יום שני, 13.05.2024 שעה 19:19

ענק: גלושקו הדיחה את פטרובה ב-US OPEN

אליפות ארה"ב: הישג מדהים לישראלית, שהפתיעה 3:6 ו-4:6 את המדורגת 23 בעולם ואמרה ל-ONE: "צעד גדול עבורי". תפגוש את ויקארי בסיבוב הבא

|
גלושקו מאושרת מיד אחרי הניצחון
גלושקו מאושרת מיד אחרי הניצחון

יוליה גלושקו, המחבט הישראלי מספר 2 רשמה הישג היסטורי מבחינתה והעפילה לראשונה בקריירה שלה לסיבוב השני בגרנד סלאם באליפות ארה"ב הפתוחה הנערכת בניו יורק.

גלושקו נכנסה לטורניר אחרי 3 סיבובי מוקדמות בהם ניצחה יריבות לא קלות. והיא הייתה במומנטום מרשים אחרי שלפני שבועיים נכנסה לטורניר מונטריאול ולקחה מערכה מסאם סטוסר המדורגת 11 בעולם. פטרובה הגיעה לטורניר אחרי שלא שיחקה מאז ווימבלדון עקב פציעה והישראלית בת ה-23, המדורגת 128, ניצלה את העובדה הזאת והצליחה לחולל הפתעה.

גלושקו אמרה ל-ONE לאחר הניצחון הגדול: "אני שמחה מאוד מהניצחון, זה היה חשוב לעלות ולנצח ולא רק להאמין. אני ממשיכה הלאה ומתכוננת למשחק הבא. היום היה צעד גדול מבחינתי. התחלתי טוב את המשחק ועליתי עם המון בטחון.

גלושקו הוסיפה: "בהתחלה היה לי קשה עם הסרבים שלה, אבל כשהתחלתי להחזיר יותר ויותר היא איבדה את הבטחון. גם בסט השני לא הורדתי הילוך והתחלתי עם שבירה מה שעזר לי להמשך המשחק. הקהל היה מדהים, היו המון ישראלים והם עזרו מאוד עם העידוד". מאוחר יותר קיבלה גלושקו שיחה משרת הספורט, לימור לבנת, שבירכה אותה על הניצחון.

הטניסאית הישראלית שיחקה היטב והצליחה לשבור פעמיים במערכה הראשונה לעומת פעם אחת בלבד של פטרובה ולזכות במערכה הראשונה 3:6. בפתיחת המערכה השנייה, גלושקו המשיכה במומנטום החיובי שלה ושברה כבר במשחקון הראשון. עד סוף המערכה הצליחה הישראלית לשמור על ההגשות שלה ולזכות לבסוף במערכה השנייה 4:6.

בעקבות הנצחון תעלה גלושקו למקום ה-108 בעולם ובנוסף תזכה ב-53,000 דולרים, הפרס הכספי הגדול בקריירה שלה.

גלושקו תשחק מול האמריקאית סאצ'יה ויקארי בת ה-18 המדורגת 238 בעולם שקיבלה כרטיס חופשי לטורניר והפתיעה אף היא את מריאנה לוצ'יץ ברוני הקרואטית בת ה-32 עם 4:6 ו-4:6.

יוליה גלושקו חוגגת עלייה (ONE)
יוליה גלושקו חוגגת עלייה (ONE)
 

המאמן הצמוד של גלושקו, לירן קלינג, אמר בסיום ל-ONE: "יוליה שיחקה יוצא מן הכלל. מהתחלה לא הראתה שום פחד ועלתה במטרה ברורה לנצח. המשחק מול סטוסר נתן לה את הביטחון שהיא יכולה לנצח כל אחת והיא לקחה את הביטחון הזה למגרש, הראתה המון בגרות ואופי כאילו היא כבר שנים משחקת ברמות האלה".

אסף אינגבר, מנהל האקדמיה לטניס בתל אביב, ראש צוות האימון של גלושקו אמר ל-ONE מיד אחרי המשחק: "אני גאה. זו תוצאה של עבודה קשה לאורך זמן רב, מוטיבציה והתמדה גם כשהדברים לא הלכו לפי הציפיות. תמיד האמנו וידענו לחבר אלינו אנשים טובים. רוצה להודות למאמן שמלווה את יוליה בארצות הברית, לירן קלינג, למאמן הכושר ועודד טייג שהיו שם כשצריך וכמובן לאיגוד הטניס שתומך לאורך כל הדרך. יותר מכל אני מודה למשפחה של יוליה שנתנו לנו להוביל את הקריירה שלה והאמינו בדרך שלנו ללא דופי".

טניסאית העבר, ציפי אובזילר, החמיאה לגלושקו כשסיפרה ל-ONE: "כל הכבוד ליוליה שהצליחה לעבור מוקדמות ולנצח שחקנית מדורגת עם הרבה נסיון בסיבוב הראשון. אני מאחלת לה בהצלחה בסיבוב הבא, שבו הכל אפשרי".

ציפי אובזילר (משה חרמון)
ציפי אובזילר. "הכל אפשרי" (משה חרמון)
 

מנכ"ל איגוד הטניס, שלמה גליקשטיין, סיפר ל-ONE: "יוליה כבר תקופה ארוכה הפכה להיות טניסאית מאוד רצינית בכל ההתנהלות, העבודה והמחויבות שלה. יש לה צוות מקצועי מאוד נאמן וקצת אלמוני, מגיע לאסף אינגבר ולירן קלינג כל הכבוד. הם עשו בשבילה המון, כמעט בהתנדבות מתוך אהבה ואמונה אליה. היא התקדמה הרבה גם באקדמיה בצרפת בשנה וחצי האחרונות, מטפסת בצורה עקבית ונכנסת לגראנד סלאמים ועכשיו הכל התחבר לה. היא צריכה להתרכז בהמשך, עכשיו יתייחסו אליה אחרת וזה מצד שני יהיה קשה. אני מקווה שאם היא תדע לנצל את המומנטום צפוי לה עתיד גדול".

מערכה ראשונה
גלושקו מובילה 1:2 - הישראלית הצליחה לשמור על שני משחקוני ההגשה הראשונים שלה ויש לה את היתרון הראשוני.

2:4 לגלושקו - שבירה ראשונה לישראלית. אחרי ששתי הבנות שמרו על המשחקונים שלהן, גלושקו שברה במשחקון השישי ועולה ליתרון מבטיח כדי לזכות במערכה הראשונה.

3:4 לגלושקו - כמה חבל, פטרובה שברה חזרה. הרוסייה עלתה ליתרון 0:40, גלושקו חזרה ל-40:30, אך לא הצליחה לשמור על ההגשות.

3:5 לישראלית - גלושקו שוב שוברת ונמצאת במרחק משחקון אחד מזכייה במערכה הראשונה.

גלושקו זוכה במערכה הראשונה 3:6 - למרות שהייתה תחת לחץ מצד הרוסייה, מחבט מספר 2 של ישראל הצליחה לשמור על קור הרוח ובנקודת מערכה השנייה סגרה את הסיפור ולוקחת יתרון חשוב. האם תצליח לשמור עליו עד לסיום ולעשות היסטוריה?

מערכה שנייה
0:1 לגלושקו - הישראלית מצליחה להמשיך במומנטום החיובי שלה מסוף המערכה הראשונה ולשבור כבר בפתיחת השנייה.

1:3 לישראלית - גלושקו מצליחה לשמור על משחקוני ההגשה שלה וממשיכה להחזיק במקדמה טובה כדי לזכות במערכה השנייה ובמשחק כולו.

גלושקו עולה ל-2:4 - מלבד השבירה במשחקון הראשון, עוד לא נרשמו שבירות. בואו נקווה שכך זה יישאר.

פטרובה מצמקת ל-5:4 - הרוסייה לא מוותרת, מצליחה לשמור על ההגשות שלה ומעבירה את כל הלחץ חזרה לגלושקו, שתגיש למשחק במשחקון הבא. האם היא תעמוד בלחץ ותעשה היסטוריה?

גלושקו זוכה במערכה השנייה 4:6 ובמשחק כולו! המערכה השנייה מסתיימת ללא שבירות נוספות והישראלית מנצחת במשחק אחרי 3:6 ו-4:6 ורושמת הישג מדהים. היא עולה לראשונה בקריירה לסיבוב השני בטורניר גראנד סלאם.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */