שתף קטע נבחר

ממחר: הוזלה בעמלות הבנק לעסקים קטנים

הוזלה בעמלות לעסקים הקטנים: החל ממחר הגדרת "עסק קטן" בבנקים תשתנה, ותכלול בעלי מחזור עסקי של עד 5 מיליון שקל, במקום מיליון שקל כיום. המשמעות - יותר עסקים ישתייכו לתעריפון הקמעונאי הזול יותר

הוזלה בעמלות לעסקים הקטנים. החל ממחר, 1 באוגוסט, ייכנס לתוקפו תיקון בכללי הבנקאות, לפיו שונתה ההגדרה של עסק קטן - מעסק בעל תקרת מחזור עסקים שנתי של מיליון שקל, לעסק בעל תקרת מחזור עסקים שנתי של 5 מיליון שקל.

 

 

משמעות התיקון היא שיותר עסקים בישראל יוכלו להיות מוגדרים כעסקים קטנים, מה שיאפשר להם להיות זכאים להיכלל בתעריפון הקמעונאי (תעריפון משקי הבית ועסקים קטנים). חלק מהתעריפים הכלולים בו, נמוכים מהתעריפים הקבועים בתעריפון לעסקים גדולים.

 

יש לציין כי על מנת לממש זכאות זו, על בית העסק להעביר לבנק בו מתנהל חשבונו דו"ח שנתי (כגון דו"ח מע"מ), לפיו מחזור העסקים שלו אינו עולה על 5 מיליון שקל לשנה. עם הצגת הדו"ח לבנק, יפעל הבנק לסיווג החשבון כ"עסק קטן".

 

הסיווג יהיה בתוקף לשנה, כאשר חידושו, בהתאם לכללי העמלות, מותנה בהמצאת מסמכים עדכניים.

 

בנוסף, על מנת שעסקים קטנים יהיו מודעים לזכויותיהם, מכוח התיקון החדש, וליכולת להקטין את ההוצאות שלהם, יתבקשו הבנקים על ידי הפיקוח על הבנקים, לשלוח ללקוחותיהם העסקיים הודעות המציגות את השינוי והשלכותיו.

 

שינוי הגדרת עסק קטן בתעריפון הבנקים, תוקן כחלק מיישום מסקנות ועדת התחרותיות במערכת הבנקאית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים