שתף קטע נבחר

מי תארח את אולימפיאדת 2020?

מדריד מתגאה במחירים זולים ומתקנים מוכנים, טוקיו תיעזר ברובוט לפרזנטציה ואיסטנבול מבטיחה השקעה חסרת תקדים בתשתיות. הערב עיר אחת תהפוך למאושרת ביותר בעולם, לנו כבר יש הימור על הזוכה

בעיר ריו כבר עסוקים בהכנות קדחתניות לקראת האולימפיאדה שתיערך אצלם בעוד שלוש שנים וביום שבת הקרוב נגלה מי תהיה העיר שתזכה בכבוד לארח את המשחקים האולימפיים לאחריה ב-2020.

 

עוד ב-ynet ספורט:

   

100 חברי הוועד האולימפי הבינלאומי שיתכנסו לכינוס ה-125 בבואנוס איירס יצטרכו להכריע בין איסטנבול (טורקיה), טוקיו (יפן) ומדריד (ספרד).

 

מדריד, טוקיו ואיסטנבול. משלוש תצא אחת (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
מדריד, טוקיו ואיסטנבול. משלוש תצא אחת(צילום: GettyImages)

 

לכל אחת מהערים שהגיעו לשלב האחרון יינתנו 45 דקות לפרזנטציה ולאחריהן תיערך ההצבעה הראשונה בסיומה תנופה אחת מהמועמדות ואז יתקיים סיבוב שני בין שתי הערים האחרונות שנותרו. בסביבות 23:30 בלילה (שעון ישראל) יכריז ז'אק רוג, באחת מהופעותיו האחרונות כנשיא הוועד האולימפי על העיר הזוכה.

 

רגע לפני הבחירה, ליקטנו עבורכם את התוכניות וההבטחות של כל אחת מהמועמדות ואפילו הרשנו לעצמנו להמר על המנצחת.

 

ז'ק רוג. אחת מהופעותיו האחרונות כנשיא הוועד  (צילום: AP) (צילום: AP)
ז'ק רוג. אחת מהופעותיו האחרונות כנשיא הוועד (צילום: AP)

 

מדריד: פעם שלישית בינגו?

עיר הבירה של ספרד, מגישה מועמדות לאירוח בפעם השלישית ברציפות ותקווה להחזיר את האולימפיאדה לספרד לראשונה מאז ברצלונה 1992.

 

ספרד הסובלת מצרות כלכליות תציג את המשחקים כאמצעי לפיתוח הכלכלה במדינה ותטען כי היא אינה זקוקה להשקעה רבה שכן מתוך 36 המתקנים הנדרשים במדינה 27 כבר קיימים.

 

סנטיאגו ברנבאו. במדריד כבר יש מתקנים רבים מוכנים (צילום: Gettyimages/Imagebank) (צילום: Gettyimages/Imagebank)
סנטיאגו ברנבאו. במדריד כבר יש מתקנים רבים מוכנים(צילום: Gettyimages/Imagebank)

 

יתרון נוסף שספרד תציג הוא השטח הקטן שבסביבתו יערכו משחקים (רדיוס של עשרה קילומטרים בלבד), למעט תחרויות השייט שייערכו בוולנסיה.

  

טקס הפתיחה והסיום יערכו באצטדיון האולימפי 'לה פיינטה' הוותיק שנחנך ב-1994 ומשמש כיום בעיקר לאירועי אתלטיקה. כיום האצטדיון נמצא בשיפוצים בסיומם תוגדל תכולתו ל-73 אלף מקומות והוא ישמש כמגרשה הביתי של אתלטיקו מדריד.

 

 

העבודות באצטדיון לה פיינטה (צילום: AP) (צילום: AP)
העבודות באצטדיון לה פיינטה(צילום: AP)

 

בדומה למשחקים בלונדון ב-2012, גם כאן המארגנים כבר הכריזו שמחירי הכרטיסים יהיו אטרקטיביים, כאשר 40 אחוז מהכמות יימכרו בפחות מ-55 דולר ועוד 32 אחוז מהם, ינועו באזור ה-100 דולרים.

 

ההימור: סיכוי קלוש

שמונה שנים לאחר המשחקים בבירה הבריטית, קשה לראות איך הוועד האולימפי יעניק שוב למערב אירופה את זכות האירוח. בנוסף המצב הכלכלי הקשה במדינה עם שיעור אבטלה של 27% לא מוסיף למדריד נקודות זכות. מוטב לבירה הספרדית להתכונן כבר מעכשיו למכרז ל-2024, שם היא כבר תזכה.

 

טוקיו: העתיד כבר כאן

הפעם האחרונה שטוקיו אירחה את המשחקים האולימפיים היתה ב-1964. הזמן הרב שחלף מאז הפך את היפנים לרעבים יותר ולמרות ההפסד במכרז ל-2016 הם לא מוותרים ומציגים תוכנית גרנדיוזית במיוחד.

 

בטוקיו מאמינים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בטוקיו מאמינים(צילום: רויטרס)

 

היפנים לא חסכו בגימיקים כולל רובוט שיציג את הפרזנטציה כשההתמקדות היא בשילוב בין חזון מודרני למורשת ההיסטורית של העיר. בנוסף, היפנים מתכננים לנצל את אירוח האולימפיאדה גם לתחום החינוך וישלבו תוכנית לימודים מיוחדת בנושא בבתי הספר.

 

האצטדיון אשר אמור לארח את טקסי הפתיחה והסיום כבר נבנה בימים אלו ומתוכנן לארח את אליפות העולם בראגבי ב-2019. תכולתו תהיה תחילה 50 אלף מקומות כשעד המשחקים הוא ישופץ ויגדל ב-30 אלף מקומות נוספים.

 

הדמיה של האצטדיון האולימפי בטוקיו (צילום: AP) (צילום: AP)
הדמיה של האצטדיון האולימפי בטוקיו(צילום: AP)

 

בניגוד למדריד לטוקיו תהיה עבודה רבה בבנייה של מתקנים חדשים. היא זקוקה ל-19 מתקנים נוספים על ה-13 שכבר קיימים. רוב המתקנים אגב יהיו ברדיוס של 8 קילומטרים בלבד.

 

ההימור - סיכוי בינוני:

טוקיו היא הפייבוריטית של סוכנויות ההימורים אך לא מעט בעיות העומדות על הפרק עלולות למנוע ממנה את הכבוד ברגע האחרון. עלות האירוח צפויה להסתכם ב-3.4 מיליארד דולר, הממשלה היפנית התחייבה לסייע במיליארד בלבד, ואת יתר הסכום יצטרכו המארגנים לגייס מגורמים שונים.

 

רעידת האדמה בטוקיו לא מסייעת לסיכויים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רעידת האדמה בטוקיו לא מסייעת לסיכויים(צילום: רויטרס)

 

בנוסף יפן סבלה ממספר אסונות אקולוגים ביניהם רעידת האדמה הגדולה ב-2011 והצונאמי. כתוצאה מכך נפגע הכור בפוקושימה וגרם לנזק סביבתי. למרות הניסיונות היפניים להרגיע ולהבהיר כי אין ממה לחשוש, לבעיות הללו יהיה חלק נכבד בקבלת ההחלטה של חברי הוועד.

 

איסטנבול: רוצים לעשות היסטוריה

העיר הגדולה בטורקיה למודת אכזבות ממכרזים אולימפיים. זוהי כבר הפעם החמישית שאיסטנבול מנסה לזכות באירוח ובשבת הקרובה מחזיקים אזרחי טורקיה אצבעות שסוף סוף היא תזכה.

 

הוועדה המארגנת של קמפיין איסטנבול 2020 מיתגו את אירוח המשחקים תחת תוכנית בשם "טורקיה 2023", השנה בה תחגוג המדינה מאה שנים. הבעיה המרכזית של הטורקים תהיה נגישות הספורטאים והאוהדים למתקנים. 38 המתקנים, מתוכם 21 חדשים יחולקו לארבעה איזורים גדולים כשזמן הנסיעה מהכפר האולימפי אליהם יעמוד על לפחות 35 דקות.

 

איסטנבול. העיר מתכננת מהפכה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
איסטנבול. העיר מתכננת מהפכה(צילום: AFP)

 

הטורקים מבטיחים בדומה למה שהתרחש באתונה 2004, להשקעה חסרת תקדים בתשתיות בעיר במחיר של קרוב ל-10 מיליארד דולר שיגיעו מהמדינה. איזור הנמל בעיר צפוי לעבור מתיחת פנים רצינית ובצידו המזרחי יוקם אתר נופש.

 

ההימור- סיכוי גדול:

דווקא בגלל המהפכה בתשתיות, מקומות העבודה הרבים שצפויים להיפתח והשיפור המשמעותי בחזות פני העיר, לאיסטנבול יש סיכוי גדול להיבחר. עם זאת, היא עדיין צריכה להתמודד עם מספר בעיות חשובות על הפרק ביניהן עבירות הסמים הרבות בקרב ספורטאיה לאחרונה, חוסר היציבות השלטונית והפגנות הענק נגד הממשלה וגם מלחמת האזרחים הסורית המשתוללת בגבולה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: GettyImages
הכינוס ה-125 של הוועד האולימפי
צילום: GettyImages
מומלצים