שתף קטע נבחר

מה עדיף, להתאים הרכב ליוונים או להעיז?

"דרור קשטן צריך להחליט אם לפתוח עם קשר שלישי, או לשמור על השיטה הרגילה. בכל מקרה, ישראל חייבת לנצח את יוון". אייל לחמן מתכונן למשחק הערב (21:30) בכרתים

אוטו רהאגל פועל על אוטומט. התאמת ההרכב ליריב היא חלק מדרכו וגם בשבת הטקטיקן הגרמני לא איכזב. עוד מתחילת הימים הסוערים על הקווים של ורדר ברמן, דרך הזכייה הבלתי נתפסת עם יוון ביורו 2004, רהאגל, לאורך כל השנים, לא יכל אחרת. גם בשבת שינה ברגע האחרון השועל הוותיק את צורת הפריסה שלו, וכל זאת לאחר שהבין כיצד היריבה, נבחרת ישראל, הולכת לשחק.

 

כשהבין רהאגל כי בהתקפה של דרור קשטן ישחקו שני חלוצים, עומר גולן ואליניב ברדה, לא היה שמץ של סיכוי לגיורגוס סמאראס, אנחלוס חריסטאס ותאופניס גקאס לעלות יחד בהרכב. רהאגל היה חייב לוותר על אחד מהם לטובת בלם נוסף (אברם פפאדופולוס), וזאת מתוך הנחה שמספר 5 המיתולוגי של נבחרת יוון, טריאנוס דלאס, הוא ליברו מהסגנון הישן, שיכול לשחק ביחד עם בלם אחד נוסף רק כשהיריבה משחקת עם חלוץ אחד.

 

ואכן, הויתור על סמאראס הפך את ה-4-3-3 ל-5-3-2 ושדירת האמצע היתה כל כולה של היוונים. זו גם הסיבה שלגל אלברמן ותמיר כהן, שני שחקני האמצע שלנו, היה כה קשה. מולם שיחקה שלישייה יוונית (גיורגוס קראגוניס, אנחלוס באסינאס, אלכסנדרוס ציוליס) שיצרה יתרון מספרי. היתרון הישראלי התבטא באגפים, שם היו לנו שני שחקנים אל מול אחד בודד של היוונים ומכאן המסקנות למשחק הבא.

 

1. עיקר המצבים אליהם הגענו במשחק הקודם, באו דרך האגפים, דרך יוסי בניון ובן סהר.

2. הדקות הטובות שלנו באו דווקא עם כניסתו של בירם כיאל! ולא בשל העובדה שכיאל טוב יותר מברדה, אלא משום שיצרנו איזון במרכז השדה אל מול השלישייה היוונית.

 

מסקנה היא שאנו צריכים להחליט מראש איפה אנו רוצים לאזן את הכמויות ואולי בכלל לנהוג בשיטתו של ראהגל, שבא תמיד כנחות ומתאים עצמו ליריב. זה אומר שאם נשחק דווקא עם חלוץ בודד, יהיה לנו כח של שלושה שחקנים במרכז השדה, עובדה שהוכיחה עצמה בדקות האחרונות במשחק הקודם. אפשר שאחד מהשלישייה יהיה דווקא בניון (אם יהיה כשיר לפתוח בהרכב) ואז במשחק ההתקפה יוסי יהפוך גם לחלוץ שני.


סהר מלהטט בכרתים. לנהוג בשיטתו של רהאגל? (צילום: AP)

 

בניון בתפקיד הזה, כבר פרק בעבר בלם ליברו כדוגמת דלאס, ב-2:2 המפורסם מול שוייץ, כשבניון מעמדת הקשר הקדמי הגיח לעמדת חלוץ שני וגרם למראט יאקין השוייצרי לקרוס, להיות מוחלף ולמעשה לסיים את דרכו בנבחרת.

 

את היוונים אנחנו חייבים לנצח מסיבה אחת: הם אמנם טקטיים, אבל פחות טובים מנבחרת שוייצרית מלאה בדריבלים וכישרון כדוגמת זו שהגיעה לאיצטדיון רמת גן לפני מספר חודשים. גקאס, חריסטאס ואפילו סמאראס שנמצא בתקופה לא טובה, אינם נמצאים בשיאם ולא מתקרבים ברמת הכשרון לשוייצרים המשתפרים.

 

ועוד קטנה על המגרש בכרתים. האיצטדיון החדש של אופ"י כרתים, אשר על קירותיו מתנפצים גלי הים, הוא שילוב של מודרניציה עם אווירת עוני מלוכלכת, אשר מקנה אווירה ביתית ביותר. הקהל המקומי הוא פנאטי לא פחות מזה שהכרנו מאתונה, ואולי אפילו יותר. צריך לזכור שמרחבי יוון לא פשוט להגיע לכרתים והקהל המקומי ייתן את הטון. מי שחושב שהולך להיות לנו קל, טועה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרור קשטן
צילום: אלי אלגרט
מומלצים