שתף קטע נבחר

החמישייה הסוגרת: יום רשון, את יודעת

רשון טרנר ניפץ שיאים, פרקינס חזר לעצמו. קוקיה הפתיע את עצמו לטובה, דימרקו ג'ונסון הפתיע את עצמו לרעה. טפירו, נאור ויצקן ביישו את נעוריהם. וגם: נציגי היורוליג בפינת ההשוואה

יותר מדי בשורות לא יצאו מהמחזור ה-19. הקבוצות הבכירות יותר בטבלה ניצחו בדרך כלל, שיאים מיוחדים לא נרשמו, ובכל זאת, הנה השלל הצנוע: אשקלון פתחה מחדש את המאבק על הכרטיס לפלייאוף, רשון טרנר ממשיך להתמרפק בדרך לצמרת (האישית) ובתוך קבוצות הצמרת יש את אלו שחוזרות לעצמן (גליל וירושלים) ואלו שלא במיטבן (חולון).

 

הטוב: רשון טרנר (עירוני אשקלון)

"חיית משחק שלא רואים כמותה", אמר רובי בלינקו לאחר 22 הנקודות ו-21 הריבאונדים של רשון טרנר ברמת גן, שיחד עם מדד 38 מקנים לו את תואר מצטיין המחזור. דאבל-דאבל שביעי ברציפות שלו ועשירי העונה, אגב. את הקרדיט צריך אולי לתת דווקא לעדי אזולאי, שהנחית בקבוצה הדרומית את גניבת העונה. כנראה שבשנה הבאה הוא כבר ישחק בקבוצה גדולה יותר.


רשון טרנר לפני כרמלו לי מר"ג. דאבל-דאבל מספר 10 (צילום: צפריר אביוב)

 

עוד בחמישייה: דורון פרקינס ממכבי חיפה (ברוך השב: 20 נק', 5 ריב', 6 אסיסטים, 7 חטיפות ומדד 32 מול גבעת שמואל); יובל נעימי (21 נק', 7 מ-8 מהשדה ו-5 אס' בניצחון הפועל ירושלים על מכבי ראשון לציון); בריאן רנדל מגלבוע/גליל, שכהרגלו עשה עבודה נהדרת בשני צידי המגרש מול נהריה; וגם אורי קוקיה, עם 14 נק' ו-16 ריב' בניצחון הדחוק של הפועל חולון על קרית אתא.

 

הרע: דימרקו ג'ונסון (מכבי ראשל"צ)

האם כששיחק במדי הניקס, אולימפיאקוס, מילאנו או פזארו שיער דימרקו ג'ונסון שהוא מסוגל לסיים משחק בליגה הישראלית עם 0 מ-10 מהשדה ומדד כולל של 0 נק'? כנראה שלא. חשבנו שראשון לציון, הזקוקה לנצחונות כמו לחמצן, תיתן פייט לירושלים שהבטיחה כבר את מקומה השני. אז חשבנו.

 

גם לסטפון ברדפורד, בדרך כלל אי של יציבות בגבעת שמואל, היה משחק חלש מאוד עם 9 נק' ו-5 ריב' בלבד בחיפה. מתן נאור מנהריה סיים 26 דקות ללא נקודה מול הגליל ויריב יצקן מרמת גן, שבשבועות האחרונים היה מצוין, חזר לסורו עם 1 מ-9 מהשדה מול אשקלון. מאיר טפירו השלים מחזור לא משובח לישראלים עם 6 נק' ו-6 איבודים בתל אביב.

 

פינת ההשוואה: מה זה יורוליג?

בדרך כלל, כששחקן שעבר ביורוליג מגיע לישראל (חוץ מלמכבי תל אביב), מדובר בשם גדול על סף סיום הקריירה או באדם עם אופי בעייתי. מה עשו במחזור האחרון יוצאי היורוליג בישראל? הו, בשביל זה נמצאת כאן החמישייה הסוגרת:
שחקני היורוליג בליגת העל

שחקני היורוליג בליגת העל
שחקן קבוצה ביורוליג נוכחית השבוע
מרקוס בראון בנטון, פילזן, צסק"א, מלאגה, ז'לגיריס מכבי ת"א 15 נק', 4/3 ל-3, מדד 19
צ'ארלס גיינס בדאלונה מכבי ת"א 3 דק', 0 נק', מדד 1-
ברוקס סיילס פו אורטז מכבי חיפה 9 נק', 8 ריב', מדד 16
טראוויס ווטסון פורטיטודו, מילאנו הפועל י-ם 17 נק', 8/8 ל-2, מדד 17
דימרקו ג'ונסון פזארו, אולי', לובליאנה ראשל"צ 3 נק', 10/0 שדה, 9 ריב'
פיל ריצ'י לה מאן נהריה 7 נק', 4 ריב', מדד 9
טרה קלי ציבונה אשקלון 12 נק', 4 אס', מדד 14
צ'יין גאדסון מילאנו מכבי חיפה לא שיחק
 

שלוש שאלות לסיום:

1. הלו, נהריה! שיחררם את מגי וניצחתם, שיחררתם את לימונד ושוב ניצחתם, צירפתם את נאור והפסדתם 2 ברציפות. מה לא הבנתם שמה?

2. שמתם לב שמכבי תל אביב ניצחה אתמול משחק בהגנה?

3. למי יש את הידיים הארוכות בליגה: שון ג'יימס, ליאור אליהו או דיאור פישר?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רשון טרנר
צילום: חגי אהרון
מומלצים