שתף קטע נבחר

מטף נפל על תלמידה, הפיצוי: 53 אלף שקל

תלמידה שקפצה על אחת מחברותיה בהפסקה, נפגעה ממטף כיבוי אש שהותקן במסדרון ונפל על ראשה. למרות שהוכח שהוצב כראוי, ביהמ"ש קבע כי בית הספר והמועצה המקומית ישלמו עשרות אלפי שקלים. מדוע?

תלמידת כיתה ח' יצאה עם חברותיה להפסקה. במסגרת משחק קפצה על כתפי אחת מחברותיה, ופגעה במטף כיבוי אש שהותקן במסדרון. זה השתחרר מוו-התלייה ונפל על ראשה. הילדה פונתה לביה"ח תל-השומר באמבולנס, שם אובחן חתך בגולגולת ובוהן ימין ברגלה נקטעה. ניתוח שעברה להשתלת גדם לא צלח, והיא נותרה ללא האצבע.

 

 

התלמידה נפצעה למרות שהמטף הותקן כראוי, ותקבל פיצוי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
התלמידה נפצעה למרות שהמטף הותקן כראוי, ותקבל פיצוי(צילום: shutterstock)

 

הילדה הגישה תביעה לבית משפט השלום בירושלים, נגד מרכז החינוך העצמאי אשר ניהל את בית הספר באותה תקופה ונגד המועצה המקומית מודיעין-עילית, שבתחומה ממוקם בית-הספר. היא ביקשה פיצוי על הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לה - בהם טיפול פסיכולוגי ופגם בכף רגלה שיגרום לאי-נעימות כשתלך למקווה.

 

מרכז החינוך והרשות המקומית השיבו כי המטפים בבית הספר נתלו בהתאם לתקנים ולדרישות של משרד החינוך, וכי מדי שנה נערכת להם בדיקה.

 

חובת הזהירות

השופטת יעל ייטב קיבלה את התביעה בחלקה. בפסיקתה כתבה כי על בית הספר והמורים מוטלת חובת זהירות מוגברת, הזהה לזו של הורה כלפי ילדו. חובה זו חלה גם על המועצה המקומית, כמי שאחראית על תקינות הציוד המותקן בבית הספר.

 

בהתחשב בכך שהמשחק במסדרונות לא נאסר, היה על בית הספר לנקוט אמצעי זהירות מוגברים - מעבר לאלו הקבועים בתקן. זאת משום שניתן לצפות שתלמידים צעירים יתרוצצו ויקפצו במסדרונות ותוך כדי יתקלו במטף. וכך היה מקום לוודא כי המטף מסוגל להישאר מחובר לקיר אם ילד פוגע בו.

 

השופטת סבורה כי ניתן היה להשתמש גם באמצעי זהירות משלימים, כמו שלטי אזהרה ואזהרות בעל פה. משלא ננקטו אמצעים אלו, הנתבעות התרשלו.

 

לפיכך פסקה כי ביה"ס והמועצה יפצו את התובעת ב-53 אלף שקל. זאת בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה, עזרת הזולת ועבור הוצאות רפואיות. כמו כן חויבו לשלם שכר טרחת עורך דין של כ-12.5 אלף שקל שקל (23.6% מהפיצוי).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים