שתף קטע נבחר

המשפצים מציגים: כך נוזיל את מחירי הדירות

בכנס של התאחדות קבלני השיפוצים סיפקו בכירי הענף פתרון להוזלת מחירי הדיור הגבוהים: הסבת משרדים ומבנים נטושים למגורים ראויים - בעיקר לסטודנטים ולזוגות צעירים. ומה לגבי ענף השיפוצים? "יש הרבה חאפרים, חייבים להסדיר את הענף"

שמאים, קבלנים, עורכי דין - גם לקבלני השיפוצים מגיע כנס שבו הוא אומרים את אשר על ליבם. במרכזו של הכנס שהתקיים הבוקר (ו') במרכז וואהל בסמוך לאוניברסיטת בר אילן הועבר המסר שיש להסדיר את ענף השיפוצים במהרה. על הדרך, נתנו בכירי הענף פתרונות יצירתיים להוזלת מחירי הדיור, כאשר המשפצים הם הגורם הדומיננטי בפתרון המוצע. בכנס השתתפו 1,500 קבלני שיפוצים ו-30 חברות הציגו חידושים בתחום.

 

כתבות נוספות בתחום השיפוץ בערוץ הנדל"ן :

 

רשם הקבלנים, עו"ד אמנון כהן, אמר בכנס כי במדינה כולה יש עשרות אלפי מטרים רבועים נטושים של משרדים ומבנים ועוד מאות דירות נטושות ולא ראויות בדיור הציבורי. לדבריו, המשפצים הם אלו שיבצעו את העבודה ואת הסבת המבנים לראויים למגורים, ואלה יהיו מיועדים בעיקר לזוגות צעירים ולסטודנטים הסובלים ממצוקת דיור.

 

ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי שהיה שותף בקיום הכנס, אמר כי "שוק השיפוצים מתמודד עם בעיות קשות של חאפרים". לדבריו, לא פחות מ-15 מיליארד שקל בשנה מגלגלים החאפרים שעובדים ללא רישוי מוסדר, והבהיר כי לצד זאת הבעיה המרכזית בענף היא חוסר בכוח אדם מקצועי. אלה שכן עובדים - "משתכרים במחירים נמוכים מאוד ופוגעים בענף כולו", הבהיר.

 

רולס הוסיף כי "כיום השיפוצניקים משויכים להתאחדות הקבלנים והבונים, ואינם זכאים לייצוג נפרד במועצת הקבלנים. אם יהיה שיתוף פעולה בין הגופים, התאחדות קבלני השיפוצים תוכל לפעול למתן רישוי לקבלנים בענף השיפוצים ולהסדרת הענף, כל זאת מתוך ראייה רחבה של מגוון האינטרסים הלאומיים והציבוריים, במטרה להגן על הצרכנים, משקי הבית ובעלי המקצוע המורשים - שמנסים לעבוד ביושר ובהגינות בשוק התחרותי".

 

למה לקנות דירה, אם אפשר לקנות מעטפת? 

ערן סיב, יו"ר ארגון קבלני השיפוצים בישראל, אמר בשיחה עם ynet כי מיסודו של הענף ומלחמה בקבלני השיפוץ החאפרים חשובה ביותר לציבור, לקבלני השיפוצים וגם למשרד הבינוי והשיכון. "מיסוד הענף יהפוך את ההתנהלות בתחום לבטוחה וקלה יותר", אמר, "כיום אנשים מפחדים מקבלן שיפוצים, הם חוששים ממקרים שבו הוא יברח עם הכסף ויתקע את העבודות. מהפיכת מיסוד הענף תביא לכך שאנשים יעריכו את אנשי המקצוע".

 

סיב סיפר על תופעה חדשה שצצה לאחרונה, ותכליתה הוזלה במחיר לרוכשי דירות חדשות. "10% מעבודות ענף השיפוצים הן שיפוץ של דירות חדשות מקבלן. באחרונה נתקלתי ברוכשי דירות שמנהלים מו"מ עם הקבלן לרכישת הדירה עירומה, כלומר רק עם המעטפת, והכנסת קבלן שיפוצים שישלים את העבודות. הזיכוי המלא מקבלן על קניית דירה עירומה יכול להגיע לבין 200-300 אלף שקל, ואילו הכנסת משפץ במקומו תהיה זולה יותר ומותאמת אישית הרבה יותר".

 

לדבריו, "לא לכולם עניין זה מתאים וזה לא פעם מלווה בכאב ראש, אך בכל זאת - אם מדובר בהוזלה של 300 אלף שקל ממחיר הדירה, החיסכון בקלות יגיע ל-60 אלף שקל. בנוסף, יש לזכור כי לא לכל הקבלנים זה מתאים, אך בכל זאת מדובר בנושא הנתון למו"מ ויש לשקול את הדברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסבת מבנים נטושים למגורים תסייע למצוקת הדיור
מומלצים