקרי להצלחה ולכישלון. הרי אנו מדברים על שחקן NBA, שחקן שמועמד ל-NBA, ארבעה שחקני יורוליג מובילים, שלושה אלופי אירופה, שני שחקנים ששיחקו באירופה שנים רבות, מאמן בעל רקורד בישראל ובאירופה ובואו לא נשכח כי אותו צוות המאמנים והשחקנים הביא אותנו בשנה שעברה בקמפיין מדהים לאליפות זו תוך ניצחונות בבית ובחוץ ביניהם על סרביה האגדית. ומה יאמרו פרשנינו על טורקיה ורוסיה, מעצמות על בכדורסל האירופי אשר תוצאותיהן גרועות משלנו וגם הן נמצאות כרגע בדרך הביתה?

אבנר קופל (יוסי ציפקיס)
אבנר קופל. מצביע על הסיבות לכישלון (יוסי ציפקיס)
 

אין כל צל של ספק כי אי הצלחתינו מחייבת דיון וחשיבה מעמיקה, אך לדעתי את חיצי הביקורת הנוקבת יש להפנות אלינו, עסקני הספורט וראשי איגוד הכדורסל כי רק אנו נכשלנו. בניגוד לשחקנים, אנו העסקנים לא דאגנו להכין את הנבחרת מבעוד מועד בצורה הטובה ביותר עד כדי מעילה בתפקידכם, כי "מי שלא טורח בערב שבת" מפסיד בגדול. הנה הסיבות לכישלון:

1. גל מקל
טעות נוראית עד כדי שערורייה היה הוויתור על השחקן בנבחרת ישראל על ידי המאמן הלאומי (הבעתי דעה נחרצת זו בפני המאמן לפני מספר שבועות) אשר לא קיבל כל גיבוי מקברניטי האיגוד להתמודד מול דרישת קבוצתו החדשה, והרי חוקי ה-NBA אינם מונעים השתתפות באליפות אירופה. מקסימום מבקשים. מדוע לוותר בקלות כה רבה על שחקן ישראלי מוביל, אלוף ישראל המצוי בשיא כושרו ובתפקיד מקצועי כה חשוב מבחינת הנבחרת. חבל.

2. טעות המתאזרח
 לפני כ-15 חודשים בהיותי יו"ר איגוד הכדורסל נפגשתי עם שחקן ה NBA היהודי, ג'ורדן פארמר, אשר כיכב תקופה מסויימת במכבי ת"א וסיכמתי איתו על הצטרפותו לנבחרת ישראל בכפוף להסדרת ניירותיו הפורמליים ובכפוף להחלטת המאמן. יתרה מכך אף סיכמתי עם המאמן הלאומי וממלאי מקומי לתפקיד על הזמנתו לכל אירועי הנבחרת וכל זאת מתוך הכוונה לשריין שחקן מתאזרח נוסף ברמה הגבוהה ביותר.

פארמר (ONE)
פארמר. יכול היה לשחק בישראל
 

לצערי פרישתי מהתפקיד בחודש אפריל מנעה ממני את המשך הטיפול. את יורשיי זה לא עניין, השחקן המתאזרח, אלכס טיוס הנפלא נפצע וכך נותרנו עם התוכניות. אך תארו לכם את הקו האחורי של נבחרת ישראל עם פארמר-מקל-כספי - שלושה שחקני NBA משלנו, ובתוספת השחקנים הנפלאים, יוגב אוחיון, ליאור אליהו, יותם הלפרין ואפיק ניסים ותקבלו חוויית כדורסל.

הפרשנים? הם ילכו ויקדחו לנו בראש עם המסור החשמלי שלהם ויספרו לכולם שאין לנו שחקנים. ושלא ימכרו לנו שצריכים רק גבוהים כי הוכח בעבר שכשהגארדים בשיאם אין מי שיעצור אותנו (ראו מקרה לייבוביץ', ברקוביץ', ג'מצ'י ואפילו אפיק ניסים שכיכב).

3. שמעון מזרחי
עם פרישתי באפריל מתפקיד יו"ר האיגוד "קפץ" ממלא מקומי, מר שמעון מזרחי, לתפקיד והנציח את המושג הקלאסי של ניגוד עניינים חמור. בתקופת ההכנה הרגישה של הנבחרת הוא ידע להראות לשחקן המרכזי שלנו, ליאור אליהו, את הדלת החוצה ממכבי ת"א. לאחר יום או יומיים הוא ידע להיכנס לחדר ההלבשה של הנבחרת כיו"ר האיגוד ולהרביץ ציונות בשחקן באותו אליהו. הזוי, פוגעני ובוודאי שלא מכובד לשחקן ולחבריו.

שמעון מזרחי (יניב גונן)
שמעון מזרחי. פגע באליהו (יניב גונן)
 

4. אדון שרף ומר אייזנברג
אדוני "האנטי", חובבי הנגד, אוהבי הוויכוחים, הסכסוכים והמריבות הצליחו בצורה לא רעה לחלחל למערכת המקצועית את אווירת הכאוס, עובדה שהזיקה מאוד בתקופת ההכנה. בהתחשב בכך שמדובר בשחקנים צעירים בני 20-25, יש תחושה כי מדובר בריב מתמשך של הורים בנוכחות הילדים, ולכו תדעו לאחר מכן למה הילד מתוסכל. האם אנו עדים לתכנון מתמשך של "תפירת" תפקיד בשכר מלא לאדון שרף על חשבון אי הצלחת הנבחרת? נחכה ונראה, הרי בשביל מה יש חברים וקופים?

5.מורן רוט
אי רישום טכני של השחקן לאליפות אינו מהווה סיבה להצלחה או אי הצלחה של הנבחרת אך היא כן מראה על סימפטום של חוסר עניין והיעדר כל חשיבה מערכתית בהתייחס לנבחרת. גם מינויים פוליטיים של יו"ר משלחת ומנהל המבוגרים בלמעלה מ-50 שנה מגילאי השחקנים אינו מוסיף. ולכן האפתיות, האדישות וחוסר העניין של כולם (גם של השחקנים לעיתים השחקנים).

ולעתיד:
1. השחזת הסכינים בעת הזו לא תטיב עם הכדורסל הישראלי. אולי עם הפרשנים והרייטינג יש לקחת אוויר וזמן ולערוך תוכנית רב שנתית.

2. יש לקחת החלטה באיגוד כי השתתפות באליפויות אירופה מחייבת את כל השחקנים הנבחרים ע׳י המאמן להגיע.

3. לצרף מאמנים בכירים נוספים למערכת דוגמת דייויד בלאט, פיני גרשון ואחרים.

פיני גרשון מעניק לדייויד בלאט את פרס מאמן החודש (שי לוי)
פיני גרשון ודייויד בלאט. אנו זקוקים למאמנים עם ניסיון (שי לוי)
 

4. והחשוב מכל, בואו נכבד ונקבל את שחקנינו בנבחרת ישראל למרות אי ההצלחה כי הם שלנו ורובם אף ישתתפו באליפות הבאה.

חתימה טובה ושנה טובה.

גילוי נאות: הכותב הקים את מנהלת ליגת העל בכדורסל, שימש כיו"ר כעשר שנים ונבחר ציבורית לתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל באוגוסט 2012 ועד לפרישתו מרצון באפריל 2013.             

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים