שתף קטע נבחר

נאלצים ללמוד גם בקיץ? קבלו אתרים שיסייעו לכם

בשלהי תקופת הבחינות ורגע לפני פתיחת סמסטר קיץ, הכירו את האתרים שעשויים להקל על חיי הסטודנטים. כיצד תשתפו קבצים בצורה יעילה, איפה נמצא המדריך לכתיבת עבודות והאם אפשר למרקר טקסטים ברשת? לגזור ולשמור

אתרי העזר הם כלים מרכזיים ונגישים ביותר להקלה על חיי הסטודנטים, בתקפות הבחינות ובמהלך כל הסמסטר. בהמשך למסורת אותה התחלנו בתחילת סמסטר ב', בדקנו עוד כמה אתרים שכדאי להכיר במהלך תקופת המבחנים הקרובה ואחריה. מומלץ לכל מי שמעוניין לעבור את הקיץ בשלום.

 

פחות קורסים, יותר כסף - כדאי סמסטר קיץ?

איך תצליחו בבחינות? עשו ספורט ושבו בבתי קפה

נרשמים לתואר: האינטרנט ייעץ לכם איפה ללמוד

 

עננים, עננים בעיניי

במידה ועדיין לא הזדמן לכם להכיר (ולא ברור לנו למה), תכירו את Cloudnets - מערכת העלאה ושיתוף קבצים אקדמיים בלבד שתומכת בכל הפורמטים השונים לרבות צפייה מקדימה וללא הורדה ובשפות עברית, ערבית, אנגלית ובקרוב גם רוסית. למעשה, לכל מוסד לימוד יש את המאגר שלו וכל סטודנט רשאי לצפות רק בתכנים של המוסד בו הוא לומד ולבוא במגע רק עם הסטודנטים שלומדים איתו.

 

בנוסף לכך, לכל סטודנט שנרשם למערכת יש ענן משלו, אליו הוא יכול להעלות קבצים ולהזמין את מי שירצה לצפות בהם. ישנה אפשרות ליצור תכנים עבור מוסדות אקדמיים ותחומי לימוד בהם טרם נותרו תכנים.

 

איפה: קלאודנטס

כמה: בחינם ותהליך ההרשמה די פשוט

השורה התחתונה: מומלץ במהלך כל שנת הלימודים

 

כלכלה בגובה העיניים

קורסים און-ליין הם כבר מזמן לא מילה גסה במיוחד עבור אלה שנעדרו מחלק ניכר מהשיעורים או זקוקים לחיזוק נוסף. בנוסף לאתר גול הוותיק, דני באומן מעביר את הקורסים מיקרו כלכלה, מאקרו כלכלה, תורת המחירים לתלמידי מנהל עסקים, קורס הפירמה והצרכן וקורס כלכלה לבחינות הרשות לניירות ערך. כנהוג באתרים אחרים, האתר מציע מערכת ללמידה מרחוק לרבות שיעורים קצרים של כל חומר הלימוד, תרגול ופתרונות מלאים, מרתון בחינות ופורם לשאלות.

 

היתרון בקורסים און-ליין הוא שכל סטודנט יכול לחזור אחורה במהלך השיעור, לדלג על סוגיות מובנות בכל שעה ביום ובקצב המתאים לו.

 

איפה: אתר הקורסים של דני באומן

כמה: 329 שקל לקורס

השורה התחתונה: יעיל בעיקר לתלמידי כלכלה ומנהל עסקים, אך אין מגוון רחב של קורסים ומחירי הקורסים אינם שווים לכל נפש

 

הספריה האקדמית

פעמים רבות סטודנטים פשוט לא מוצאים ספר מסוים באתר הספריה של המוסד בו הם לומדים ולכן לפני שרצים לאמזון אוeBay, כדאי לעשות סיבוב במלמ"ד. מדובר באתר שכולל מידע מקוון רב ודי מקיף אודות הספרים הנמצאים ברוב הספריות של האוניברסיטאות והמכללות הגדולות בארץ.

 

האתר מכיל רשימות של מידע בתיאום עם המוסדות השונים. במידה וחיפשתם ספר מסוים, האתר יפנה אתכם לספריות האלו בלינקים ואף נותן את האפשרות להזמנת הספרים און-ליין. למרות שרוב האתר כתוב באנגלית, באפשרויות החיפוש ניתן לחפש גם ספרים בעברית.

 

איפה: אתר מלמ"ד

כמה: חינם

השורה התחתונה: יעיל בעיקר לחיפוש ראשוני

 

זכויות מילואימניקים ונשים בהיריון

סטודנטיות בהיריון או לאחר לידה וכמובן ציבור הסטודנטים שנמצא בשירות מילואים פעיל לא מודעים לשלל ההקלות והסיוע לו הם זכאים בכל הנוגע למבחנים והגשות. באתר התאחדות הסטודנטים ריכזו את כל המידע הרלוונטי ורצוי לדעת לאילו זכויות אתם זכאים.

 

והנה כמה דוגמאות: אישה בהיריון זכאית לתוספת זמן שלא תפחת מ-25 אחוז מזמן הבחינה ומהחודש השביעי והלאה, על מוסד הלימודים לאפשר לסטודנטית לחנות בקרבת מקום הלימודים ללא תשלום. כמו כן, סטודנט לאחר לידה, אימוץ או קבלת ילד למשמורת, שנעדר מבחינה בתקופה של עד שבועיים מיום זה, זכאי להיבחן במועד נוסף.

 

בכל הנוגע למשרתי מילואים, באתר ישנם קישורים להגשת בקשה לתיאום מילואים לתואר ראשון ושני, פירוט מלא של הזכויות וההטבות באגודות הסטודנטים השונות.

 

איפה: זכויות סטודנטים וסטודנטיות הורים, זכויות משרתי מילואים

כמה: חינם

השורה התחתונה: חוסך הרבה זמן. וגם כסף

 

מה הקשר?

קריאת מאמרים ברשת עשויה להיות מאתגרת במיוחד בשפה האנגלית. כיום ברשת ישנם מילונים רבים כמו המילון של גוגל, מורפיקס, בבילון (בתשלום) אך היעיל מביניהם הוא visuwords. מדובר בממשק גרפי מתקדם שמציע הסבר למקור המילה, המילים הנרדפות ובאילו הקשרים ניתן לשלבה. הכל בצורה ויזואלית וידידותית לסטודנט.

 

המילון אמנם לא מתרגם את המילה לעברית, אך מסביר את השימוש במילה בצורה המדויקת ביותר מכל המילונים המוזכרים.

 

איפה: www.visuwords.com

כמה: חינם

השורה התחתונה: היתרון המשמעותי בעיקר בהצגת ההקשרים שניתן לשלב את המילים

 

המדריך לעולם התקשורת

למרות שתחום התקשורת לא זוכה לעדנה בעולם האקדמיה כבעבר, החליטו סטודנטים לתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה להקים את "המדריך לעולם התקשורת", שמיועד לכלל הסטודנטים בתחום התקשורת ולכל המתעניינים בלימודים בתחום זה. האתר סוקר את תעשיית התקשורת בישראל ומציג ראיונות מצולמים עם בעלי תפקידים שונים בתעשייה לפי תחומים כמו אינטרנט ומובייל, רדיו, פרסום, טלוויזיה ועיתונות.

 

כיום ניתן לצפות בראיונות עם עיתונאים בכירים לרבות אילנה דיין, צ'יקו מנשה, אודי סגל גיא לרר ואחרים. למעשה, האתר מציג את התפקידים הקיימים בעולם התקשורת למתעניינים בלימודים ומשמש כמכשיר לתכנון מסלול הקריירה עבור הסטודנטים לתקשורת שמעוניינים להשתלב בתעשייה זו עוד בטרם סיום הלימודים.

 

איפה: המדריך לעולם התקשורת

כמה: גישה חופשית למועמדים ללימודים ולסטודנטים מכלל המוסדות

השורה התחתונה: מיזם חביב אך לא מבטיח השמה לסטודנטים בשוק תחרותי כמו התקשורת

 

ספרים, רבותיי ספרים!

סטודנטים רבים נעזרים בספרי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה כחומרי עזר ובאתר האוניברסיטה ניתן למצוא שלל ספרים חינמיים מהמבחר העשיר של האוניברסיטה שאף מתעדכן באופן שוטף. במידה ואינכם סטודנטים באוניברסיטה הפתוחה חשוב לוודא שתוכן הספרים מקביל לחומר הנלמד בקורס.

 

איפה: האוניברסיטה הפתוחה 

 

כותבים עבודה אקדמית

אז נכון שרוב המוסדות האקדמיים מפרסמים הנחיות לכתיבת עבודה אקדמית באתרי האוניברסיטאות או המכללות אך לרוב כתיבת העבודה הסמינריונית הפכה למטלה מאתגרת במיוחד עבור תלמידי התואר הראשון. אחד האתרים שיסייעו במלאכה הוא אתר סמינר שמכיל כלים שונים שיהפכו את תהליך כתיבת העבודה לפשוט בהרבה. העיקרי מביניהם הוא המדריך המלא לכתיבה אקדמית שכולל את כל העקרונות המנחים והכללים לרבות הבדלים בין סוגי העבודות השונות, כללי רישום מקורות, תהליך העבודה, ראשי פרקים ועוד.

 

בנוסף לכך, האתר משמש כאינדקס למקורות ביביליוגרפיי ומכיל בלוג העוסק בכתיבה אקדמית ולוח שכולל נותני שירותים כמו קלדנים ומתרגמים.

 

איפה: אתר סמינר

כמה: חינם

השורה התחתונה: שווה בדיקה, גם אם כתבתם כמה עבודות אקדמיות בחייכם

 

מרקור ברשת

כמה פעמים ייחלתם ליכולת למרקר טקסטים ברשת שתחסוך הרבה זמן וגם כסף במקרה של הדפסה? כיום, תוסף בשם Wired-Marker מאפשר לכם לסמן מספר משפטים או פסקה ממש כמו כל מרקר רגיל. היתרון המשמעותי הוא שההדגשה הנ"ל תישמר בכל פעם שתחזרו לאותו עמוד. בנוסף לכך, התוסף יחבר עבורכם את כל הטקסטים שהדגשתם לפי צבעים וכך ייווצרו סיכומים אוטומטיים.

 

איפה: להורדת התוסף

כמה: חינם

השורה התחתונה: יעיל אך לעיתים מקשה על קריאת הטקסטים המודגשים

 

מכירים אתרים נוספים שיוכלו להועיל גם לסטודנטים אחרים? טקבקו לנו!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים