יום שני, 13.05.2024 שעה 23:20

המלכה מפנטזת: אלוף בריטי ראשון מאז 1936?

77 שנים מחכים בבריטניה לחגוג בווימבלדון, ב-16:00 ממלכה שלמה תחזיק אצבעות למארי שיפגוש בגמר את נולה. הסרבי: "האירוע הכי גדול שיש בספורט"

|
ג´וקוביץ´ ומארי. יוצאים לדייט (רויטרס)
ג´וקוביץ´ ומארי. יוצאים לדייט (רויטרס)

ווימבלדון 2013, שהפך לאחד הטורנירים המפתיעים בהיסטוריה של הטניס, יסתיים היום (ראשון) דווקא בגמר קלאסי, בו ייפגשו ב-16:00 הראשון בעולם, נובאק ג'וקוביץ' והשני בעולם אנדי מארי, שהם אולי לא פופולריים כמו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל, אבל אין ספק שנכון להיום, הם שני השחקנים הכי טובים וזה הזמן שלהם על הבמה המרכזית.

השניים שיחקו אחד מול שני כבר בארבעה גמרים. ג'וקוביץ' ניצח שלוש פעמים באוסטרליה, ב-2011 בקלות, ב-2012 בקרב בלתי נשכח בן 5 מערכות, וב-2013, בארבע מערכות. מארי שבשנה שעברה זכה בכתר האולימפי, הצליח להתעלות באליפות ארה"ב האחרונה והוריד לעצמו את הקוף מהגב. בגמר ווימבלדון הם נפגשים לראשונה.

בשנה שעברה מארי הגיע לגמר, לקח מערכה, אבל הפסיד לפדרר וסיים עם דמעות. השנה הוא יגיע הרבה יותר מחוסן מנטלית, גם בגלל שזכה על אותם מגרשים במדלית זהב אולימפית, כולל ניצחון על נולה בחצי הגמר, וגם בגלל שעבר שני מבחנים קשים, ברבע הגמר חזר מ-2:0 מול ורדסקו, ובחצי הגמר חזר מ-4:1 במערכה השלישית מול ינוביץ'. האם העובדות האלה יכולות לגרום לו ולאומה הבריטית להגשים את חלומה, אלוף בריטי ראשון מאז 1936? אולי, אבל מולו יעמוד הראשון בעולם נובאק ג'וקוביץ', שמאז 2011 המופלאה, הוא ללא ספק השחקן הטוב והיציב בעולם.

הסרבי שזכה בווימבלדון ב-2011, מחפש גראנד סלאם שביעי ויגיע למעמד הגמר אחרי טורניר קל יחסית, אבל גם אחרי מרתון דרמטי מול חואן מרטין דל פוטרו בחצי הגמר, מרתון שאותו עבר לא בזכות טניס טוב, אלא בזכות הראש והחוסן המנטלי.

מבחינת הטניס שלהם, מארי וג'וקוביץ' , שניהם בני 26, די דומים. הם מחזירים מצוין, אף אחד מהם הוא לא ביג סרבר שיורה אייסים ללא אבחנה. שניהם יודעים להפוך תוך כדי תנועה הגנה מאסיבית להתקפה אגרסיבית. שניהם יודעים להגיש סרב אנד וולי ושניהם יכולים להחזיק מעמד בראלים ארוכים, שאחד מהם הגיע ל-54 חבטות באליפות ארה"ב האחרונה.

אנדי מארי (רויטרס)
אנדי מארי. יחגוג מול הקהל התומך? (רויטרס)
 

מארי יגיע למשחק הזה עם 16 ניצחונות רצופים על דשא, החל מהאולימפיאדה, דרך טורניר קווינס בו זכה, הניצחונות עד הגמר הנוכחי וכמובן עם גב עצום של הקהל. ג'וקוביץ' יגיע לגמר עם יציבות אדירה, בה הגיע ל-13 הופעות רצופות בחצאי גמר גראנד סלאם, הופעה בתשעה גמרים מתוך 12 האחרונים וגם עם יתרון 7:11 בראש בראש, כולל שלושת המפגשים האחרונים ביניהם.

"זה הגמר הכי גדול שיש בטניס ואני גאה להיות שותף לו שוב. אנסה להתייחס לזה כעוד גמר ואנסה להיות כמה שיותר מפוקס", אמר ג'וקוביץ' לקראת המשחק. "זה הטורניר שתמיד רציתי לנצח בו עוד מהיותי ילד והגשמתי את החלום הזה לפני שנתיים. אני עדיין מתייחס לזה כשיא הקריירה ולא אשכח איך חזרתי עם הגביע הזה לבלגרד כש-100,000 אוהדים חיכו לי. ווימבלדון זה האירוע הכי גדול שיש בספורט".

ג´וקוביץ´ (רויטרס)
ג´וקוביץ´ חוגג עלייה לגמר. איך זה ייגמר? (רויטרס)
 

מארי פרגן: "לנולה אין כיום נפילות פיסיות במשחקים, בנגוד לתקופה של לפני כמה שנים, לכן הוא כל כך יציב וקשה לנצח אותו, אגיע ואתן הכל כהרגלי, כשאני יודע שלנצח בווימבלדון זה הישג עצום לכל שחקן טניס. מאמין שאני במקום מנטלי טוב יותר כיום, אבל מי יודע איך אקום ביום ראשון בבוקר, אולי אהיה נרגש ועצבני מתמיד?".            

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */