שתף קטע נבחר

עובדים הותקפו: לשכת התעסוקה בת"א הושבתה

אלימות בלשכה: דורשת עבודה צעירה התקיפה עובדת ומנהל באגרופים ונשיכות, מכיוון שלא היתה מרוצה מהטיפול בה. ועד עובדי השירות ישבית במחאה את הלשכה עד להודעה חדשה

ועד עובדי שירות התעסוקה הודיע כי לשכת התעסוקה בתל אביב תיסגר עד להודעה חדשה, זאת במחאה על תקיפה אלימה של עובדת ומנהל בלשכה שאירעה לטענתם הבוקר (ד') בתל אביב.

 

 

בוועד טוענים כי אירוע זה מצטרף לעליה במספר התקיפות האלימות של עובדי השירות שאירעו לאחרונה בלשכות נוספות בארץ, זאת לאור קיצוץ שערך משרד הכלכלה במספר הפקידים המטפלים בדורשי העבודה. יש לציין כי במשרד הכלכלה ובישרות התעסוקה, מכחישים את הקיצוץ במספר הפקידים.

 

"מדובר בדורשת עבודה צעירה שהגיעה לסניף כשהיא מלווה באמה", סיפר אחד העובדים בלשכה ל-ynet. "היא לא הייתה מרוצה מהטיפול בה ותקפה אותנו באגרופים ובנשיכות". לדבריו, בלשכה התעוררה מהומה, שבסופה התפנתה העובדת החבולה לבית החולים בכוחות עצמה. בהמשך הוזעקה משטרה למקום והוגשה ותלונה. מהמשטרה נמסר שהאם וביתה החשודות בתקיפה עוכבו לחקירה.  

 

לשכת תעסוקה. אלימות גוברת כלפי העובדים (תמונת ארכיון) (צילום: צפריר אביוב) (צילום: צפריר אביוב)
לשכת תעסוקה. אלימות גוברת כלפי העובדים (תמונת ארכיון)(צילום: צפריר אביוב)

 

"עובדי השירות אינם שק חבטות", אמר עופר לוי, יו"ר ועד עובדי שירות התעסוקה. "התרענו על העומס בלשכות שמביא לאירועי אלימות אינספור פעמים. אנחנו לא נשלים עם אירועים כאלה ונעשה כל שיידרש כדי להגן על העובדים".

 

לדבריו, בחודשים האחרונים חלה עלייה בקצב ובסמיכות של תקיפות האלימות, כאשר עובדי השירות הותקפובבאר שבע, ברהט ובשתי לשכות בצפון. "מספר דורשי העבודה עלה בעת האחרונה, כשמצד שני החלטה של משרד הכלכלה הביאה לכך שהיה קיצוץ במספר הפקידים מקבלי הקהל", הוסיף לוי.

 

"היחס בכל מדינות העולם הוא פקיד ל-50 דורשי עבודה ואילו אצלנו 800-700 דורשי עבודה מטופלים על ידי פקיד אחד. הקיצוץ גרם לכך שזמני ההמתנה התארכו ודורשי העבודה מתוסכלים. ההנהלה ממשיכה בשלה והתוצאה היא אלימות שמופנית כלפי העובדים".

 

משרד הכלכלה: לא קיצצנו פקידים

גורם בשירות התעסוקה דחה את הטענות שהשמיעו נציגי הוועד. "מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי מדובר בדורשת עבודה בעלת עבר התנהגות בעייתי", אמר. "כמו כן משך ההמתנה במקרה הזה היה קצר".

 

ממשרד הכלכלה ושירות התעסוקה נמסר, כי הם מצרים על תקיפת העובדת ומתנגדים להסברים של ועד העובדים. "הנהלות שירות התעסוקה ומשרד הכלכלה מצרות על תקיפת העובדת ומאחלים לה החלמה מהירה", נמסר.

 

"הההנהלות דוחות על הסף את הסברו של יו"ר הוועד ממנו משתמע שיש הצדקה לאלימות", הוסיפו. "לאלימות אין כל הסבר או הצדקה. יתרה מכך, מאחר שלא נעשה כל קיצוץ במספר הפקידים, הרי שמדובר בהאשמה אינטרסנטית המעודדת אלימות והעלילה להביא לפגיעה בעובדי השירות. אנו קוראים ליו"ר הוועד לחזור בו מאמירה אומללה ומיותרת זו".

 

אלימות גם כלפי עובדי עמידר

אתמול השביתו ועד העובדים של חברת הדיור עמידר את עבודתם של 600 עובדי החברה בעשרות הסניפים הפרושים ברחבי הארץ, זאת בעקבות אירוע חמור של תקיפת עובדת בכת 63 בסניף בדימונה. יו"ר ועד העובדים מוטי בן סימון, סיפר כי העובדת הותקפה קשה על ידי אחד הדיירים, זאת לאחר שנעתרה לבקשתו והגיעה לדירתו על מנת למסור לו שובר תשלום.

 

העובדת הסכימה להגיע לדירה מאחר שאותו דייר עבר תאונת דרכים, אולם כשהגיעה למקום - הדייר התקיף אותה בצורה קשה והעובדת החבולה נאלצה להימלט יחפה מהמקום.

 

בן סימון הדגיש כי מדובר באירוע חמור אך לא יחידי, שכן מדי יום חלים אירועי אלימות ואיומים הולכים וגוברים כלפי עובדי החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לשכת תעסוקה
צילום: ירון ברנר
מומלצים