יום שבת, 01.06.2024 שעה 06:20

יש גביע: אנדי רם ומירני זכו בטורניר מיאמי היוקרתי

גמר הזוגות: הישראלי והבלארוסי חזרו מפיגור מערכה ומ-3:0 בסופר טיי-ברייק וניצחו 7:6, 2:6 ו-7:10 את פישר והאס. רם: "אנחנו כמו 'היפה והחיה'"

|
אנדי רם ומקס מירני עם הגביע (GettyImages)
אנדי רם ומקס מירני עם הגביע (GettyImages)

שבועיים לאחר שהחמיצו שלוש נקודות אליפות בטורניר אינדיאן וולס, אנדי רם ובן זוגו הבלארוסי, מקס מירני, זכו הערב (שבת) בטורניר מיאמי היוקרתי לאחר שניצחו את אשלי פישר וסטפן האס האוסטרלים 7:6, 2:6 ו-7:10 במשחק הגמר שארך שעה ו-37 דקות.

רם ומירני, שהעפילו לגמר לאחר שהצילו חמש נקודות משחק בחצי הגמר לפני שניצחו את ג'וליאן נואלה ויורגן מלצר האוסטרים, איבדו שתי נקודות הכרעה במערכה הראשונה והפסידו בשובר השיוויון אבל לא נשברו, שברו פעמיים במערכה השניה וניצחו 2:6.

בסופר טיי-ברייק רם ומירני נקלעו לפיגור 3:0 אבל חזרו מיד ל-4:4 והמשיכו לניצחון 7:10 וזכיה בטורניר הזוגות, שהיה התואר השני שלהם כצמד לאחר שבאוקטובר הם זכו בטורניר וינה.

מירני חגג זכיה רביעית בפלורידה והישווה בכך את הישגיהם  של טוד וודברידג' ומארק וודפורד, שאוחזים בשיא הזכיות בטורנירי הזוגות במיאמי.

אנדי רם ומקס מירני במהלך משחק הגמר במיאמי (GettyImages)
אנדי רם ומקס מירני במהלך משחק הגמר במיאמי (GettyImages)

רם חגג בכך את התואר ה-16 שלו בקריירה והראשון העונה לאחר שהגיע לגמר טורניר אינדיאן וולס ולגמר טורניר מארסיי.

רם אמר בהומור האופייני לו כ"כ בסיום בטקס הענקת הגביע: "אני ומירני זה שילוב טוב, משהו כמו 'היפה והחיה', אני כבר שבועיים מסתובב עם חיוך על הפרצוף, חיוך שאפילו פלסטר לא יכול להסיר".

מערכה ראשונה: 6:7 לפישר והאס
מירני הגיש ראשון וזכה ביחד עם רם במשחקון בקלות. הצמד האוסטרלי הגיב עם ניצחון קליל משלו והישווה ל-1:1 אבל רם הגיש היטב והעלה את הצמד הישראלי-בלארוסי ל-1:2. גם המשחקון הרביעי היה מהיר ולאחר 12 דקות של טניס, לוח התוצאות הורה על 2:2.

הצמד "שלנו" נקלע לפיגור 15:0 בפתיחת המשחקון החמישי אבל זכה בארבע נקודות רצופות כדי לעלות ל-2:3. לאחר ההפסקה בין המשחקונים, האוסטרלים ניצחו על ה-0, הישוו ל-3:3 ועלו ל-0:15 מול ההגשה של רם, שגם החמיץ את הסרב הראשון בנקודה הבאה אבל התעשת והוביל את הצמד ל-3:4 כשהוא מסיים את המלאכה עם אייס.

אנדי רם ומקס מירני מגיעים לכדור אבוד (GettyImages)
אנדי רם ומקס מירני מגיעים לכדור אבוד (GettyImages)

המשחקון השמיני היה קריטי כשרם ומירני הצליחו סוף סוף לזכות בנקודות משמעותיות מול הצמד האוסטרלי ועלו ל-15:30 אבל האס ופישר לא נבהלו, זכו בשלוש נקודות רצופות והישוו ל-4:4. מיד לאחר מכן, הישראלי והבלארוסי כמעט שילמו את המחיר כשמירני מבצע שגיאה כפולה ונקלע ביחד עם רם לפיגור 30:0 אלא שרם ומירני הפגינו הרבה ניסיון והשיגו ארבע נקודות רצופות בדרך לניצחון במשחקון.

רם ומירני היו רחוקים משחקון אחד מזכיה במערכה אבל נקלעו לפיגור 40:0 בדרך להפסד במשחקון. מיד לאחר מכן, רם ביצע שגיאה כפולה אך גם חבט אייס והוביל את הצמד הישראלי-בלארוסי ל-5:6. במשחקון ה-12 רם ומירני השיגו שתי נקודות שבירה ראשונות, שהיו גם שתי נקודות מערכה, אבל לא הצליחו לנצל אותן והמערכה הלכה לשובר שיוויון.

האס ופישר. זכו במערכה הראשונה (GettyImages)
האס ופישר. זכו במערכה הראשונה (GettyImages)

שובר השיוויון נפתח במיני ברייק לזכות האוסטרלים. רם ומירני הגיבו כשצימקו ל-2:1 אבל האס ופישר השיגו שתי נקודות על ההגשה של רם ועלו ל-1:4. דווקא במשחקון ההכרעה השחקנים התקשו לשמור על ההגשות שלהם ורם ומירני צימקו ל-4:3. המגמה נמשכה והאס ופישר השיגו מיני-ברייק בדרך לניצחון 4:7 ו-6:7 במערכה, שארכה 52 דקות.

מערכה שניה: 2:6 לרם ומירני
האוסטרלים המשיכו את המומנטום בפתיחת המערכה השניה ועלו בקלות ל-0:1. למירני היה קצת יותר קשה אך הוא ורם חזרו מפיגור 30:15 לניצחון בגיים השני.

אנדי רם ומקס מירני חוגגים בסיום המשחק (GettyImages)
אנדי רם ומקס מירני חוגגים בסיום המשחק (GettyImages)

המשחקון השלישי החל כמו קודמיו כשהאוסטרלים עולים ל-0:30 אבל רם ומירני הגיחו משום מקום והשיגו ארבע נקודות רצופות בדרך לשבירה הראשונה במשחק ול-1:2 במערכה השניה. רם הגיש לא רע והעלה ל-1:3. האוסטרלים צימקו מיד ל-3:2 אבל מירני שמר על יתרון השבירה.

במשחקון הבא, רם ומירני השיגו שתי נקודות שבירה, ניצלו את השניה ועלו ל-2:5. רם הגיש למערכה והשלים 2:6 לפני ההכרעה בסופר טיי-ברייק. המערכה השניה ארכה 31 דקות בלבד והיתה בשליטה של רם ומירני.

סופר טיי-ברייק: 7:10 לרם ומירני
שובר השיוויון המכריע נפתח עם שתי שבירות קטנות של פישר והאס, שעלו ל-0:3. רם ומירני הגיבו עם שתי מיני ברייק משלהם והישוו ל-4:4. המשך משחקון ההכרעה היה בשליטת רם ומירני, שעלו ל-6:9. האס ופישר הצילו נקודת משחק אך נכנעו בנקודה השניה והפסידו 10:7.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */