שתף קטע נבחר

עובדי מיקרון הפגינו נגד אינטל: "1,800 יפוטרו"

עובדי מפעל השבבים, החוששים שענקית המעבדים תרכוש את המפעל ותסגור אותו, הפגינו מחוץ לכנס שנערך בהשתתפות מנכ"ל אינטל העולמית. "המשמעות: פיטוריהם של 1,800 איש"

יותר מ-100 עובדי מפעל מיקרון בקריית גת הפגינו לפני הצהריים בחיפה, כשהם מביעים חשש שענקית המעבדים 'אינטל' תרכוש את המפעל ותסגור אותו. באותה שעה נערך במרכז הקונגרסים הסמוך, כנס של עובדי "אינטל" בישראל בהשתתפות המנכ"ל של החברה העולמים.

 

עובדי המפעל, חבושים במסיכות המשמשות לעבודה ב"חדרים נקיים", נשאו שלטים בהם נכתב "לא רק מפעלי שימורים נסגרים", וגם "אינטל, אם אתם לא יכולים לקבל אותנו, אל תעמדו בדרכנו". המפגינים סיפרו, כי הנהלת המפעל הודיעה לעובדיה כי אם לא יימצא קונה למפעל עד לסוף חודש יולי הוא ייסגר.

 

לדברי העובדים, יש כיום שלושה רוכשים פוטנציאליים המבקשים להמשיך ולהפעיל את המפעל, המייצר שבבי זיכרון למחשבים. עוד הם טוענים כי אינטל, שהיא בעלת השטח והמבנה בו פועל המפעל המוחכר למיקרון - הביעה באחרונה עניין בקבלת הנכס לידיה.

 

העובדים שמציינים כי לאינטל עדיפות על פני המציעים האחרים, חוששים כי אם איטל תרכוש את המפעל היא מתכוונת לסגור אותו. "המשמעות היא פיטוריהם של 1,800 איש", הזהיר אחד המפגינים, עופר הירש. "הצפה של השוק במהנדסים וטכנאים, ועוד בדרום הארץ, אזור שבו הסיכוי לתעסוקה מלכתחילה נמוך מאוד", הזהיר.

 

אין התחייבות כלפי העובדים

ההסכם בין אינטל ומיקרון הינו ל-24 שנים, אבל לאינטל זכות לקבל את המפעל במקרה בו תעביר מיקרון את הבעלות עליו לגורם שלישי. מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל, פנתה לאחרונה למיקרון העולמית והודיעה לה כי בכוונת החברה להשתלט על הנכס שבבעלותה.

 

במכרז לרכישת מפעל מיקרון הגיעו לקו הסיום טאוור סמיקונדוקטורס וקבוצת משקיעים בראשות ההנהלה והעובדים. על פי הערכות, הצעות אלה הן שהבטיחו את המשך פעילות המפעל ואת פרנסתם של העובדים. התוכנית של אינטל צפויה לטרפד את ההצעות לרכישת המפעל שכן הקרנות שעומדות מאחורי העובדים הקציבו זמן מוגבל לעיסקה.

 

בנוסף היא עלולה לטרפד את המשך פעילותו במתכונת הנוכחית, שכן ככל הידוע היא איננה כוללת כל התחייבות באשר להמשך העסקת העובדים במפעל. עם זאת, גורמים באינטל מציינים כי לחברה אין מה לעשות עם "מבנה ריק". 

 

אינטל סירבה להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים