יום שלישי, 21.05.2024 שעה 05:02

פדרר מול יוז'ני בגמר האלה, ארליך בגמר הזוגות

השוויצרי גבר על האס 6:3, 3:6 ו-4:6 ויפגוש את הרוסי. הישג אדיר לישראלי שישחק עם בראצ'לי מול גונזלס וליפסקי: "כיף לחזור לגמר". הצלחה לגלושקו

|
פדרר חוגג. תואר נוסף בהאלה? (רויטרס)
פדרר חוגג. תואר נוסף בהאלה? (רויטרס)

הטניסאי המדורג שלישי בעולם, רוג'ר פדרר, עלה בפעם השמינית בקריירה לגמר טורניר הדשא בהאלה, גרמניה כשגבר אחרי משחק מרתק על מי שניצח אותו בגמר הטורניר בשנה שעברה, המדורג 11 בעולם, טומי האס בן ה-35, 6:3, 3:6 ו-4:6.

פדרר זכה בטורניר בין השנים 2003 ו-2006 ואח"כ שוב ב-2008. ב-2010 הפסיד בגמר לליטון יואיט וב-2012 כאמור לטומי האס.

פדרר נשבר במשחקון השישי של המערכה הראשונה והפסיד אותה, אבל ברח ל-0:3 במערכה השנייה בדרך לזכייה בה. השוויצרי שבר ל-1:1 במערכה השלישית ושמר משם על ההגשות עד הנצחון.

פדרר ייחפש בגמר את התואר הראשון שלו ב-2013 ומי שינסה להפריע לו הוא מיכאל יוז'ני מרוסיה, שהפתיע את המדורג שני בטורניר, רישאר גסקה הצרפתי עם 3:6 ו-2:6.

יוז´ני. ינסה להפתיע את הקרחון (רויטרס)
יוז´ני. ינסה להפתיע את הקרחון (רויטרס)
 

ארליך עלה לגמר הזוגות
בתוך כך, הישג ענק ליוני ארליך ושותפו האיטלקי דניאל בראצ'לי. השניים העפילו לגמר טורניר הזוגות על הדשא בהאלה כשגברו בחצי הגמר על פיליפ קולשרייבר הגרמני ומיכאל יוז'ני מרוסיה 6:4, 1:6 ו-4:10.

במערכה הראשונה יוז'ני וקולשרייבר זכו ב-20 נקודות מתוך 21 על הסרב ויחד עם שבירה במשחקון הראשון נראו בשליטה במשחק. במערכה השנייה, ארליך ובארצ'לי כמעט ושברו במשחקון השני והצליחו לשבור ל-1:3 במשחקון הרביעי. ארליך ובראצ'לי השתלטו לגמרי על המשחק והשלימו 1:6 במערכה השניה ו-4:10 קליל בטיי ברייק.

בגמר ישחקו השניים מול סנטיאגו גונזלס ממקסיקו וסקוט ליפסקי מארה"ב. ארליך ינסה לזכות בתואר הראשון שלו ב-2013 והראשון מאז הזכייה בבלגרד עם אנדי רם ב-2012.

יוני ארליך. הישג נפלא (יניב גונן)
יוני ארליך. הישג נפלא (יניב גונן)
 

יוני ארליך אמר ל-ONE בסיום: "היינו טובים מההתחלה, אבל הם פשוט שיחקו מדהים ולא נתנו לנו צ'אנס. במערכה השנייה, אחרי כמה נקודות מצוינות שלנו, שברנו אותם ומאז לקחנו שליטה על המשחק. כיף לחזור למעמד גמר אחרי תקופה ארוכה".

ארליך ישחק עם בראצ'לי גם בווימבלדון. מנגד, שותפו הקודם, אנדי רם ישחק עם אנדי בוטראק האמריקני: "לצערי סגרתי עם בראצ'לי לשחק ביחד כבר מזמן, עוד לפני שנודע כי אנדי יחזור מהפציעה שלו" הסביר ארליך.

מארי מול צ'יליץ' בגמר קווינס
אנדי מארי, השני בעולם ומריאן צ'יליץ' הקרואטי עלו לגמר טורניר קווינס. מארי חזר מפיגור מערכה ל-6:4, 3:6 ו-2:6 על ג'ו ווילפריד טסונגה הצרפתי שאיבד כמה אפשרויות שבירה במערכה השנייה וכשמארי הציל אותן המומנטום עבר אליו. מארי יחפש בגמר את התואר השלישי שלו העונה אחרי ברסביין ומיאמי. צ'יליץ' אלוף השנה שעברה שם קץ למסע המופלא של לייטון יואיט האוסטרלי כשגבר עליו 4:6, 6:4 ו-2:6. יואיט זכה בטורניר בעבר 4 פעמים.

מארי יודע למי להודות לאחר הניצחון (רויטרס)
מארי יודע למי להודות לאחר הניצחון (רויטרס)
 

תבוסה לפאר, הפסד בגמר לגלושקו
שחר פאר, המדורגת 171 בעולם, שתשחק במוקדמות ווימבלדון בשבוע הבא, ניסתה לצבור כמה שעות משחק על הדשא, אך נוצחה כבר בסיבוב הראשון של מוקדמות טורניר איסטבורן ע"י המדורגת 83 בעולם, אולגה פוצ'קובה מרוסיה 3:6 ו-2:6 תוך שעה ו-9 דקות.

שחר פאר. אכזבה באיסטבורן (רויטרס)
שחר פאר. אכזבה באיסטבורן (רויטרס)
 

פאר החזיקה מעמד עד 3:3 במערכה הראשונה, אבל אז פוצ'קובה ברחה וניצחה בשמונה מתשעת המשחקונים הבאים בדרך ל-1:5 במערכה השנייה. פאר נלחמה והצילה כמה נקודות משחק, אבל עם תשע טעויות כפולות במשחק, לא הצליחה לעשות קאמבק.

המחבט מספר אחת בין הנשים, יוליה גלושקו, עלתה ביחד עם בת זוגתה היפנית, אריקה סמה, לגמר טורניר הזוגות בנוטינגהאם אחרי ניצחון דרמטי על מיקי מיאמורה מיפן ו-וארצ'יה וונגנטאצ'י מתאילנד 1:6, 4:4 ו-9:11. הצמד היפני/תאילנדי כבר הוליכו 5:9 בסופר טיי ברייק, אבל גלושקו וסמה הצילו ארבע נקודות משחק והשלימו ריצה מדהימה של שש נקודות עד לניצחון.

גלושקו (ONE)
גלושקו
 

לאחר מנוחה בת חצי שעה, עלו הישראלית והיפנית למשחק הגמר אך נוצחו 6:2 ו-6:4 ע"י הצרפתיות ג'ולי קואה וסטפני פורטס גאקון.

יוליה גלושקו אמרה אחרי הגמר ל- ONE: "היה לי שבוע לא רע. הפסדתי ביחידות לשחקנית מדורגת נמוך ממני אך טובה על דשא. אני שמחה על הגמר בזוגות ומאוד חשוב לי להיכנס לטופ 100 בזוגות כדי לשחק בהגרלה ראשית של גראנד סלאם הזוגות. אני יוצאת מכאן ללונדון ואעשה הכל כדי לעבור מוקדמות והגיע להגרלה הראשית בווימבלדון כמו ברולאן גארוס".

תואר ראשון להאלפ
סימונה האלפ בת ה-21 מרומניה, זכתה בתואר הבכורה שלה בסבב כשגברה בגמר טורניר החימר בנירנברג על אנדריאה פטקוביץ' מגרמניה 3:6 ו-3:6. האלפ, 58 בעולם, נוצחה בשלושה משחקי גמר קודמים. פטקוביץ', שחקנית טופ 10 פופולרית עד לפני כשנה, חזרה מפציעה ארוכה ותיכנס ל-100 הראשונות בעולם בדירוג הבא.

סימונה האלפ. מותשת לאחר ניצחון (רויטרס)
סימונה האלפ. מותשת לאחר ניצחון (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */