שתף קטע נבחר

חריש: המכרזים זולים, מחירי הדירות יעלו

משרד השיכון הודיע כי מכרז לשיווק קרקעות לבניית 319 דירות בחריש נסגר במחיר זול יותר מזה שנקבע בסבב המכרזים הראשון שנסגר לפני כשנה, אך נראה שמחירי הדיור בפועל יטפסו ב-80 אלף שקל בצל ביטול מענק הפריפריה

מעוניינים עדיין לקנות דירה ביישוב חריש? המכרזים זולים - המחירים קצת פחות. משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ב') כי מכרז לשיווק קרקעות לבניית 319 יחידות דיור חדשות ביישוב שבוואדי עארה נסגר במחיר ממוצע של 36,700 שקל ליחידת מגורים לפני הוצאות פיתוח ומע"מ - כלומר כ-114 אלף שקל כולל מע"מ ופיתוח.

 

כתבות נוספות על חריש בערוץ הנדל"ן :

 

מדובר במחיר זול יותר מזה שנקבע בסבב המכרזים הראשון שנסגר בנובמבר לפני כשנה, אז זכו העמותות החילוניות שהתחרו במכרז במחיר סופי כולל מע"מ שעמד על כ-130 אלף שקל. יצוין כי לאחר התוצאות הסופיות, חלק מהקבלנים זכו בזכות ליחידת מגורים תמורת 1,000 שקל. למרות זאת, נראה שלפי תוצאות המכרז, המחיר הסופי של הדירות בחריש מסמן דווקא עליית מחירים של כ-80 אלף שקל לצרכן - מכיוון שמענק הפריפריה במכרזים אלו לא יחול אחרי אוקטובר.

 

נזכיר כי היישוב חריש ריכז עניין בזכות מענק הפריפריה שהיו אמורים גם תושביו לקבל (ובוטל באחרונה), ובשל המחירים הזולים של הדירות שהיו מיועדות תחילה לאוכלוסייה החרדית. מחיר דירה בחריש דרך עמותה עמד על 550-700 אלף שקל ומחיר דירה אצל קבלן על כ-800 אלף שקל.

 

עיר של כולם: חרדים, חילונים וכיפות סרוגות 

ומה באשר לצביון השנוי במחלוקת של חריש? גם כאן לא היו הפתעות בתוצאות המכרזים. היישוב שמר על צביון מעורב של אוכלוסיות: חרדי, דתי לאומי וציבור כללי. 103 יחידות דיור צפויות להיבנות על ידי עמותת "מדורגי חריש", הקשורה למינהל מגורי ישראל שבונה לחילונים ולדתיים- לאומיים.

 

עמותת "לעבדך באמת הר חומה" צפויה לבנות, לפי תוצאות המכרז, 45 דירות לציבור החרדי-ספרדי. חברת הבנייה אחים פתחי חברה לבנייה צפויה לבנות, לפי תוצאות המכרז, 64 דירות שככל הנראה יהיו מיועדות לציבור הכללי. ואילו חברת רייסדור יזמות הרחיבה את אחזקתה בישוב, וצפויה לבנות עוד 107 דירות שיהיו ככל הנראה מיועדות לציבור הכללי.

 

ישראל זעירא, מנכ"ל עמותת "באמונה" הבונה בחריש דירות לציבור הדתי-לאומי, אמר ל-ynet כי נרשמת התקדמות בהליך ההוצאה לפועל של בניית הדירות במסגרת החברות בעמותה. "ההיתרים לבניית 744 יחידות דיור ינתנו עוד לפני ראש השנה", הבטיח זעירא, "הבנייה תצא לפועל בפברואר הקרוב, ובאוגוסט 2014 יכבר יחל האכלוס הראשון".

 

נהריה: 64 דירות חדשות

תוצאות המכרזים של משרד השיכון כללו גם זוכים בשיווקים בתל-אביב ובנהריה. בנהריה שווקו 64 יחידות דיור בבנייה רוויה לחברת סלע בינוי והשקעות מקבוצת אמנון מסילות, שהציעה 8.29 מיליון שקל (עלות קרקע של כ-259 אלף שקל לדירה). בנוסף, שווקו עוד יחידות צמודות קרקע לחברת וילות בנופר חברה לבנייה בנהריה, שהציעה כ-6.6 מיליון שקל (עלות קרקע של כ-207 אלף שקל לדירה).

 

בתל-אביב שווקו זכויות לבניית 10 יחידות דיור במגרש של 48 דירות בשכונת הגוש הגדול בצפון העיר. החברה הזוכה הציעה במכרז כ-10.33 מיליון שקל - סכום המשקף עלות קרקע של כ-1.03 מיליון שקל לדירה, והוא נמוך בכ-32% מהשומה שנקבעה לקרקע במכרז.

 

"השיווקים והגדלת ההיצע היו ונותרו הכלי המרכזי והחשוב ביותר להקלת מצוקת הדיור של כלל המגזרים וכלל האזורים ברחבי המדינה", אמר שר השיכון, אורי אריאל, "בין אם בתל-אביב ובאזורי הביקוש, בין אם בפריפריה שזוכה אף היא לביקושים נאים ובין אם בערים חדשות כמו בחריש או במתחמים חדשים בקריית גת ובערים אחרות, שיזכו בתקופה הקרובה לשיווקים בהיקפים חסרי תקדים אשר יביאו לשינוי בענף וברמת המחירים. נמשיך במאמצים להגדיל את היצע הדירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Lowshot.com
חריש. מרכז עניין
צילום: Lowshot.com
מומלצים