שתף קטע נבחר

צילום: ראובן שוורץ, גטי אימג'ס

קוז'יקרו: "המשחק מול גרמניה הוא גמר גביע"

סנטר נבחרת ישראל דרוך למפגש הקריטי (18:45), בידיעה שניצחון עשוי להספיק כדי להעפיל לשלב השני ביורובאסקט: "מנסים כל הזמן ללמוד מהטעויות". פניני: "אין לנו מישהו בסייז של פלייס, נצטרך שעידו יביא את כל הכוחות שלו"

על שני דברים תקום ותיפול הערב (ב') נבחרת ישראל. אחרי שאוקראינה ניצחה 68:87 את בריטניה, אריק שיבק וחניכיו חייבים לנצח את נבחרת גרמניה (18:45) וגם להחזיק אצבעות למעידה של בלגיה מול צרפת כדי לעלות, מי היה מאמין, לטופ 12. רק אם שני התנאים הללו יתקיימו, ישראל תזכה בכרטיס ההעפלה הנכסף.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

הניצחון הגדול 69:87 אמש על בלגיה החזיר צבע לפנים של אנשי המשלחת הישראלית, בטח אחרי מאזן 3:0. מצד שני, גם תסכול. למה היכולת הזו הגיעה בשלב מאוחר כל כך באליפות ולא מתחילת הטורניר.

 

המצטיין בניצחון על בלגיה, אפיק נסים (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
המצטיין בניצחון על בלגיה, אפיק נסים(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

עוד לפני שנחפש את המפתחות של מנהרת הזמן, כולם יכלו ליהנות אתמול מתצוגה של שחקן שהיה, בניגוד לחבריו, מפוקס כבר מתחילת האליפות - אפיק נסים. 23 נקודות, 12 מתוכן ברבע השני, 11 ברבע השלישי, כשהוא קולע מכל מקום על המגרש.

 

היחידי שהצליח לעצור אותו, אגב, היה השופט, ששרק נגדו עבירה טכנית מוזרה על התחזות. בשקט, ברוגע ועם פירגון אדיר לחבריו, נסים הפך לאחד המנהיגים של הנבחרת. בכלל, ישראל נהנתה אתמול מהתעוררות מחודשת של הגארדים שלה, גם יוגב אוחיון (8 נק' ו-7 ריב') ויותם הלפרין (14 נק') פתחו את המשחק בסערה, ליאור אליהו (13 נק' ו-6 אס') השתחרר והכדור, שבמשך שלושה משחקים טייל במקרה הטוב על הטבעת, אתמול הוא סוף סוף נכנס.

 

טיבור פליס הגרמני. משוכה לא פשוטה בכלל (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
טיבור פליס הגרמני. משוכה לא פשוטה בכלל(צילום: גטי אימג'ס)

 

איש אחד לא היה חלק אמש מהחגיגה הכחולה-לבנה של הנבחרת, והוא עמרי כספי. 7 דקות מפתיחת המשחק, כספי ירד לספסל וכשהנבחרת אצה רצה לה לניצחון מוחץ, הפורוורד לא חזר לפרקט, אלא רק ברבע האחרון, בדקות הסיום.

 

עוד לפני שיחזיקו אצבעות ליריבות, בנבחרת בסופו של דבר צריכים גם לרשום ניצחון היום על גרמניה. היריבה נמצאת במקום ה-5 בבית, וכמו ישראל עם ניצחון אחד בלבד מול שלושה הפסדים.

 

אפיק נסים, ניצן חנוכי, אלישי כדיר וגיא פניני (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אפיק נסים, ניצן חנוכי, אלישי כדיר וגיא פניני(צילום: ראובן שוורץ)

 

עידו קוז'יקרו סיפר לקראת המשחק: "אני שמח שסוף סוף ניצחנו ושאר הנבחרות עשו בשבילנו חצי עבודה. הדברים לא תלויים רק בנו ואני מקווה שהיום נעשה את מה שאנחנו צריכים לעשות. נעשה ונקווה לכל השאר. אתם רואים שכל משחק פה זו מלחמה. יש לנו הערב עוד גמר גביע, מקווה שנעשה את זה".

 

"ליוגב, יותם ואפיק היה משחק מצוין אתמול", המשיך קוז'יקרו. "אפיק נתן לנו דחיפה מדהימה ברבע השני, גם יותם ויוגב. אני עדיין חושב שהם יכולים להיות אפילו טובים יותר. ואני מקווה שהמשחק הזה ייתן להם ביטחון. הם שחקנים מצוינים שהוכיחו את עצמם ברמות הכי גבוהות באירופה, לא פעם ולא פעמיים, נותר לי לקוות שהם ימשיכו את המומנטום הזה. מבחינתי את כל מה שאני אוכל לעשות על המגרש ומחוצה לו, אעשה כדי לעזור להם".

 

"אני לא יכול להגיד שאנחנו לא מתעסקים בעבר כי אנחנו מנסים ללמוד מהטעויות שלנו", סיכם קוז'יקרו. "תראו את בריטניה. כתבתם שחצי מהם דייגים ועובדים בבנק. והנה, הם ניצחו גם את גרמניה שזו נבחרת טובה מאוד. זה טורניר מאוד קשה, הרמה גבוהה וכל משחק הוא מלחמה".

 

משחק על כל הקופה. שיבק ועומרי כספי (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
משחק על כל הקופה. שיבק ועומרי כספי(צילום: ראובן שוורץ)

 

חיוכים רבים נראו באימון הבוקר. גיא פניני: "המטרה היא לשחק את הכדורסל הטוב של אתמול ולהביא את הביחד של אתמול. באמת היה כיף. קשה להסביר טעם של ניצחון בספורט. יש לנו משימה לא קלה, כי גרמניה נבחרת טובה, אבל אנחנו צריכים להתרכז קודם כל בעצמנו, כי אם נביא את הכדורסל הטוב, אז אני מאמין שבסוף היום נחייך. גרמניה נבחרת מסוכנת, שרצה הרבה שנים ביחד. אנחנו צריכים לעצור את הפיקנרול המסוכן שלהם ואת טיבור פלייס שהוא 2.20 מ', ואין לנו מישהו בסייז כזה. נצטרך שעידו קוזי'קרו יביא את כל הכוחות שלו". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
עידו קוז'יקרו
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים