שתף קטע נבחר

רץ ישראלי השלים את הקפת המון בלאן

זיו צויגהפט גמא את 168.7 הקילומטרים ההרריים בזמן של 28 שעות ו-23 דקות וסיים במקום ה-73 מתוך 2,300 רצים: "חוויה נוראית ומדהימה"

רץ האולטרה מרתון הישראלי, זיו צויגהפט (29) השלים אמש (ש') את הקפת רכס המון בלאן (168.7 ק"מ) בזמן של 28 שעות ו-23 דקות וסיים במקום ה-73 מבין 2,300 רצים כשרק מחצית מהם הצליחו להשלים את המירוץ המתיש.

 

מותש ותשוש על קו הסיום, אמר אתמול צויגהפט: "אושר גדול ותחושת סיפוק ענקית ממלאת אותי. האמת, שחשבתי שהייתי יכול לעשות את המסלול קצת יותר מהר ואולי לסיים בתוך 24-26 שעות, אבל בסופו של דבר אני מאוד מאושר ומסופק מהתוצאה. זו הייתה חוויה מדהימה ונוראית. היה קשה והיה מושלם"

 

מטפס ()
מטפס

 

לדברי צויגהפט, לאורך הריצה הארוכה הוא פנטז על נקודת הסיום: "הגוף שלך מתחנן להגיע לנקודת הסיום. הרגליים צעקו הצילו. מבחינה אסטרטגית אמרתי לעצמי 'לסחוב את הלילה ולהילחם במשך היום', אבל בסופו של דבר התברר שגם בלילה הייתה מלחמה. היה מאוד קר ואפילו ראינו שלג בפסגות. חשבתי שהירידות יהיו יותר קלות מהעליות, אבל אפילו הן היו מאוד תלולות וסלעיות אז הייתי חייב להאט קצת, כדי לא להרוס לגמרי את הרגליים".


"חוויה נוראית ומדהימה" ()
"חוויה נוראית ומדהימה"

סיים את הריצה לאחר 28 שעות ()
סיים את הריצה לאחר 28 שעות

 

יצוין כי במקום הראשון, זכה השנה סאביאר טבנארד, "ילד" צרפתי בן 25 עם רשימת תארים ארוכה ומכובדת מעולם האולטרא. טבנארד שסיים את הריצה בתוך 20 שעות ו-34 דקות, רץ בקצב ממוצע של 8.2 ק"מ לשעה – נתון מדהים למדי. עם זאת, ואף שמדובר בתוצאה הטובה ביותר מאז שהושקה התחרות ב-2003, היא עדיין רחוקה מהשיא שקבע דאצ'ירי דאווה, בן לשבט השרפה הנפאלי, אשר הצליח לסיים את המסלול ב-20 שעות ו-5 דקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים