שתף קטע נבחר

דייויד בלאט: "זה היה כמעט כמו נס ז'לגיריס"

מאמן מכבי ת"א חגג את הניצחון 72:78 על הפועל ירושלים והעלייה לגמר, אך לא שכח לבקר את שחקניו: "היקמן ופניני לא התנהגו כספורטאים". דרוקר: "העונה הזו נגמרת בהפסד אכזרי"

איזה ערב ענק בהיכל נוקיה. מכבי תל אביב עלתה הערב (ב') לגמר ליגת ווינר אחרי ניצחון 72:78 על הפועל ירושלים שהשלים 0:3 בסדרה, כשריצת 0:16 צהובה בפתיחת הרבע הרביעי מוחקת יתרון 15 של האורחים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

דייויד בלאט היה נלהב מתמיד בסיום: "זה היה הרבה יותר ממותח. אחד הקאמבקים הגדולים שלנו מזה זמן רב. דייויד פדרמן הזכיר לי את נס ז'לגיריס, זה לא היה זה, אבל באמת קאמבק מדהים. ירושלים הייתה נחושה עם רצון עז לנצח. מגיע להם קרדיט על כך. הם נתנו משחק גדול במשך שלושה רבעים, אבל אנחנו נתנו רבע אחד הגדולים שאני זוכר מאז שאני פה".

 

דייויד בלאט. "אחד הקאמבקים הגדולים שלנו מזה זמן רב" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דייויד בלאט. "אחד הקאמבקים הגדולים שלנו מזה זמן רב"(צילום: אורן אהרוני)

 

"היה משחק מדהים שעוד יזכרו הרבה זמן. זו אולי לא הקבוצה הגדולה של מכבי, אבל זו קבוצה שלא מוותרת. הגענו לפיינל 8 בצורה מדהימה עם קבוצה

שלא מלאה בכוכבים ולא שופעת בכישרון, אבל משחקת ביחד ומוציאה מעצמה כדי לנצח משחקים. פתאום מצאנו את עצמנו בפיגור גדול ואיבדנו את הדרך ואת השליטה באמוציות. אמרתי לחבר'ה תחזרו להיות עצמכם ותתנהגו כמו שצריך ובסוף פשוט החלטנו ללכת על לחץ כי ראינו שירושלים מתעייפת".

 

בלאט גם הוסיף כמה ציטוטים מעניינים: "ההרחקה של ריקי היקמן לא עזרה מבחינה מנטלית, הוא לא התנהג כמו שספורטאי צריך להתנהג והוא יקבל ממני. הוא אחד מהאנשים הנחמדים ביותר שאני אימנתי, הטובים ביותר שאימנתי, אני לא יכול לדבר יותר מדי כי גם אני איבדתי את זה פה ושם. זה קורה, זה לא צריך לקרות אבל זה קרה והרחיקו אותו בצדק. גם פניני יישמע ממני על איך שהוא התנהג. קבוצה כמו מכבי ת"א לא יכולה להרשות לעצמה להתנהג ככה. שחקנים שנכנסו נתנו תרומה גדולה, בין השאר דייויד לוגאן, שהביא את השינוי".

 

דווין סמית'. "זה היה קשה, היינו בפיגור גדול" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דווין סמית'. "זה היה קשה, היינו בפיגור גדול"(צילום: אורן אהרוני)

 

אוחיון: "לא אהבתי את ההתנהגות של ליפשיץ"

יוגב אוחיון: "דיברנו ביומיים האחרונים על כך שאנחנו לא רוצים שיקרה לנו מה שקרה במשחק השלישי מול הפועל תל אביב. טוב שעשינו את הסוויץ ברבע הרביעי. היינו כבויים ולא חדים עד הרבה האחרון, נתנו להם לקלוע 68 נקודות לאורך 3 רבעים, מה שעשינו במשחק שלם במשחקים הקודמים".

 

"ביום שאנחנו לא טובים בהגנה זה בא לידי ביטוי גם בהתקפה שלנו. לא אהבתי את ההתנהגות של ליאור ליפשיץ והעברתי לו מסר על מה שאנחנו חושבים על זה, אבל כן - ההרחקה של היקמן היתה מוצדקת. דיוויד תמיד התריע מהפלופים והפרובוקציות שמנסים להוציא מאיתנו ואיך לא להכנע לזה אבל זה קורה לכולם, זה יעלה קצת מזומנים אבל במשחק הבא נבוא מוכנים".

 

ההרחקה של היקמן. הרגע ששינה את המשחק (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ההרחקה של היקמן. הרגע ששינה את המשחק(צילום: אורן אהרוני)

 

דווין סמית', שהצטיין עם 24 נקודות: "זה היה קשה. היינו בפיגור גדול, אבל הצלחנו לחזור. חזרנו עם אנרגיה, שמרנו טוב והתחלנו לקלוע. היה מאמץ קבוצתי ברבע האחרון שהביא לנו את הניצחון. אנחנו מעריכים את התמיכה של הקהל, שעזר לנו לחזור למשחק".

 

טפירו: "חבל מאוד. זו הייתה עונה מאתגרת"

מהעבר השני, שרון דרוקר היה מתוסכל: "אמרתי לשחקנים שהפסדנו משחק אכזרי. מי שגדל פה בארץ מכיר את זה. שלטנו במשחק, באנו אגרסיביים אבל רגע המפנה היה ההרחקה של היקמן. מכבי חזרה מזה בטרוף. בכזו אכזריות נגמרת העונה הזו. הבטחתי לעצמי שאני לא רוצה ללכת ולרדת מהבמה בעונה הזו עם הזנב בין הרגליים, למרות שאתם יודעים שתמיד המאמנים אשמים".

 

שרון דרוקר. "לא רציתי לרדת מהבמה עם הזנב בין הרגליים" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שרון דרוקר. "לא רציתי לרדת מהבמה עם הזנב בין הרגליים"(צילום: אורן אהרוני)

 

"בנינו משהו טוב, בנינו קבוצה חדשה לגמרי. החלפנו שני שחקנים שגם הצליחו להביא אותנו לחצי גמר, אבל בוודאות רצינו גמר. זה לא כישלון, אלא חוסר הצלחה לא להגיע לגמר.

היום אהבתי את הגישה של השחקנים אבל לא לקחנו את מה שהיינו צריכים לקחת, מכבי הכניסה שלשות משוגעות והיה קשה לנו לחזור מזה. בירושלים קורים הרבה דברים, הרבה תהליכים ונראה לאן זה יילך בסופו של דבר".

 

מאיר טפירו: "זה מאוד מאכזב, שיחקנו טוב 3 רבעים אבל ברבע הרביעי היינו בקצב נמוך. היינו צריכים לשחק יותר מהר כשהובלנו 15 ומכבי היו בלחץ, לצערי לא הצלחנו לעשות את זה. אנחנו מאוכזבים אבל נקווה שלפחות הגאווה שבאנו לנצח תישאר איתנו. חבל שהסדרה לא נמשכת, היא היתה אמורה להיות לדעתי ארוכה יותר וחבל שלא ידענו לגמור את המשחק הזה".

 

טפירו והחברים מתוסכלים. "ברבע הרביעי שיחקנו בקצב נמוך" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טפירו והחברים מתוסכלים. "ברבע הרביעי שיחקנו בקצב נמוך"(צילום: אורן אהרוני)

 

"זו היתה עונה מאתגרת ומעניינת, עברתי הרבה דברים בכדורסל אבל השנה נוספו עוד דברים. היה חשוב לנו לשמור על משמעת של קבוצה ולהשאיר בצד את כל היתר. לשמחתי תמיד הראנו אופי כאשר היה צריך, אבל היו לנו הרבה עליות ומורדות ומבחינתי זה חבל מאוד על כל הכישרון כי יכולנו לעשות עונה טובה יותר. כל פעם שעברנו משבר ידענו לצאת ממנו. העונה הבאה? רק סיימתי את העונה, אני מרגיש פיזית ומנטאלית טוב מאוד ונראה מה יהיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דייויד בלאט
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים